2011-04-22, 02:18
Medlem
haha fyfan va du trollar DEN LANSERAS I JUNI haha okej skicka pm med bild då!

Snälla knäck mig. Vi pratar inte om några test bilar här inte utan riktig produktions vara alltså när man kan slå till in the shop

Har du kört den?
Citera
2011-04-22, 08:30
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceboys
haha fyfan va du trollar DEN LANSERAS I JUNI haha okej skicka pm med bild då!

Snälla knäck mig. Vi pratar inte om några test bilar här inte utan riktig produktions vara alltså när man kan slå till in the shop

Har du kört den?

Du har fortfarande inte gett mig din mail... så jag undrar vem som trollar? Jag förstår om det är en pojkdröm att äga en ball audi.
Men bara för att kan du ju prova den här länken så får vi om den går att beställa IN THE SHOP..
som du så förortkäkt ville skriva...

http://konfigurator.audi.de/entry?mandant=accx-de&vc=rs3sb&&next=model-page

Glad påsk grabben...
Citera
2011-04-22, 16:57
Medlem
haha okej ägd blev jag, men den drar inte 1.7 liter stadskörning som du påstod
Citera
2011-04-22, 17:26
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
haha okej ägd blev jag, men den drar inte 1.7 liter stadskörning som du påstod

Haha lycka till 1.3L/mil i stan.

Visst ligger du och fiskör som en 60+ gubbe så KANSKE du kommer ner dit.
Citera
2011-04-22, 17:55
Medlem
alltså om du tittar på volvos 2.5liter turbo femma så drar den 14/15 I STAN från 2004 och uppåt. Tror du inte Audi har bättre motor än volvos 2004.. sluta nu. STADS körning betyder stads körning inte gasar du som en jävla pundare genom stan?
Citera
2011-04-22, 18:13
Medlem
Jag har haft möjlighet att köra Audi TTRS vid flera tillfällen. Den har samma drivlina som RS#:an och karaktären är underbar. DSG-lådan funkar riktigt bra för sportig körning men jag kan hålla med om att det är synd att det inte erbjuds ett manuellt alternativ. Vad gäller förbrukningen så är det knappast avgörande när det gäller denna typ av bil. Prestanda är ju det relevanta och det levererar bilen absolut.
Det tråkiga är dock att Audi A3 börjar kännas som en ganska gammal bil, även om RS3:an ser riktigt ball ut, särskilt med de röd-svarta fälgarna. Prislappen är lite väl hög, landar med utrustning på uppemot 600".
Men jag tror att bilen kan komma att uppnå kult-status precis som RS4, Ford Cosworth och liknande.
Citera
2011-04-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadPresident
Jag har haft möjlighet att köra Audi TTRS vid flera tillfällen. Den har samma drivlina som RS#:an och karaktären är underbar. DSG-lådan funkar riktigt bra för sportig körning men jag kan hålla med om att det är synd att det inte erbjuds ett manuellt alternativ. Vad gäller förbrukningen så är det knappast avgörande när det gäller denna typ av bil. Prestanda är ju det relevanta och det levererar bilen absolut.
Det tråkiga är dock att Audi A3 börjar kännas som en ganska gammal bil, även om RS3:an ser riktigt ball ut, särskilt med de röd-svarta fälgarna. Prislappen är lite väl hög, landar med utrustning på uppemot 600".
Men jag tror att bilen kan komma att uppnå kult-status precis som RS4, Ford Cosworth och liknande.

Håller med dig TT RS är lite underskattad. Måste kännas sjukt när den tubofemman sätter igång och grymtar iväg till 100 på 4.3 sek
Citera
2011-04-22, 19:48
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
alltså om du tittar på volvos 2.5liter turbo femma så drar den 14/15 I STAN från 2004 och uppåt. Tror du inte Audi har bättre motor än volvos 2004.. sluta nu. STADS körning betyder stads körning inte gasar du som en jävla pundare genom stan?

Ska jag göra dig ännu mer ledsen? Det är volvo som tagit fram motorn åt Audi. För dom ville ha en så kompakt R5 som möjligt tack vare att den skulle ner i tt...
Och nej jag backar inte på förbrukningen..... den är törstig.. men trevlig
Citera
2011-04-22, 21:01
Medlem
aha ok
Citera
2011-04-22, 21:08
Medlem
treeflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
bränsledeklrationen är rena fantasisiffror.. inte under litern landsväg och vill nog ha 1.7 i stadstraffik. men mycket trevlig bil och kompetent.. synd att den bara kommer med DSG

Så jävla illa att de börjar "automatisera" sportbilar nuförtiden. Jag blir så galet irriterad.
Citera
2011-04-23, 11:46
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treeflow
Så jävla illa att de börjar "automatisera" sportbilar nuförtiden. Jag blir så galet irriterad.

Helt bortkastat är det inte. Vardags bilisten klarar sig bättre med en dsg och kör inte sönder växellåda och koppling i första taget. MEN som sagt det är en smaksak egentligen. För några tekniska eller hållabarhetsmässiga skillnader är inte stora. skulle tro att DSG håller egentligen bättre.. men ja smaksak och jag vill ha en prestanda bil med manuella lägen..
Citera
2011-04-23, 12:31
Medlem
E30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
Ska jag göra dig ännu mer ledsen? Det är volvo som tagit fram motorn åt Audi. För dom ville ha en så kompakt R5 som möjligt tack vare att den skulle ner i tt...
Och nej jag backar inte på förbrukningen..... den är törstig.. men trevlig

Haha, är detta verkligen sant? Hur mycket har de hjälpt till egentligen? Volvosnurra i en Audi, fy fan vad unket...

Citat:
Ursprungligen postat av treeflow

Nja, det är faktiskt rätt bra. En DSG låda är snabbare än en vanlig manuell, den håller oftast bättre då den inte går att "vålda" på samma sätt som en vanlig manuell. Den ger även en bra upplevelse i bilen och en bil som känns riktig pigg tillskillnad från en vanlig automat med konverter osv som lätt kan få tuggumieffekten.
Den största anledningen varför många tillverkare bara erbjuder sina bilar med automatlåda idag ligger i emissionskraven. En DSG-låda får ner förbrukningen, vilket leder till lägre utsläpp. Något som är rätt viktigt i dessa tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in