2011-05-14, 01:58
Medlem
Jag spelar turneringar.
Om man ska bli en bra pokerspelare måste man kunna läsa händer. Jag har reflekterat över hur man spela i olika situationer.

Tex: Har man färgdrag/stegchans kan man dra iväg en raise. Du har träffat 2 par på floppen, om motståndaren synar har han troligen färgchans/stegchans. Se upp om det dyker upp färg/stegkort. Det är sådana tankar man får ha. Det är ytterst få som synar för att sedan försöka bluffa hem potten.
Har du sett sådant exempel?
Verkar lite idiotiskt att syna med ingeting och försöka bluffa hem det. Bättre man har en chans och sedan försöka semibluffa.

Det svåraste att läsa är faktiskt om någon träffat triss, med par på hand. Folk brukar ofta nöja sig med att syna då. Detta beror helt klart om personen har varit aggresiv osv, men online ska man bara syna en sådan hand. Ibland kan det vara bra att beta hela vägen. Med en sådan hand måste man få ut värde av. Det sämsta man kan göra är att checka handen ut och betta på rivern.
Jag tycker att jag ser spelare med 2 par på floppen att dem reraisar, mycket. Beroende på pottstorleken på betten av motståndaren funderar jag på om det är bluff eller ej, är det en bluff synar jag. Men det kanske är bäst att reraisa eftersom färgchans finns så det kan kanske vara det bästa. Har jag träffat triss brukar jag minibetta. Det tycker jag är bra så man får värde på alla gator. Men å andra sidan har personen färgchans kan det vara bra att raisa lite kraftigare, motståndaren kommer calla i vilket fall. Men en rainbow flopp, är det bra att minibetta så personen kanske tror man bluffar och callar med ett lågt par, många online spelare förknippar minibett med bluff.

Du har nyss träffat din hand på turn, motståndaren raisar, bäst att syna kanske så man inte skrämmer iväg spelaren. Det måste vara det bästa, så motståndaren raisar på rivern också.
Men är du först ska man givetvis raisa, finns många fiskar, (live är det bra att raisa oavsett för folk kommer tro det är en bluff)

Vilket är vanligast att man synar eller reraisar med 2 par, vad har du märkt att spelare gör?
Hur tycker du spelare spelar triss?
Eller jag kan ställa frågan, hur får man bäst värde ur händerna jag nämnt.
Vad har du för analyser att del med dig av?
Citera
2011-05-14, 02:10
Medlem
Krim1s avatar
Frågan är om inte detta kan vara sämsta trådstarten i pokerforumet 2011

Lycka till med pokerspelandet.
Citera
2011-05-14, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Frågan är om inte detta kan vara sämsta trådstarten i pokerforumet 2011

Lycka till med pokerspelandet.
Varför då?
Jag vet att texten blev för lång och jag bryr mig inte om att texten hänger ihop eller gramatik.
Citera
2011-05-14, 02:17
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Varför då?
Jag vet att texten blev för lång och jag bryr mig inte om att texten hänger ihop eller gramatik.

Syftade mer på innehållet.
Vafan snackar du om liksom?
Citera
2011-05-14, 02:23
Medlem
vanligtivs betar/höjer man med bra händer.
Citera
2011-05-14, 02:52
Medlem
Nintendokids avatar
Här kan du snacka reading abilities enligt rykten var det pungluder som har coachat killen.

http://www.highstakesdb.com/2217-viktor-isildur1-blom-and-cesar-caiopimenta-pimenta-play-a-wild-scoop-hand.aspx
Senast redigerad av Nintendokid 2011-05-14 kl. 03:04.
Citera
2011-05-14, 12:00
Medlem
Jag tror om man lär sig detta, hur folk spelar bäst olika händer, och situationer man ska vara försiktig emot så tror jag man kommer bli en bra pokerspelare. Detta har jag inte lärt mig och jag tror man måste spela mycket och kanske själv göra anteckningar och analyser på hur händerna har spelats.
Men å andra sidan så tror jag så länge om man inte lärt sig detta så kan man analysera samtidigt man spelar. Man har tid att fundera på vad motståndaren har på hand vid varje drag man gör. Så jag tror man kan komma långt ändå.
Citera
2011-05-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Här kan du snacka reading abilities enligt rykten var det pungluder som har coachat killen.

http://www.highstakesdb.com/2217-viktor-isildur1-blom-and-cesar-caiopimenta-pimenta-play-a-wild-scoop-hand.aspx

Det är sick. Jag kan förstå cesar-caiopimenta drag. Han tror att han sitter på färg drag isåfall. turnernen var ett lägre kort än 5 så det blev naturligt att syna den. Rivern var inget färgkort och ett ess. Oftast om man har något går man ju heller för value bett än att gå all in och moståndaren kan lätt folda. Eftersom isildur1 betta sådär ojämt, det brukar oftast vara bluffar. Folk bluffar oftare att betta ojämt värde än att betta jämt värde. Om du träffat något på floppen och bettar ojämt värde kan du skrämma iväg motståndaren vilket du kanske inte vill, däremot kan det vara bra att betta ojämt då eftersom det kan se ut som en bluff. En all in av just isldur1 såg ut som en bluff eftersom annars hade han ju gått för value bett. Det skulle se ut som han träffat esset, men å andra sidan det är bara ett par, vilket inte står sig så starkt, skulle han träffat esset tror jag han istället skulle gått för value bett och se om essets står sig eller inte. Det var riktigt dåligt av isildur1 att gå all in där. Han skulle lagt sig. I detta fallet så läste han isildur genom att kolla på valet av satsningsvärde, och kanske hur långt tid han tog på sig. Men annars är det sjukt svårt att veta vad isildur1 har. Han skulle kunna ha haft 10-10, I cesar-caiopimenta position finns det inga som skulle ha callat, man är alldels för osäker på sin hand. Om folk callar hans all in satsning på rivern kan jag förstå att han kan komma långt, han skulle kunnat ha 7-8 spader på hand och därmed en stege. Men brukar isildur1 gå all in då på rivern då verkligen?
Däremot är det ovärt att gå all in mot någon som har mer marker än honom.
Citera
2011-05-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Jag spelar turneringar.
Om man ska bli en bra pokerspelare måste man kunna läsa händer. Jag har reflekterat över hur man spela i olika situationer.

