2015-06-03, 22:43
Medlem
Spaz.s avatar
Ja jävlar att han var på något behövde han väl knappast uttala bokstavligen. Undrar vad det är för något?

Filip och Fredrik kanske inte visste om onykterheten, men om dom visste det hade dom aldrig bangat att dra in honom i studion. Det här är "bra tv" enligt dom två, garanterat.

Jävlar vad flummigt det var periodvis. Svårt för F&F att hålla fokus/inte skratta.
Citera
2015-06-03, 23:56
Medlem
BistroVagnens avatar
Kul att höra! Håller med om att Mando inte längre finns och anser att de "dog" när de släppte Fröding-skivan. Den var inte Mando och man kunde inte känna gnistan som herr Norén så fint pratade om...

Hoppas att han repar sig och drar ihop ett band och återigen blir Sveriges bästa rockband med låtar i stil med God Knows och Long before Rock´n Roll!
Citera
2015-06-04, 03:15
Medlem
junazs avatar
Tråkigt! Känns verkligen som början till slutet. Står ju också att Mats Björke hoppade av redan förra året, och då återstår egentligen bara två(!) medlemmar, lite svårt att driva ett rockband med bara två pers...

Annars känner jag väl att de var som allra bäst på Hurricane Bar/Ode To Ochrasy. Never Seen The Light Of Day är stundtals riktigt bra, men lite ojämn, och Give Me Fire kändes som ett steg uppåt igen - den skivan är riktigt bra! Fröding-alstret är inte min kopp té, helt enkelt och där någonstans dog väl intresset. Aelita har jag inte ens lyssnat på.
Citera
2015-06-04, 04:26
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaresma
Han sitter och gråter ut i Breaking news nu på kanal 5. Pratar som en blatte gör han också. Trodde seriöst det var en blatte som prata.
Jag följde honom på instagram för ett bra tag sedan men all skit som han lade upp fick mig att tröttna på hans nya "stil". Det verkar ju nästan som han vore bäng det mesta av sin vakna tid.

https://instagram.com/gustafnoren/
Citera
2015-06-04, 04:45
Medlem
Har inte speciellt stor koll på denna kille. Men jag såg klippet här ovanför och vad fan är det här för snubbe?

Kommer dit och någon skelettdräkt för barn? Stoltserar med att han tagit narkotika? Viftar med fingret och pratar som en turk? Den här killen verkar ha någon sjukdomsbild som bör undersökas och behandlas omgående.
Citera
2015-06-04, 08:56
Medlem
kanelipullas avatar
Jag tycker Gustaf Norén va riktigt skum igår.. fick nästan den bilden utav han att han va besatt av en demon eller nåt. Och kläderna han hade på sig.. varför va dom fulla med illuminati symboler? Näee.. jag tyckte hans beteende va enormt underligt.
Citera
2015-06-04, 10:21
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Har inte speciellt stor koll på denna kille. Men jag såg klippet här ovanför och vad fan är det här för snubbe?

Kommer dit och någon skelettdräkt för barn? Stoltserar med att han tagit narkotika? Viftar med fingret och pratar som en turk? Den här killen verkar ha någon sjukdomsbild som bör undersökas och behandlas omgående.

Han är rockartist. Då förväntas man bete sig udda. Ju mer udda, ju mer avgudade blir de.
Citera
2015-06-04, 12:47
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Jag tycker Gustaf Norén va riktigt skum igår.. fick nästan den bilden utav han att han va besatt av en demon eller nåt. Och kläderna han hade på sig.. varför va dom fulla med illuminati symboler? Näee.. jag tyckte hans beteende va enormt underligt.

haha men ge dig. han bär även kläderna på sin instagram. kanske promotear ett klädmärke? att folk ens pallar se över vad han bär för outfit. han var nog bara hög som ett hus och är en trasig nyskild person.
Citera
2015-06-04, 13:14
Medlem
Min gissning är att avhoppet beror på att Gustaf Norén vill göra trap eller något annat mer trendigt hip-hop-aktigt, vilket inte Dixgård ville ställa upp på. Hans egna personliga stilbyte och agerandet verkar tyda lite på det.
Citera
2015-06-04, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Gustaf framstår som helt galen just nu! Erkänner tom att han tagit preparat! Det här är tv-historia!
Något han inte hade behöjt nämna när han är hög som ett hus. :-)

Är det han som har den mörka sångrösten i gruppen?
Citera
2015-06-04, 13:51
Medlem
Meh, who cares. Det finns så mycket bättre band från och i Dalarna än Mando och Sabba-ton. Till exempel Le Betré. Grattis till en ny playlist allihopa!
Citera
2015-06-04, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Något han inte hade behöjt nämna när han är hög som ett hus. :-)

Är det han som har den mörka sångrösten i gruppen?

Det är snarare Björn Dixgård som har den mörkare rösten och ofta sjunger de lugnare låtarna. Lyssna på exempelvis "Mr Moon" och "Strövtåg i hembygden" som Björn sjunger. Gustaf sjunger oftast de rockigare låtarna.

Det här avhoppet kan jämföras med om någon av Lennon och McCartney lämnat Beatles och de hade fortsatt med bara en av dem (visserligen skulle Harrison kunna ta avhopparens plats). Det hade inte varit Beatles med bara en av dem, och det kan knappast sägas vara Mando Diao utan både Gustaf och Björn då de skrev och sjöng nästan allt tillsammans.

De två senaste skivorna var verkligen skilda världar! Kan det vara så att Fröding-projektet var huvudsakligen Björns grej, och att Aelita var mer Gustafs? Det verkar så på Gustafs framtoning som att han varit den som mest gått in för den syntigare stilen på senaste plattan.
Senast redigerad av Oilkink 2015-06-04 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in