Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-24, 14:30
Medlem
TorrentLovers avatar
Hej, jag har två problem när jag spelar "Call Of Duty - Black Ops".

Innan hade jag problemet att spelet inte kunde lagra temporär data i RAM-minnet, det löste sig genom att jag körde programmet som adminstratör. Nu när jag väl fått igång spelet har jag ett mindre problem och ett större problem.
Det mindre problemet är ratt spelet hackar, trots att jag har stängt av skuggor och satt TEXTURE på Low. Jag vill minska uppdateringsintervallen (bilder per sekund), FPS:en. Hur gör jag detta? Trots att jag försökt ändra är den kvar på 60Hz...
Det större är mycket allvarligare. När jag spelat i 1½ - 2 h stängs datorn av, som det vore strömavbrott. Ingen bluescreen eller några felmeddelanden. Första gången trodde jag att det var överbelastning av CPU eller något minnesfel, men när detta har hänt för tredje gången börjar jag ana oråd...
Jag har sökt igenom datorn med Malwarebytes, SpyBot och SUPERAntiSpyware, allt jag kan hitta är några "Tracking.Cookies".

Jag har uppdaterat alla program och felsökt, hittar inget.

Postar min nya DxDiag nedan:

MVH,
En mycket orolig CoD-spelare
Citera
2011-04-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Hej, jag har två problem när jag spelar "Call Of Duty - Black Ops".

Innan hade jag problemet att spelet inte kunde lagra temporär data i RAM-minnet, det löste sig genom att jag körde programmet som adminstratör. Nu när jag väl fått igång spelet har jag ett mindre problem och ett större problem.
Det mindre problemet är ratt spelet hackar, trots att jag har stängt av skuggor och satt TEXTURE på Low. Jag vill minska uppdateringsintervallen (bilder per sekund), FPS:en. Hur gör jag detta? Trots att jag försökt ändra är den kvar på 60Hz...
Det större är mycket allvarligare. När jag spelat i 1½ - 2 h stängs datorn av, som det vore strömavbrott. Ingen bluescreen eller några felmeddelanden. Första gången trodde jag att det var överbelastning av CPU eller något minnesfel, men när detta har hänt för tredje gången börjar jag ana oråd...
Jag har sökt igenom datorn med Malwarebytes, SpyBot och SUPERAntiSpyware, allt jag kan hitta är några "Tracking.Cookies".

Jag har uppdaterat alla program och felsökt, hittar inget.

Postar min nya DxDiag nedan:

MVH,
En mycket orolig CoD-spelare

Jag hade också liknande problem med min 2 kärniga processor. Det laggade hej vilt men jag ledsnade och köpte ny processor ..x6... Bo är ett sjukt krävande spel för datorn och de lyckade på ngt sätt strula till de. Vet några som har duo och de påstår att det funkar bra men vet minst lika många som varit tvungna att uppgradera...
Citera
2011-04-24, 14:43
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondageten
Jag hade också liknande problem med min 2 kärniga processor. Det laggade hej vilt men jag ledsnade och köpte ny processor ..x6... Bo är ett sjukt krävande spel för datorn och de lyckade på ngt sätt strula till de. Vet några som har duo och de påstår att det funkar bra men vet minst lika många som varit tvungna att uppgradera...

Jag har tänkt att minska FPS:en, men vet inte hur. Men det största problemet är att datorn stängs av efter 1½ .- 2 timmars spelande.
Citera
2011-04-24, 15:29
Medlem
arx88s avatar
Har du kollat så det inte blir för varmt i datorn?
Citera
2011-04-24, 16:46
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arx88
Har du kollat så det inte blir för varmt i datorn?
Yepp, det var det första jag kollade.
Citera
2011-04-25, 13:48
Medlem
TorrentLovers avatar
Nu hände det igen, och datorn var inte alls varm. Konstigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in