Citat:
Ursprungligen postat av Johannes96
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/
Raketer och bengaler kastas in på plan ifrån aik klackan,jag tycker själv att det är tråkigt....jag förstår inte varför bengaler kan tas in till matchen trots att dem är förbjudna?
Bengaler är, faktiskt, rätt mysigt. Det är en stämningshöjare om de används rätt. Men faran här var ju knappast bengaler om jag förstått rätt?
Bengaler genererar böter. Man avbryter inte matcher (mer än tillfälliga avbrott, vilket reglerna nu kräver) för att någon eldar bengaler.
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes96
okej okej,30 min avbrott när 08-derby ska spelas....Något du vill stoltsera med?
Är Helsingborg-Malmö ett Köpenhamnsderby? Södertälje är inte Stockholm. Om du syftar på premiärderbyt mellan DIF-AIK var det en försening på ca 10 minuter, mest för att hela södra plus delar av planen var ett stort rökmoln och det brann rätt rejält på norra. Den förseningen tycker jag faktiskt är helt okej, med tanke på inramningen.
Med det sagt så tycker jag att det är rent pinsamt att skit ska kastas in på planen, och riktigt illa att en domare faktiskt blev skadad. Så länge röken och elden håller sig på läktarna, och dessutom är under kontroll, ja då är det faktiskt mysigt. Det här gick rejält överstyr.