Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-24, 06:17
Medlem
tattoosandbeers avatar
Sitter med min flickvans dator som hon har rasat totalt nu alltsa, Hon hade Win7 i pirat version och gjorde update sa den blev ju bara svart bakgrund och det klassiska Copy bla bla. Men kopte OEM version till henne och kommer hem till min fasa bara for att se att hon har provat kora OEM direkt. Datorn i sig en liten Samsung med extern dvd/cd lasare och bara har skriker det problem. Har nu suttit i 2 timmar med den och sag att kanske var 10:e gang startar install for WIN7 men mer ofta star det foljande i Windows Boot Manager att jag skall stoppa in installations disken (som sitter i lasaren) och starta om valja "Repair computer" vid aterstarten....

Ja som ni nog fattar sa tar det ej slut dar... Dom fatal ggr som allt startar sa kommer jag till vart jag vill valja att installera Win7 pa och valjer den enda partionen som finns (forutom en pa 27 meg) och denna ligger pa 291 gb men vad tror ni svaret da blir? Not enough space on disk choose an other!!!!

Snalla jag hoppas det ar jag som har snoat in nu bara fel men hoppas vid alla gudar att ni kan hjalpa mig med denna soppa!
Citera
2011-04-24, 15:49
Medlem
tattoosandbeers avatar
Kliver in igen med lite mer info, datorn i sig ar alltsa en Samsung NF208 och inget moddat, men jag har sedan jag postade mitt forsta meddelande ej lyckats fa den externa lasaren att vilja lasa skivan... Har formaterat om disken i burken flera ggr men utan hjalp. Den vagrar nu lasa skivorna totalt.....

Nagon som har en livboj att kasta ut?
Citera
2011-04-26, 01:07
Medlem
tattoosandbeers avatar
Verkligen ingen alls som kan hjalpa mig??? Eller har jag missat nagot som ar viktigt for att kunna tydliglagga mitt general problem? Snalla sag bara vad mer som ni onskar for info sa skall jag gora allt som star mig till for att kunna svara eder...
Citera
2011-04-26, 02:21
Medlem
Jonny666s avatar
Hon hade Win7 i pirat version och gjorde update sa den blev ju bara svart bakgrund och det klassiska Copy bla bla.

- du menar den versionen som du installerade åt henne?

Men kopte OEM version till henne och kommer hem till min fasa bara for att se att hon har provat kora OEM direkt.

- Man kan inte köpa en OEM licens, det är något som följer med maskinen, har du betalat pengar för den utgåvan så måste den "trillat ur lastbilen"

du bör nog vända dig till denna forumdelen istället: https://www.flashback.org/f17
Citera
2011-04-26, 04:47
Medlem
tSVCs avatar
Finns flertalet guider på hur du installerar Windows(7) från ett USB-minne, testa det och helst Ultimate versionen.

Om det är en piratkopia bör du köra Windows Loader efter installation.

Du behöver inte installera Service Pack 1.
Citera
2011-04-26, 04:59
Medlem
Kom en update för inte så länge sen med en validation check på windows, inte något man bör installera om man har piratversion...

finns däremot en relativt ny piratversion av ultimate x64 och x86 och windows loader med det, om det du nu fick tag på inte funkar.. Kan installeras enkelt med usb osv
Citera
2011-04-26, 06:21
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Hon hade Win7 i pirat version och gjorde update sa den blev ju bara svart bakgrund och det klassiska Copy bla bla.

- du menar den versionen som du installerade åt henne?

Men kopte OEM version till henne och kommer hem till min fasa bara for att se att hon har provat kora OEM direkt.

- Man kan inte köpa en OEM licens, det är något som följer med maskinen, har du betalat pengar för den utgåvan så måste den "trillat ur lastbilen"

du bör nog vända dig till denna forumdelen istället: https://www.flashback.org/f17

Jo det var hon som gjorde den updaten pa sin piratversion, Da jag gick sjalv ner till en Dator butik har nere som jag ar kund i sedan lang tid och fragade da rent ut om dom hade en OEM skiva att salja och vips sa gjorde dom det sa omojligt ar det ej.

Sedan sager jag igen, Den versionen som jag vill lagga in nu ar den "rena" version (alltsa OEM skivan) Men det verkar som att det ej funkar att lasa skivorna och sedan undrar jag som en galning varfor den oppnar som den gor. Verkar som inte att det finns drivrutiner som skall anvandas...

Sedan sa glomde jag att saga att varje gang jag testar nu sa far jag svaret av Windows bootmanger Attjag skall satta in Installation skivan och starta om och reparera...

Men detta ar ju lite svart da jag ej har lasare och sedan har jag ju inte en aning om vart skivan som anvandes till pirat version finns i varlden...

Statusen pa fel med ar : 0xc000000f

Nagon som blev lite klarare?

Ps Nej det handlar verkligen ej om fildelning nu och darfor valde jag att lagga denna trad i Windows delen..
Citera
2011-04-26, 08:36
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Jo det var hon som gjorde den updaten pa sin piratversion, Da jag gick sjalv ner till en Dator butik har nere som jag ar kund i sedan lang tid och fragade da rent ut om dom hade en OEM skiva att salja och vips sa gjorde dom det sa omojligt ar det ej.

Precis det är inte omöjligt.. Vet inte varför många får för sig att köpa en OEM licens skulle ha något med att "de ramlar från lastbilen", eller "det får man under disken" etc olika komentare för att säga att det är "olagligt" ellr "inte går". Jag själv har OEM som jag köpte in på datorbutik... Det finns gott om datorbutiker som säljer OEM licenser utan att man måste köpa själva datorn till med.

Det man får ha i minnet när man köper en OEM är att den blir låst till hårdvaran på datorn när den väl är installerad och registrerad hos "Pyttemjuk".(Microsoft).. Vilket försvårar att göra byten av vissa delar av hårdvaran.

Resten av problemet kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
Citera
2011-04-26, 08:47
Medlem
Om det är piratversioner så är det ofta inte äkta OEM, utan en licens som windows tror är äkta.
Detta kan uppnås genom flertal cracks bl.a.

Orkar inte läsa allt, men är du säker på att hon inte installerat fel uppdateringar?

T.ex. KB971033 <-- Kollar så att windows verkligen är äkta och tar bort möjligheten att cracka (med de vanliga loaders, finns väl säkert någon metod som överlistar den, men dom släpper såna då och då. Läs alltid uppdateringsinformationen.)

http://techpp.com/2010/02/28/wat-update-kb971033-disables-windows-7-activation-crack/
Citera
2011-04-26, 14:34
Medlem
tattoosandbeers avatar
Jag skiter i pirat delen som fanns pa burken ifran start, jag vill lagga in den akta och rena OEM och da jag borjade med detta forsok sa rasade fan allt.

Jag har nu suttit i 3 timmar och forsokt skapa en ISO fil for att kora over den med usb om detta skulle funka med jag far fel pa OEM skivan da den ar pa ca 54% och allt bryts... Fan snart tar jag och kastar dator och tjejen efter ut i havet alltsa....
Citera
2011-04-26, 22:07
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Jag har nu suttit i 3 timmar och forsokt skapa en ISO fil for att kora over den med usb

Tanka hem en äkta Windows 7 ISO (finns överallt!) och använd sen Windows 7 USB/DVD download tool http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool för att skapa en boot-bar USB-sticka.
Citera
2011-04-29, 22:34
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Tanka hem en äkta Windows 7 ISO (finns överallt!) och använd sen Windows 7 USB/DVD download tool http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool för att skapa en boot-bar USB-sticka.

Tackar, skall testa denna vag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in