2012-09-08, 21:23
Medlem
En sångarsaga går för övrigt rakt in i playlisten på Spot.
Citera
2012-09-10, 17:13
Medlem
yooiis avatar
Singeln är bra. Riktigt bra till och med.
B-sidan är inte lika bra men även den har sina poänger.

Ser fram oerhört mycket mot fulllängdaren.
Citera
2012-09-21, 21:55
Medlem
cosmic_dancers avatar
Infruset är en skiva jag måste köpa så fort den kommer ut. Detta är snukisgt bra musik. Strövtåg i hembygden går på repeat hemma och är givetvis inlagd på min spotify lista.
Citera
2012-09-21, 23:50
Medlem
-Johan-s avatar
Dom 2 nya låtarna tycker jag är suveräna. Bland det bästa dom gjort. Kul att dom utvecklats.
Citera
2012-09-22, 11:35
Bannlyst
Låten strövtåg i hembygden hörde jag på radion o jag spetsade öronen för o höra vem det var.Inte ofta nu för tiden att man fastnar så för en låt.Detta kan faktiskt vara mando diaos peak i hela deras karriär med den låten.Gillar uppbyggnaden av låten lite som kenta lite som ted gärdestad-Gillar raspiga rösten inlevelsen tempot ackordvalet.En av de bästa tolkningarna av fröding.Jag får lite elviskänsla från låten if i can dream.
Tänk om mando diao hade skrivit texten och att de kände så själva för sin hembygd då hade det varit sjukt bra.Sången skulle varit lite längre fram i mixningen annars kanon.Häftigt skivomslag med alla i bandet halvnakna ser ut som Fröding när han fick sina långbad på mentalsjukhusen.

Jag vet att strövtåg... kommer bli etta på svensktoppen och alla andra listor den kommer spelas i radio som lady gagas alejandro så här kommer ni casha in mando diao.
Senast redigerad av capodaster 2012-09-22 kl. 11:37.
Citera
2012-09-22, 12:38
Medlem
Amazingthings avatar
Har tidigare fått för mig att Mando Diao var ett riktigt mellanmjölksband och inte brytt mig särskilt mycket om dom, men efter att ha hört deras nya gudomliga singel så fick jag upp ögonen för dom vilket resulterade i att jag hittade den här videon från när dom spelar live på Rock am Ring 2011. Herrejävlar, vilket liveperformance! Mando Diao gick ifrån att vara ett mellanmjölksband till ett måste-se-innan-jag-dör-band under en dag.
Hoppas nu bara deras kommande platta blir lika bra som singeln är.
Citera
2012-09-22, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Har tidigare fått för mig att Mando Diao var ett riktigt mellanmjölksband och inte brytt mig särskilt mycket om dom, men efter att ha hört deras nya gudomliga singel så fick jag upp ögonen för dom vilket resulterade i att jag hittade den här videon från när dom spelar live på Rock am Ring 2011. Herrejävlar, vilket liveperformance! Mando Diao gick ifrån att vara ett mellanmjölksband till ett måste-se-innan-jag-dör-band under en dag.
Hoppas nu bara deras kommande platta blir lika bra som singeln är.

Jag har inte sett dem live, men av inspelade konserter att döma är de ett utmärkt liveband. Du måste definitivt kolla in deras "MTV Unplugged"-uppträdande (ja, det finns tydligen fortfarande) som spelades in i Tyskland 2010. Många av deras skränigare låtar, som "Sheepdog", är betydligt bättre i denna tappning.

http://gaffa.se/recension/44573

Dubbelversionen av albumet - med hela konserten - finns att avnjuta på Spotify. Tyvärr saknas "Victoria" med Ray Davies på dvd:n...
Citera
2012-10-14, 10:47
Medlem
bloodysamurais avatar
Nu har ännu en låt från 'Infruset' släppts, 'I ungdomen'.

http://open.spotify.com/track/1D25HGhGWkdqTObycEI131
Citera
2012-10-14, 22:03
Medlem
Hur kan denna tråd ligga på heta ämnen när ingen har skrivit i den på 3 år?
Citera
2012-10-19, 22:03
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodysamurai
Nu har ännu en låt från 'Infruset' släppts, 'I ungdomen'.

http://open.spotify.com/track/1D25HGhGWkdqTObycEI131

Förbannat bra! Väntar förväntansfullt på albumet.
Citera
2012-10-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fawe17

Tror heta ämnen går på hur många läsare en tråd har. Hur nu denna kan ha 50 helt plötsligt känns iofs obegripligt, fan vet. Kanske för att dom var på TV nyss?
Citera
2012-10-20, 00:03
Medlem
HaWwKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fawe17
För att vi skriver i den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in