är hundvakt from idag tills måndag nästa vecka. passar en väldigt väluppfostrad tollare som är jättetrevlig att ha som sällskap när man är ensam
han luktar lite konstigt, (Han lyckades bada i någon damm när jag inte såg på) hehe , så iaf. Går det bra att duscha honom med vanligt shampo ? eller måste man ha speciellt hund shampo?
När man duschar hunden ska man bara använda schampo ett par gånger om året, för ofta så försvinner fettlager och sliter onödigt på pälsen mm. Därför duschar jag min (labbe) endast med vatten, eftersom han får duscha en gång i veckan under sommaren. Det går precis lika bra, skillnaden är att pälsen blir mjuakre och något renare med schampo, men kör med bara vatten och spola noggrant så ska det gå hur bra som helst!
Du kan köra med schampo, lättast är att spä ut det ett par ggr. Det kan bli en del lösa hår efter badet, värt att överväga om doft eller massa extra dammsugande är att föredra.
Btw på hundschampomarknaden finns det massor med schampon som kan användas varje vecka om man så önskar.