2011-04-25, 16:24
Medlem
meatballsinminnesotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmaxzz
vem får poäng ? eller spelas matchen om
Inte beslutat men det blir inget mer spel idag i alla fall, enligt Radiosporten.
2011-04-25, 16:26
Medlem
madmaxzzs avatar
allt annan än 3poäng till syrianska är för jävligt
2011-04-25, 16:26
Medlem
Johannes96s avatar
Citat:
vem får poäng ? eller spelas matchen om

my bad,har tydligen inte beslutats än

tror inte matchen kommer att spelas om,iallafall inte i jallavallen...Arenan är ju ett skämt.
2011-04-25, 16:28
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes96
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/
Raketer och bengaler kastas in på plan ifrån aik klackan,jag tycker själv att det är tråkigt....jag förstår inte varför bengaler kan tas in till matchen trots att dem är förbjudna?
Bengaler är, faktiskt, rätt mysigt. Det är en stämningshöjare om de används rätt. Men faran här var ju knappast bengaler om jag förstått rätt?
Bengaler genererar böter. Man avbryter inte matcher (mer än tillfälliga avbrott, vilket reglerna nu kräver) för att någon eldar bengaler.

Citat:
Ursprungligen postat av Johannes96
okej okej,30 min avbrott när 08-derby ska spelas....Något du vill stoltsera med?
Är Helsingborg-Malmö ett Köpenhamnsderby? Södertälje är inte Stockholm. Om du syftar på premiärderbyt mellan DIF-AIK var det en försening på ca 10 minuter, mest för att hela södra plus delar av planen var ett stort rökmoln och det brann rätt rejält på norra. Den förseningen tycker jag faktiskt är helt okej, med tanke på inramningen.

Med det sagt så tycker jag att det är rent pinsamt att skit ska kastas in på planen, och riktigt illa att en domare faktiskt blev skadad. Så länge röken och elden håller sig på läktarna, och dessutom är under kontroll, ja då är det faktiskt mysigt. Det här gick rejält överstyr.
2011-04-25, 16:34
Medlem
serbers avatar
Citat:
allt annan än 3poäng till syrianska är för jävligt

Syrianska har brustit i säkerheten som dom är ansvariga för, men 3poäng eller omspel svårt att säga.
AIK kommer få böter och 2-3 matcher utan publik utan tvekan.

Vill gärna ha tillbaka 140kr som matchen kostade, har bara fått se massa mentalpatienter skämma ut sig och 20minuter fotboll...
2011-04-25, 16:36
Medlem
Kvartens avatar
Jag skulle ALDRIG skämmas ifall AIK skulle förlorat mot Syrianska, jag skäms aldrig för AIK. Men jag skäms för de som inte kan bete sig. Tack för den.

edit: Läste bland kommentarerna på SvD att det hände framför Syrianskas klack. Är det bara lögn?
Senast redigerad av Kvarten 2011-04-25 kl. 16:42.
2011-04-25, 16:38
Medlem
madmaxzzs avatar
de fann sjukt o kasta smällare mot familjer och barn...
2011-04-25, 16:41
Medlem
Johannes96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Bengaler är, faktiskt, rätt mysigt. Det är en stämningshöjare om de används rätt. Men faran här var ju knappast bengaler om jag förstått rätt?
Bengaler genererar böter. Man avbryter inte matcher (mer än tillfälliga avbrott, vilket reglerna nu kräver) för att någon eldar bengaler.

Är Helsingborg-Malmö ett Köpenhamnsderby? Södertälje är inte Stockholm. Om du syftar på premiärderbyt mellan DIF-AIK var det en försening på ca 10 minuter, mest för att hela södra plus delar av planen var ett stort rökmoln och det brann rätt rejält på norra. Den förseningen tycker jag faktiskt är helt okej, med tanke på inramningen.

Med det sagt så tycker jag att det är rent pinsamt att skit ska kastas in på planen, och riktigt illa att en domare faktiskt blev skadad. Så länge röken och elden håller sig på läktarna, och dessutom är under kontroll, ja då är det faktiskt mysigt. Det här gick rejält överstyr.

Sure benglaer må vara mysiga,Premiärderbyt i allsvenskan denna säsong vars inraming är okej
Men dem används allt för många gånger,Blev också avbrott i Premiärmatchen,superettan där bajjen och assyriska spelade pga. benglare och nu så händer det igen i fast då kastas det in på plan?

jag har som sagt inget emot bengaler så länge dem används rätt!
2011-04-25, 16:42
Medlem
Beserwissers avatar
Patetiskt ifall AIK bestraffas med tomma läktare. Det var på beiruts arena och de är ansvariga för säkerheten. Detta skulle aldrig ha hänt på Råsunda då nätet framför norra blockerar inkastade föremål.
Syrianerna kastade också in en del smällare och bengaler. Vad blir deras straff?

Böter för AIK & Syrianska samt en omspelad match på Råsunda vore en korrekt bestraffning.
2011-04-25, 16:44
Medlem
madmaxzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beserwisser
Patetiskt ifall AIK bestraffas med tomma läktare. Det var på beiruts arena och de är ansvariga för säkerheten. Detta skulle aldrig ha hänt på Råsunda då nätet framför norra blockerar inkastade föremål.
Syrianerna kastade också in en del smällare och bengaler. Vad blir deras straff?

Böter för AIK & Syrianska samt en omspelad match på Råsunda vore en korrekt bestraffning.
är du helt dum i huvudet ? syrianska fansen kasta inte alls in bengaler eller smällare ? Och det finns nät bakom målen din mytoman
2011-04-25, 16:45
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarten
Jag skulle ALDRIG skämmas ifall AIK skulle förlorat mot Syrianska, jag skäms aldrig för AIK. Men jag skäms för de som inte kan bete sig. Tack för den.

edit: Läste bland kommentarerna på SvD att det hände framför Syrianskas klack. Är det bara lögn?

Har också läst om "vittnen" eller om det är någon AIK tomtar som trollar som säger att den som landade vid domaren var en Syrianska supporter.
2011-04-25, 16:45
Medlem
Johannes96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beserwisser

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article12931099.ab

beslutet tas troligen innom 14 dagar,6 poängs avdrag finns som en av alternativen för aik's bestraffning!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in