2011-04-22, 14:24
Medlem
Hej!

Sedan några dagar sen (typ en vecka kanske?) har jag regelbundet fått varningar från mitt virus/brandväggsprogram (F-Secure) om att
"Beskrivning: ett intrångsförsök har upptäckts
Åtgärd: Brandväggen har blockerat följande trafik...
".
Jag är helt värdelös när det gäller sådana här saker, vad ska jag göra?
Det ända alternativet jag får upp är "stäng". Finns det inget man kan göra? Börjar bli ganska jobbigt...
Blir inte klokare på deras hjälpavsnitt heller...'

Är min dator utsatt för någon risk? Eller är detta bara en kvittens på att det har blivit stoppat och allt "funkar" ?

Snälla FB:are, hjälp mig!

(p.s. om detta är felplacerat är jag tacksam om en mod. hjälper mig att flytta den )
Citera
2011-04-22, 14:34
Medlem
kent.agents avatar
Börja fundera på vilka sidor du besöker?
Citera
2011-04-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kent.agent
Börja fundera på vilka sidor du besöker?
Haha, precis ...
Vad jag vet så är det ingen som varit ute på några suspekta sajter på den här datorn...
Citera
2011-04-22, 14:54
Medlem
Ultimatrixs avatar
Skaffa ny brandvägg som inte varnar över allting?
Citera
2011-04-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Skaffa ny brandvägg som inte varnar över allting?
Det är alltså ingen säkerhetsrisk eller? Utan mer utav en kvittens för att det funkar?

För det går att stänga att stänga av varningarna såg jag nu...

Vad tror folket ...
Citera
2011-04-22, 15:04
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAFA
Det är alltså ingen säkerhetsrisk eller? Utan mer utav en kvittens för att det funkar?

För det går att stänga att stänga av varningarna såg jag nu...

Vad tror folket ...
Hade någon brandvägg förut som varnade varannan minut i stort sett varannan minut. Avinstallerade skiten och körde på Windows XPs inbyggda. Har då inte hänt ett skit sen dess
Citera
2011-04-22, 15:07
Medlem
Citat:
Hade någon brandvägg förut som varnade varannan minut i stort sett varannan minut. Avinstallerade skiten och körde på Windows XPs inbyggda. Har då inte hänt ett skit sen dess
Har ju fått med F-secure med internetet, och tycker det har fungerat ganska bra ... tills nu då...
En polare påstår att den varnar trots att det egentligen inte är något problem, någon annan som har varit med om det?

Ska jag bara ignorera allt? och kanske t.o.m. "dölja varningar"?
Citera
2011-04-22, 15:08
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Har ju fått med F-secure med internetet, och tycker det har fungerat ganska bra ... tills nu då...
En polare påstår att den varnar trots att det egentligen inte är något problem, någon annan som har varit med om det?

Ska jag bara ignorera allt? och kanske t.o.m. "dölja varningar"?
Bara att dölja....
Citera
2011-04-22, 15:14
Medlem
qrizzes avatar
Antar du tankar torrent... Då finns det säkert en massa som sitter och portscannar mot div., ip-nummer och du blir då drabbad av dessa meddeladen. Inget att bry sig om alt. att stänga av alla popup:er ifrån f-secure.
Citera
2011-04-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Antar du tankar torrent... Då finns det säkert en massa som sitter och portscannar mot div., ip-nummer och du blir då drabbad av dessa meddeladen. Inget att bry sig om alt. att stänga av alla popup:er ifrån f-secure.

Ok, tack för hjälpen
Det är ju ingen som tankar regelbundet i alla fall... Men kan mycket väl ha varit det för typ en vecka sen... Kan det vara p.g.a. detta?
Citera
2011-04-22, 15:49
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ok, tack för hjälpen
Det är ju ingen som tankar regelbundet i alla fall... Men kan mycket väl ha varit det för typ en vecka sen... Kan det vara p.g.a. detta?
Gissar på att de pingar folk för att se om folk är uppkopplade eller inte, kanske har något med statistik att göra, vad vet jag?

Bara att skita i, är ändå halvt omöjligt att ta sig in i en dator så länge du inte klickar på något eller om du har programvara från 1986
Citera
2011-04-22, 15:55
Medlem
Citat:
Gissar på att de pingar folk för att se om folk är uppkopplade eller inte, kanske har något med statistik att göra, vad vet jag?

Bara att skita i, är ändå halvt omöjligt att ta sig in i en dator så länge du inte klickar på något eller om du har programvara från 1986

Haha, ok TACK så mycket för hjälpen ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in