2011-05-07, 00:48
Bannlyst
Tjenare!

Har nligen börjat betta och har inte börjat som tänkt
Ligger 200 kr back, ingen fara men tanken var att jobba upp så jag har en spel stack.

Vad är bästa sättet att tjäna pengar på? Vill inte lägga mycket pengar på varje bett heller.
Ska man spela på på en dubbel eller ska man försöka vinna riktigt mycket pengar genom att lägga 0 kronors bett men med riktigt smaskiga odds?
Citera
2011-05-07, 09:15
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av errab
Tjenare!

Har nligen börjat betta och har inte börjat som tänkt
Ligger 200 kr back, ingen fara men tanken var att jobba upp så jag har en spel stack.

Vad är bästa sättet att tjäna pengar på? Vill inte lägga mycket pengar på varje bett heller.
Ska man spela på på en dubbel eller ska man försöka vinna riktigt mycket pengar genom att lägga 0 kronors bett men med riktigt smaskiga odds?

Bästa sättet att tjäna pengar på är kunskap.
Att börja betta är för de flesta en förlustaffär, om du är ny på betting så skall du nog sansa dig med dina insatser, för du kommer troligen gå back nu i början iaf.

Vet inte hur många olika teorier det finns om det bästa sättet att tjäna pengar, du kommer säkerligen få hur många som helst olika svar på den frågan.

Själv satsar jag inte efter hjärtat utan efter kunskap och fingertoppskänsla.
Jag har hållt på med betting i många år, jag kan säga att totalt sätt gått back så det skriker om det, enda trösten är att de sista halvåret har jag gått rejält med plus.
Har slutat med mina idiotspel, som man lätt hamnar i när det går bra. Man kliver i någon slags superman-dräkt och tror att man är oövervinnlig, sen går det åt helvete.

Lycka till.
Citera
2011-05-08, 02:30
Medlem
Svenskaspel är iaf den sämsta sidan att betta på. Och varför jag tycker de är eftersom urvalet av sport är rent för dåligt.

Dom flesta som kommer in på lången börjar säkerligen med att tippa på enbart fotboll och då är det lag som Milan, real madrid, barca, united osv dom lägger sina bett på, men dessa lag ger inga pengar.

Självklart finns det undantag och det finns säkert dom som inte håller med mig.

Ett förslag kan vara att börja tippa på Baseball och Basket eftersom dom matcherna inte kan sluta X utan enbart 1 eller 2. Hockey och framförallt NHL har höga odds!

Vill man tjäna stora pengar får man sätta sig in i många sporter och många ligor. Jag tippar på allt ifrån fotboll div 3 i skottland till Dart. Mina belopp ligger allt ifrån 200kr - 10 000kr i veckan.

Jag började med att tippa när jag gick i 9an vilket är många år sedan. Idag lever jag mer eller mindre på att betta, men eftersom jag vill betala skatt och ha en inkomst så jobbar jag också o ja klagar inte, för jag kan betta på arbetstid ..
Citera
2011-05-08, 12:20
Medlem
Bjurras avatar
skippa Lången. Där har du ett väldigt bra tips.
Citera
2011-05-08, 12:43
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Svenskaspel är iaf den sämsta sidan att betta på. Och varför jag tycker de är eftersom urvalet av sport är rent för dåligt.

Har inte Svenska Spel riktigt dåliga odds också? Har för mig att jag jämförde odds med Betsafe och att det skiljde en hel del!
Citera
2011-05-10, 21:29
Medlem
Heartbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo

Dom flesta som kommer in på lången börjar säkerligen med att tippa på enbart fotboll och då är det lag som Milan, real madrid, barca, united osv dom lägger sina bett på, men dessa lag ger inga pengar.

Självklart finns det undantag och det finns säkert dom som inte håller med mig.

Ett förslag kan vara att börja tippa på Baseball och Basket eftersom dom matcherna inte kan sluta X utan enbart 1 eller 2. Hockey och framförallt NHL har höga odds!

Vill man tjäna stora pengar får man sätta sig in i många sporter och många ligor. Jag tippar på allt ifrån fotboll div 3 i skottland till Dart. Mina belopp ligger allt ifrån 200kr - 10 000kr i veckan.

Jag började med att tippa när jag gick i 9an vilket är många år sedan. Idag lever jag mer eller mindre på att betta, men eftersom jag vill betala skatt och ha en inkomst så jobbar jag också o ja klagar inte, för jag kan betta på arbetstid ..

Lånar tråden lite här, får man fråga vart du tippar? speciellt lite högre summor. Jag brukar betta på lången men max insats där är ju 500 kr. Hur gör man om man vill t.ex tippa 2000 kr på en match ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in