2011-05-15, 20:17
Medlem
Edelweises avatar
Om en afghansk bonde tjänar 20 ggr mer på opium än vete så är det inte konstigt.
Opium kommer folk att köpa oavsett vem som fixar.

Tacka USA som skapade bin laden. USA är fan inga hjältar
Citera
2011-05-15, 23:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Så heroinexportörerna och knarkarna gynnar vårat samhälle tänker du då eller...?
Har de verkligen hotat väst genom att säga att de inte skulle förse oss med heroin? (låter inte för mig särskilt läskigt.)
Menar du att detta hotet att bojkotta väst och vägra sälja heroinet till oss skulle vara otäckare än bomber och flygattacker? (själv skulle jag nog tycka att bomber och flyganfall i skyskrapor var otäckare än att knarkarna inte får sitt heroin...jag tror att de skulle bli lyckligare då det skulle vara lättare för dem att inte få återfall)

Jag spekulerar naturligtvis, om det finns några analyser i ämnet vet jag ej.
Men att abrupt stänga ned 80% utav heroinet i väst får naturligtvis direkta konsekvenser.
Initialt så blir inte en heroinist på avtändning lyckligare. Till en början så kommer priserna stiga lavinartat på de lager som finns kvar samt de resterande 20% utav tillverkarna. Detta kommer leda till en ökad våg utav kriminalitet stöld,korruption,våld,mord.
Citat:
Dr Jonathan Cave, an expert in the economics of the drugs trade who works with both the Rand Corporation, the US think-tank, and Warwick University, believes Europe may suffer unpleasant consequences from its failure to plan for an expected shortfall in heroin supply.

One predicted result is an increased demand for cocaine from hundreds of thousands of non-injecting heroin users who graduated from cocaine. Another, said Cave, is an upsurge in violent crime among suppliers and processors competing for smaller supplies of a more valuable resource.

'You can be sure the criminals are responding to the new situation in the market, but no one among the white hats is even responding.'
http://www.guardian.co.uk/world/2001/jun/17/drugstrade
Citera
2011-05-17, 16:58
Medlem
Avayas avatar
Säljer inte staten det lagligt så får vi väl köpa röka av talibanerna.. Jag blir nöjd, talibanen blir nöjd, case closed.
Citera
2011-05-17, 17:33
Medlem
exades avatar
Inte vårat fel att vi måste köpa det av dom, hade man legaliserat hade man även kontrollerat och det skulle odlas här och säljas här simple.

Syftar främst på cannabis
Citera
2011-05-18, 15:25
Medlem
Citat:
2. Vad tycker ni drogliberaler? Vill ni stödja dessa terrorgruppernas krig mot alla som vill ha ett vanligt samhälle med demokrati och yttrandefrihet? Hur har ni tänkt om detta? Har ni konkreta förslag?

Nu är det så att vi har inte demokrati i dagens samhälle. Vi har heller ingen yttrandefrihet. Är det skolan som har lurat i dig det eller?
Citera
2011-05-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edelweise
Om en afghansk bonde tjänar 20 ggr mer på opium än vete så är det inte konstigt.
Opium kommer folk att köpa oavsett vem som fixar.

Tacka USA som skapade bin laden. USA är fan inga hjältar

USA är definitionen av en terroristnation.
Citera
2011-05-18, 15:32
Medlem
Citat:
dravel

Det är helt underbart att du kommer in och ska predika när du inte vet en sådana grundläggande sak som vad skillnaden mellan hasch och marijuana är.
Citera
2011-05-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSvensson
Försvinna tror jag inte, men minska helt klart ja. Däremot skulle det skapas en hel del andra problem i samhället, den fysika och mentala hälsan skulle bli sämre och brottsstatistiken skulle gå upp.

Tänker du med anus eller trollar du med oss?

Hur försvinner den inte? Köper du ofta din sprit från nisse på bänken eller?

Vilka problem skulle uppstå? Finns ingenting som stödjer att den fysiska och mentala hälsan skulle bli sämre - tvärtom så vågar folk söka vård och den fysiska och mentala hälsan blir BÄTTRE. Det finns ingenting som stödjer att drogbruket skulle öka vid en legalisering. INGENTING.

