Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-10-08, 15:36
Medlem
enverhoxha99s avatar
När man väljer att köra en report post får man ju upp en ruta där man skall skriva skälen till sin anmälan. Men längst ner står också: Notera: Detta skall ENDAST användas för att rapportera spam, kommersiella inlägg och probleminlägg (trakasserier, bråk eller oförskämdheter).

Skall detta tolkas som att rapporter om regelbrott inte kan göras via report post?
Eller räknas det in i kategorin "probleminlägg"?
Citera
2004-10-08, 15:42
Medlem
scratchys avatar
Hmm... den knappen har jag aldrig ens petat på inser jag nu. Vore ju bättre om det helt enkelt stog: OBS endast för rapportering av regelbrott.
Citera
2004-10-08, 15:56
Moderator
Ruskigbusss avatar
I väntan på att någon admin svarar - så kan ju jag berätta att jag tolkar den som att man skall klicka på den vid varje regelbrott som man tycker det är värt att alla mods i det forumet skall uppmärksamma.

Jag uppskattar när folk skickar rapporter även när de är osäkra på om det verkligen har begåtts ett regelbrott. Ser det som att man hjälps åt att hålla forumet i bra skick. Vi kan inte upptäcka allt.

Att det sedan inte alltid blir resultat är en annan sak. Vi har i alla fall målsättningen att svara på report posts.

Fördelen med knappen framför att skicka direkt till någon mod är ju att alla mods i resp forum får rapporten.
Citera
2004-10-12, 01:29
Medlem
JustMes avatar
Jag har tryckt på den några gånger.. skulle personligen uppskatta nån form av svar. Även om detta bara är en mening...
Citera
2004-10-12, 01:58
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
Jag har tryckt på den några gånger.. skulle personligen uppskatta nån form av svar. Även om detta bara är en mening...
Ibland är det nog ett tiotal som trycker på reportknappen och då blir det nog lite för mycket jobb att skicka meddelanden till alla de som tryckt. Man får väl kolla i flashbackforumet eller i tråden där inlägget skrevs och se om någon fick varning eller tillsägelse. Nu ska de ju tydligen sluta med att publicera varningar och banningar så den möjligheten försvinner ju i och för sig.

Det enda som återstår är väl att söka på den medlem du har "reportat" och se om han finns kvar på forumet - alternativet är ju att du pm:ar vederbörande eller en moderator och frågar om han fått en tillsägelse,varning eller blivit bannad.
Citera
2004-10-12, 02:15
Medlem
Carradines avatar
Jag har alltid fått svar när jag skickat en report post, alla har varit trevliga förutom en som frågade vad jag menade med 'anmälan'

Använder knappen lite då och då, speciellt när jag är trött på att folk aldrig söker innan de ställer samma dumma fråga ännu en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in