Tex: Har man färgdrag/stegchans kan man dra iväg en raise. Du har träffat 2 par på floppen, om motståndaren synar har han troligen färgchans/stegchans. Se upp om det dyker upp färg/stegkort. Det är sådana tankar man får ha. Det är ytterst få som synar för att sedan försöka bluffa hem potten.
Har du sett sådant exempel?
Verkar lite idiotiskt att syna med ingeting och försöka bluffa hem det. Bättre man har en chans och sedan försöka semibluffa.

Det svåraste att läsa är faktiskt om någon träffat triss, med par på hand. Folk brukar ofta nöja sig med att syna då. Detta beror helt klart om personen har varit aggresiv osv, men online ska man bara syna en sådan hand. Ibland kan det vara bra att beta hela vägen. Med en sådan hand måste man få ut värde av. Det sämsta man kan göra är att checka handen ut och betta på rivern.
Jag tycker att jag ser spelare med 2 par på floppen att dem reraisar, mycket. Beroende på pottstorleken på betten av motståndaren funderar jag på om det är bluff eller ej, är det en bluff synar jag. Men det kanske är bäst att reraisa eftersom färgchans finns så det kan kanske vara det bästa. Har jag träffat triss brukar jag minibetta. Det tycker jag är bra så man får värde på alla gator. Men å andra sidan har personen färgchans kan det vara bra att raisa lite kraftigare, motståndaren kommer calla i vilket fall. Men en rainbow flopp, är det bra att minibetta så personen kanske tror man bluffar och callar med ett lågt par, många online spelare förknippar minibett med bluff.

Du har nyss träffat din hand på turn, motståndaren raisar, bäst att syna kanske så man inte skrämmer iväg spelaren. Det måste vara det bästa, så motståndaren raisar på rivern också.
Men är du först ska man givetvis raisa, finns många fiskar, (live är det bra att raisa oavsett för folk kommer tro det är en bluff)

Vilket är vanligast att man synar eller reraisar med 2 par, vad har du märkt att spelare gör?
Hur tycker du spelare spelar triss?
Eller jag kan ställa frågan, hur får man bäst värde ur händerna jag nämnt.
Vad har du för analyser att del med dig av?

Måste vara ett troll? Är ju så mycket med det du skriver som är så fel, så fel..
Citera
2011-05-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Måste vara ett troll? Är ju så mycket med det du skriver som är så fel, så fel..

Nej jag är inget troll. Detta är mina åsikter, finns inga åsiker som är rätt och fel. Jag hade velat höra andra spelares åsiker. Vad är det som är fel?
Citera
2011-05-18, 09:57
Medlem
incarnateds avatar
***** Hand History for Game 62231309714 ***** (Poker Stars)
Tourney Hand NL Texas Hold'em - Tuesday, May 17, 05:41:51 ET 2011
Table 2011050261 956 (Real Money)
Seat 7 is the button
Seat 1: Natural_Phe ( $20858.00 USD )
Seat 2: notalosser ( $6170.00 USD )
Seat 3: Nike_Ponce ( $10917.00 USD )
Seat 4: Seraph14 ( $10640.00 USD )
Seat 5: calypsian ( $10510.00 USD )
Seat 6: $trateGema ( $10476.00 USD )
Seat 7: charmen75550 ( $15719.00 USD )
Seat 8: celticgirl ( $6445.00 USD )
Seat 9: poppetjes ( $18265.00 USD )
Natural_Phe posts ante of [$40.00 USD].
notalosser posts ante of [$40.00 USD].
Nike_Ponce posts ante of [$40.00 USD].
Seraph14 posts ante of [$40.00 USD].
calypsian posts ante of [$40.00 USD].
$trateGema posts ante of [$40.00 USD].
charmen75550 posts ante of [$40.00 USD].
celticgirl posts ante of [$40.00 USD].
poppetjes posts ante of [$40.00 USD].
celticgirl posts small blind [$150.00 USD].
poppetjes posts big blind [$300.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to calypsian [ Qc Kc ]
Natural_Phe folds
notalosser folds
Nike_Ponce folds
Seraph14 folds
calypsian raises [$825.00 USD]
$trateGema folds
charmen75550 folds
celticgirl calls [$675.00 USD]
poppetjes folds
** Dealing Flop ** [ 2s, 6h, Jh ]
celticgirl bets [$1000.00 USD]

Låt oss analysera denna hand. Det kommer gå snabbt.

Här har vi en kille som lätt synar ned det mesta på BB. Ax, Kx. Ja, till och med Jx. Han är också någon som kommer att check-raisa om han träffar.

Så varför betar han ur position mot mig, när han vet att jag 9/10 gånger c-betar? Det är nästintill garanterat att jag kommer att få se en fold om jag raisar här. Helt ärligt så skulle jag chippa vad som helst, för om han har träffat så är chansen större att han väljer att check-raisa.

Att läsa händer går inte att göra genom att generalisera. Vi måste ta position och individen i beaktande. Jag utnyttjar här position och individen för att check-raisa honom all-in med K-hög. Jag ser honom helt enkelt tom fler gånger än att han har något då han betar ur-position. Han försöker köpa potten ur position, men jag vill inte sälja.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in