Hur brottsstatistiken skulle gå upp kan du gärna få redogöra för också. Inte många rätt i ditt inlägg.
Citera
2011-05-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legocal
Tänker du med anus eller trollar du med oss?

Hur försvinner den inte? Köper du ofta din sprit från nisse på bänken eller?

Vilka problem skulle uppstå? Finns ingenting som stödjer att den fysiska och mentala hälsan skulle bli sämre - tvärtom så vågar folk söka vård och den fysiska och mentala hälsan blir BÄTTRE. Det finns ingenting som stödjer att drogbruket skulle öka vid en legalisering. INGENTING.

Hur brottsstatistiken skulle gå upp kan du gärna få redogöra för också. Inte många rätt i ditt inlägg.

Varför tror du det är olagligt med droger i Sverige då?

Orkar inte argumentara med er knarkpundande hippiesidioter som på grund av er arbetslöshet inte gör något annat på fritiden att kolla upp argument för legalisering på FB. Jag studerar och jobbar och är tyvärr inte tillräckligt insatt i ämnet för att bemöta eran pårökande argument, men jag litar mer på politiker och sjukvården är knarkare.

Fortsätt du knarka på, hoppas du åker fast eller dör innan du är 30.

MVH
Citera
2011-05-18, 17:14
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetälske leif
Sverige är nästan helt självförsörjande på marijuana. Och terroristerna får nästan alla sina pengar från hur t.ex. du tankar moppen (olja).

Jag retar mig på det påståendet för det säger egentligen inte så mycket. Det kanske stämmer att den mesta marijuanan som röks i Sverige är odlad här. Men grejen är att det inte finns en marijuanamarknad och en haschmarknad skiljd från varandra.
Det finns en cannabismarknad och där är vi långt i från självförsörjande. Jämför med faktumet att Sverige är självförsörjande på hembränd sprit.
Citera
2011-05-18, 18:46
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSvensson
Varför tror du det är olagligt med droger i Sverige då?

Orkar inte argumentara med er knarkpundande hippiesidioter som på grund av er arbetslöshet inte gör något annat på fritiden att kolla upp argument för legalisering på FB. Jag studerar och jobbar och är tyvärr inte tillräckligt insatt i ämnet för att bemöta eran pårökande argument, men jag litar mer på politiker och sjukvården är knarkare.

Fortsätt du knarka på, hoppas du åker fast eller dör innan du är 30.

MVH

Haha, när argumenten tryter är det svårt att hålla sig ifrån personangrepp, eller?
Man behöver inte direkt vara arbetslös för att fatta att drogpolitiken är åt helvete, speciellt ur ett liberalt perspektiv. Faktum är att många läkare t.ex. är för en liberal drogpolitik, kanske för att de ser baksidan med det system vi har idag.
Att du erkänner att du inte är insatt och bara litar på politikerna kanske säger det mesta.

Tips: Politiker har inte alltid rätt om allt, det är vi folket som ska styra politikerna, inte tvärtom. Så för att göra en skillnad i världen och få en egen åsikt om hur Sverige ska styras så kanske du ska sätta dig in i frågor i framtiden. Annars fungerar inte så kallad demokrati.

Alternativt fortsätt köpa allt från "auktoriteter" och låt dig styras. Bää bäää.
Citera
2011-05-20, 14:39
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legocal
Det är helt underbart att du kommer in och ska predika när du inte vet en sådana grundläggande sak som vad skillnaden mellan hasch och maruijana är.
legocal
Varför ändrade du i citaet-texten till något som ej stått? (Citat"dravel") Det kan väl knappast vara något man får göra i ett forum? Tråkigt att se.

Du förstår väl att debatten inte handlar om för eller emot användandet av diverse njutningsmedel och att debatten bara berör import av hash och andra importerade cannabisproduketer och vallmo-produkter/opium-derivat från Afganistan.

Maruijana har ej diskuterats som ett "importproblem".Det fastställdes tidigt i tråden att troligen sverige var självförsörjande där.

Är du paranoid att någon skall börja krypa in i ditt liv.....och ta dina helgnöjen... eller har du kanske lite dåligt samvete för att du inte funderar över varifrån dina inköpta "produkter" egentligen härstammar ifrån? Kanske är det dags för en funderare.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in