Jag släpade till och med mig en nyförlöst katt till veterinären, med ungar och allt, när hon inte kunde kissa. Jag kan med ett fniss förklara ur jag tror att det gick till: När en hona föder ungar och ger dem di, får hon samtidigt tillbaka en del av vätskan genom att slicka upp ungarnas kiss och bajs. Denna gång hade kattmamman dock hängiven hjälp av sin dotter med den saken, så hon blev helt enkelt uttorkad. Det är möjligt att hon fick urinvägsinfektion av att vara uttorkad och nyförlöst så för säkerhets skull fick hon antibiotika. Därför är jag jättenoga med att min katt som har ungar nu, dricker ordentligt. Jag kom på att med ett par "torrisar" (torrfoderbitar) i vattnet så blev det oemotståndligt

Jag ställer in skålen i bolådan så att det blir av för henne att dricka.
Men åter till TS katt. Om en hankatt får urinsten (honor kan få det, men det är ovanligt)så täpper det till urinröret helt eller delvis, och katten får mycket ont och blåsan riskerar att spricka. Det är ganska bråttom till veterinären då. Katter kan faktiskt dö av detta, och fort kan det gå. Nu väntar vi på uppdatering.