2011-04-23, 02:24
Medlem
Eustaches avatar
Hallå.

Jag ska flytta, och hittade en gammal familjedator som jag tänkte försöka komma in på. Den startar och jag kommer fram till lösenordet i Windows. Lösenordet har alla dock glömt bort det så jag laddade ner Hirens BootCD för att kunna ändra lösenordet för att på så vis komma in på datorn.

(Operativsystemet är tydligen "fake". Finns en sån där "Äkta programvarucheckruta" eller nåt sånt där man ska skriva in Windowslösenordet).

Bootar från CD och "följer" denna guiden (http://www.youtube.com/watch?v=JIx46...eature=related) fram till 18 sek. Där ser ni att det nästan längst ner står:

Disks:
Disk /dev/sda: 10.7 GB etc

Candidate Windows partitions found:
1 : /dev/sdal 10228MB BOOT

Problemet jag har är att programmet inte verkar hitta hårddisken. Under "Disks:" står det ingenting och inte under "Candidate Windows partitions found:" heller

Vad är felet och hur löser jag detta?
Senast redigerad av Eustache 2011-04-23 kl. 02:27.
Citera
2011-04-23, 02:31
Medlem
krang666s avatar
Varför försöker du med hirens? Efter bios booten, tryck på F8 som en galning tills en meny kommer upp. Boota i Felsäkert läge och gå helt enkelt in och ta bort lösenordet. TAADAAAA!!!! Du är klar.
Citera
2011-04-23, 02:42
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krang666
Varför försöker du med hirens? Efter bios booten, tryck på F8 som en galning tills en meny kommer upp. Boota i Felsäkert läge och gå helt enkelt in och ta bort lösenordet. TAADAAAA!!!! Du är klar.

Tack för svaret!

Jag testade det du sa och det kändes jävligt bra. Men sen så kom Windowsinloggningsrutan upp som vanligt ändå och datorn vill ha ett lösenord...
Citera
2011-04-23, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Tack för svaret!

Jag testade det du sa och det kändes jävligt bra. Men sen så kom Windowsinloggningsrutan upp som vanligt ändå och datorn vill ha ett lösenord...
På hirens medföljer väl program som tar bort lösenord på konton? Konboot ska finnas iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in