2011-04-20, 16:25
Medlem
Leffe1337s avatar
hej

är hundvakt from idag tills måndag nästa vecka. passar en väldigt väluppfostrad tollare som är jättetrevlig att ha som sällskap när man är ensam

han luktar lite konstigt, (Han lyckades bada i någon damm när jag inte såg på) hehe , så iaf. Går det bra att duscha honom med vanligt shampo ? eller måste man ha speciellt hund shampo?

tack på förhand
Citera
2011-04-20, 16:27
Medlem
tältpinnes avatar
Fråga ägaren?
Citera
2011-04-20, 16:27
Medlem
chaoswithins avatar
Vad jag alltid fått höra är människoschampoo inte så bra för hundar, någon enstaka gång lär väl inte skada så farligt, men kör med bara vatten hellre.

Eller om vil så kan duköpa hundschampoo :-)
Akta öronen och ögonen bara.
Citera
2011-04-20, 16:29
Medlem
Leffe1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Vad jag alltid fått höra är människoschampoo inte så bra för hundar, någon enstaka gång lär väl inte skada så farligt, men kör med bara vatten hellre.

Eller om vil så kan duköpa hundschampoo :-)
Akta öronen och ögonen bara.

är öronen/ögonen känsliga för vatten?

tack för snabba svar, flashback!
Citera
2011-04-20, 16:37
Medlem
--censur--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe1337
är öronen/ögonen känsliga för vatten?

tack för snabba svar, flashback!

Är du känslig för vatten i öron och ögon?
Citera
2011-04-20, 17:01
Medlem
Danoms avatar
Kör bara med vanligt vatten, schampo är inte bra för dom.
Citera
2011-04-21, 16:43
Medlem
När man duschar hunden ska man bara använda schampo ett par gånger om året, för ofta så försvinner fettlager och sliter onödigt på pälsen mm. Därför duschar jag min (labbe) endast med vatten, eftersom han får duscha en gång i veckan under sommaren. Det går precis lika bra, skillnaden är att pälsen blir mjuakre och något renare med schampo, men kör med bara vatten och spola noggrant så ska det gå hur bra som helst!
Citera
2011-04-21, 17:29
Medlem
Du kan köra med schampo, lättast är att spä ut det ett par ggr. Det kan bli en del lösa hår efter badet, värt att överväga om doft eller massa extra dammsugande är att föredra.
Btw på hundschampomarknaden finns det massor med schampon som kan användas varje vecka om man så önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in