• 2
  • 3
2011-04-22, 19:32
Medlem
DoctorZapps avatar
Definitivt. Visserligen hade det självklart uppstått bråk och dispyter under resan, och ens liv skulle förmodligen bli mycket kortare än om man hade stannat för att det skulle uppstå någon sorts "last man standing" i gruppen då någon skulle bli helt galen... Men helt klart värt det på grund av mitt intresse för astronomi och det usla liv man ändå kommer att leva på jorden.
Citera
2011-04-22, 19:35
Medlem
Legend1s avatar
På tal om att kolonisera en ny planet som jorden.
Nu har vi chansen att filtrera bort dräggen! Alla med under medelmåttig IQ får inte haka på.
Citera
2011-04-22, 22:52
Medlem
Drumsticks avatar
Absolut inte.

Däremot hade jag nog gjort det om jag var svårt sjuk och ville dö. Då hade det nog varit värt att göra en episk resa genom rymden innan man dör.
Citera
2011-04-22, 22:54
Medlem
ganglere2s avatar
Nej.
Citera
2011-05-01, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Om du skulle få möjlighet att resa ut i rymden och besöka andra planeter, skulle du ta chansen?

Problemet är att du aldrig kommer kunna återvända till jorden eller ha någon kontakt med densamma efter avfärd. Du skulle alltså för egen del få svar på alla frågor du haft om rymden och andra livsformer men du skulle inte kunna förmedla dessa tillbaks till hemvärlden.

Jag skulle göra det utan att tveka, för mig är nyfikenheten kring rymden och dess eventuella livsformer större än min koppling till livet här och nu.

Hur skulle du göra?

Passar även på att rekommenderar detta intressanta avsnitt av vetenskapens värld

http://svtplay.se/v/2366734/vetenska...liv_i_rymden_?

Kul då om man fick reda på att Jorden är den enda planet som det finns liv på. Sedan svävar man runt hit och dit tills man dör bara för att titta på nebulosor. Nej tack.
Jag hade gärna tagit chansen att semestra i rymden och så, borta bra men hemma bäst.
Citera
2011-05-01, 09:04
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Faster than light travel vore isåfall ett måste.
Ensam? Nej tack, känner inte att jag skulle klara 60 år utan att interagera med andra människor.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in