2011-05-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill_kiss
Kan det möjligt vis då vara andersson?

Nej inte Andersson, det börjar på G.
BO är en gammal klasskamrat från gymnasiet till mig.
Citera
2011-05-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Nej inte Andersson, det börjar på G.

Emil G**taf***n?
Citera
2011-05-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knause
Emil G**taf***n?

Stämmer. Dock verkar det inte vara någon större fara med honom. Han är tydligen påväg tillbaka till Göteborg där han numera håller hus
Citera
2011-05-16, 20:12
Medlem
razlitos avatar
Är BO Emil G född 1990?
Citera
2011-05-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razlito
Är BO Emil G född 1990?

yes

hörde att de var emil g även kallad fimpen
Citera
2011-05-16, 20:24
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill_kiss
yes

hörde att de var emil g även kallad fimpen

Okej. Emil G, född i oktober 1990? Han verkar inte finnas på Fejjan iaf, är lite nyfiken på vem det är..
Citera
2011-05-16, 20:28
Medlem
Någon som vet varför detta hände?
Citera
2011-05-17, 09:30
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alskamigsvettig
Någon som vet varför detta hände?

Kanske drogrelaterat? Den skurne mannen kan ha varit skyldig GM pengar för droger eller något sånt..
Citera
2011-05-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Kanske drogrelaterat? Den skurne mannen kan ha varit skyldig GM pengar för droger eller något sånt..

Så kan det absolut vara.
Själv har jag aldrig sett det produktiva i att cutta upp folk eller rent av mörda dom för en skuld, speciellt när den inte är enorm.
Det ökar ju varken viljan eller möjligheten att betala - om man så säger.
Offret lär ju dessutom vara mer än villigt att berätta om händelsen för att på så vis slippa betala.

Vore ju klart produktivare att kidnappa vederbörande under löningsnatt (bidrag) och kräva kontotömning.
Eller ta värdesaker eller whatever.
Möjligen kräva familj/anhöriga på pengar.
Citera
2011-05-17, 10:07
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Så kan det absolut vara.
Själv har jag aldrig sett det produktiva i att cutta upp folk eller rent av mörda dom för en skuld, speciellt när den inte är enorm.
Det ökar ju varken viljan eller möjligheten att betala - om man så säger.
Offret lär ju dessutom vara mer än villigt att berätta om händelsen för att på så vis slippa betala.

Vore ju klart produktivare att kidnappa vederbörande under löningsnatt (bidrag) och kräva kontotömning.
Eller ta värdesaker eller whatever.
Möjligen kräva familj/anhöriga på pengar.

Viljan ökar den säkert, eftersom att man helst vill undgå att bli skadad. Möjligheterna behöver nödvändigtvis inte öka.

Jag vet inte om en kidnappning är aktuell när man är i 21-års åldern. Det känns som lite för svårt på något sätt. Detsamma gäller att kräva familj/anhöriga på pengar.

Värdesaker skulle absolut funka om det fungerade som vidare betalning .
Citera
2011-05-17, 11:23
Medlem
Citat:

Tror GM kan ha haft diverse substanser i kroppen när han utförde knivhuggen. Men har svårt att tro att BO skulle gå på droger just nu då han bara var i Luleå på permis. Sitter på droghem i Göteborg om jag fattat det rätt.
Citera
2011-05-17, 11:33
Medlem
Citat:
Viljan ökar den säkert, eftersom att man helst vill undgå att bli skadad. Möjligheterna behöver nödvändigtvis inte öka.

Jag vet inte om en kidnappning är aktuell när man är i 21-års åldern. Det känns som lite för svårt på något sätt. Detsamma gäller att kräva familj/anhöriga på pengar.

Värdesaker skulle absolut funka om det fungerade som vidare betalning .

Viljan ökar säkert innan knivhuggen. Efteråt så lär det väl vara lite mer lotto. En del blir nog mer hämndlystna - kan jag tro.
Potentiellt dödligt våld är aldrig bra som påtryckningsmedel.

Då är det bättre att klappa ner vederbörande och kanske hota dem med kniven och rista lite, sånt där som läker utan läkarvård.
Då fattar vederbörande att det är allvar och kan gå värre nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in