2011-04-30, 02:22
Medlem
tOpOffs avatar
Tänkte köra bonustrading på lite sajter där jag inte utnyttjat bonusar, exempelvis Betssons påskbonus 50%. Hittade Arsenal för 2,6 som också gick att boka på Betfair till 2,6. Har aldrig gjort detta förut så nu får ni hjälpa mig: Om jag sätter in 1000 kr på Betsson får jag 500 bonus, dvs, 1500kr sammanlagt. Jag lägger 1500kr på Arsenal till 2,6 där och bokar samtidigt Arsenal på Betfair till 2,6.
1. Vad ska jag boka med på Betfair för att vid förlust på Betsson få över hela bonusen dit? Hur räknar man?
2. Vad exakt kommer jag vinna eller förlora vid vinst och förlust på Betfair?
Senast redigerad av tOpOff 2011-04-30 kl. 02:25.
Citera
2011-04-30, 15:24
Medlem
Remember that Betfair takes 5% of your winnings, so with the same odds to back at Betsson and lay at Betfair, you have to lay slightly less on Betfair and bet slightly more on Betsson.

When you "Dutch" (so that you win or lose the same, regardless of the outcome) a back and lay bet with the same odds at Betfair, your expected loss is 2.5%, or 37 kronor, 50 öre.

Here's a site

http://www.ifreebet.co.uk/betcalculator

that will find you a football match and has a calculator for your back and lay bets that will tell you your expected loss (or win if it's an arb).
Senast redigerad av johngr 2011-04-30 kl. 15:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in