2011-05-01, 21:24
Medlem
Finns det någon som har information då Sverige tillät transiteringen i början på 1940-talet?..Krylbo attentatet/smällen?..var det en självantändning av hjullagret eller ?...
Citera
2011-05-01, 21:41
Medlem
odalmans avatar
Som du säkert känner till så har Malcolm Munthe sagt att det var han som sprängde permittenttåget i Krylbo.

Citera
2011-05-01, 21:44
Medlem
Iveccs avatar
Utredningen ska väl offentliggöras nu under året?
Citera
2011-05-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odalman
Som du säkert känner till så har Malcolm Munthe sagt att det var han som sprängde permittenttåget i Krylbo.

Detta är väldigt intressant!..Tack för informationen,..Ska läsa mer om det..Tack
Citera
2011-05-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivecc
Utredningen ska väl offentliggöras nu under året?

Det gjordes väl en utredning tidigare men det blev aldrig sagt vad som egentligen stämde,..Denna utredningen är den gjord?...Finns den på "papper"...eller vet ni möjligtvis när den kommer?...måste följa detta och hoppas att vi finner svaren inom kort ..
Citera
2011-05-01, 22:56
Medlem
-akol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabbath
Det gjordes väl en utredning tidigare men det blev aldrig sagt vad som egentligen stämde,..Denna utredningen är den gjord?...Finns den på "papper"...eller vet ni möjligtvis när den kommer?...måste följa detta och hoppas att vi finner svaren inom kort ..

Den utredning som kommer att släppas är samma som gjordes efter smällen 1941, vad gäller datum så är allt jag har hört att den kommer släppas någon gång under 2011.
Citera
2011-05-02, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -akol-
Den utredning som kommer att släppas är samma som gjordes efter smällen 1941, vad gäller datum så är allt jag har hört att den kommer släppas någon gång under 2011.

En utredning är på sin plats nu,...Kan vi hjälpas åt med att ha ögonen och öronen öppna när det blir aktuellt..
Citera
2011-05-03, 20:16
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Såvitt jag läst genom åren har det aldrig framkommit någon bevisning. Troligtvis var det en självantändning..

kuriosa: Jag har en stor del av en granathylsa från den smällen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in