2011-05-08, 12:12
Bannlyst
Portal key!
2011-05-08, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antifascista
Skrivet av "dumhuvet"

Som du ser, RandomSaft

// Antifascista

PK kan man vara om man är nationalist, nazist, feminist, kommunist, liberal, islamist, sionist osv osv. Det handlar inte vilken åsikt eller ideologi man dyrkar således när man definierar vad som är PK (politiskt korrekt), utan det handlar om att man inte vågar eller har förmåga att tänka själv, utan istället flyter med strömmen, dvs makthavarnas och deras medlöpare. Det är bekvämast så. Nazister och kommunister är utan tvekan de mest hjärntättade stolpskotten. Skulle Hitler bestämt idag, så skulle dessa individer varit oerhört PK.
Senast redigerad av dumhuvet 2011-05-08 kl. 12:25.
2011-05-08, 12:25
Medlem
Vireks avatar
Privatknullare var det i mellanstaidet
2011-05-08, 12:29
Medlem
Falcãos avatar
Politiskt korrekt är så överanvänt på Flashback att begreppet håller på att förlora all mening. Det har här skapats en egen form av konformism här där all användare förväntas att fåraktigt hysa ungefär samma åsikter i vissa frågor och den som avviker från detta blir genast anklagad för att vara PK. Egentligen är det ett relevant begrepp som är intressant att diskutera kring med på denna sidan har det gått inflation i uttrycket så jag föredrar oftast att undvika att använda det här.
2011-05-08, 12:37
Medlem
Player killer, ok och politiskt korrekt är väl de vanligaste betydelserna
2011-05-08, 12:48
Bannlyst
Samtliga stora svenska tidningar är PK..deras fanbärare heter Aftonbladet. (tidningars egentliga uppgift är tex att granska statsmakten)
2011-05-08, 12:50
Medlem
BurreBurrssons avatar
Haha, made my day
2011-05-08, 12:53
Medlem
Yurichis avatar
PK står för powerking. Mycket användbart i vardan XD
2011-05-08, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
300 inlägg på flashback utan att förstå att det står för politiskt korrekt...hur?

Jag har lite mer än det, och visste ändå inte! EY DON'T JUDGE ME DUDE!
2011-05-08, 13:02
Bannlyst
Roligt med över 300 inlägg utan att veta vad PK är, och i synnerhet på detta forum också. Nu vet du säkert vad det betyder men jag tycker ändå att det var lite lustigt som en fotbollsspelare som frågar vad offside betyder
2011-05-08, 13:03
Medlem
tantvrists avatar
Politisk korrekthet är enligt mig när någon försöker förmildra begrepp och sänka hetskheten i allmänhet, eller när man hittar på nya ord eller meningar eller använder andra redan existerande ord som är menade som motpoler eller alternativ till ett hatiskt uttryck eller ett precis lika laddat ord om något ämne likt det första.

Invandrarfientlig-svenskfientlig
Antisemitism-antimuslimism (påhittat av aftonbladet tror jag)
Rasist-kulturrasist
mångkulturalist-rädd för det okända
Han/hon-hen

osv.

Eller så kan det vara helt enkelt mesiga åsikter, "säg inte neger, någon kan ju bli kränkt", "gröten är visst god, kocken kan ju ta illa upp om vi säger något annat" osv.
2011-05-08, 13:16
Medlem
Bateman5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
När jag gick i mellanstadiet betydde pk privatknullare.

haha, same same.. Har för mig att "skämtet" löd som följande:

-Är du PK?
-Nej.
-Du är alltså inte På Klädd?

-Är du PK?
-Ja.
-Du är alltså Privat Knullare?

Känns lite mystiskt nu i efterhand att det var förnedrande att vara Privat Knullare..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in