2011-04-21, 02:11
Bannlyst
Jag tycker du ska hålla dig till minde killar. dock bör du ha i åtanke att vi män inte uspkattar när kvinnor har synpunkter på mäns könorgan
Det är ett väldigt känsligt ämne!

Jag kan inte nog poängera detta!
Senast redigerad av krigsmat 2011-04-21 kl. 03:10.
Citera
2011-04-21, 03:32
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montevideo
jag har också fått små sprickor efter sex, speciellt om det varit flera gånger per dygn... och ja, i guess i´m lucky..
dock har mina sprickor aldrig varit djupa och de har läkt av sig själv om jag låtit det vara och väntat med samlag ett dygn. du måste inte köpa väteperoxid, prova först att tvätta med tvål och vatten i stället. håll det luftigt (sov gärna utan trosor, ha inte för tajta brallor, bomullstrosor -ej string). bakterier (som t.ex. stafylokocker) frodas i värme o fukt.

Aldrig tvål och vatten, bättre med barnolja eller liknande! Tvål torkar bara ut och gör det värre. Gäller både vid sår och "osår" (vilket konstigt ord, men klockan är halv fyra så jag anser mig förlåten).

Citat:
Ursprungligen postat av Duggreg
Åh! Det skall jag leta efter. Låter dock som om det kommer göra sjukt ont!

Väteperoxid. Inte vätesuperoxid. Viktig skillnad. Det sistnämnda skulle göra sjukt ont.
Citera
2011-04-21, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av montevideo
jag har också fått små sprickor efter sex, speciellt om det varit flera gånger per dygn... och ja, i guess i´m lucky..
dock har mina sprickor aldrig varit djupa och de har läkt av sig själv om jag låtit det vara och väntat med samlag ett dygn. du måste inte köpa väteperoxid, prova först att tvätta med tvål och vatten i stället. håll det luftigt (sov gärna utan trosor, ha inte för tajta brallor, bomullstrosor -ej string). bakterier (som t.ex. stafylokocker) frodas i värme o fukt.
Ja men jag har varit precis som dig innan, de har alltid läkt av sig själv på ett par dagar bara. Imorgon har det gått två veckor sen såret kom och jag tvättar med intimtvål, äter antibiotikan och smörjer på nån kräm jag fick, går mest runt i små shorts och försöker få det att läka. Men icke!

Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Jag tycker du ska hålla dig till minde killar. dock bör du ha i åtanke att vi män inte uspkattar när kvinnor har synpunkter på mäns könorgan
Det är ett väldigt känsligt ämne!

Jag kan inte nog poängera detta!
Haha, att säga att någon är stor är väl inte tråkigt för killen att höra?
Citera
2011-04-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Aldrig tvål och vatten, bättre med barnolja eller liknande! Tvål torkar bara ut och gör det värre. Gäller både vid sår och "osår" (vilket konstigt ord, men klockan är halv fyra så jag anser mig förlåten).
Hmm fick rådet från läkaren med tvål från apoteket... Den som heter Intim eller något liknande.
Citat:
Väteperoxid. Inte vätesuperoxid. Viktig skillnad. Det sistnämnda skulle göra sjukt ont.
Haha, vet inte skillnaden men tycker båda låter obehagliga
Citera
2011-04-21, 22:33
Medlem
Gx740s avatar
Vätesuperoxid är nått slags limm va?
Citera
2011-04-22, 21:54
Medlem
montevideos avatar
Citat:

vad grundar du detta på?

att tvätta med tvål och vatten går visst alldeles utmärkt och är något jag ofta gör som sjuksköterska. precis som TS nämner tvättar hon med intimtvål (som är anpassad för intimhygien). jag menade inte att hon alltid ska tvätta med tvål och vatten mellan benen (vilket man inte ska), utan att hon skall göra det nu när hon har (ett troligen infekterat) sår just för att det ska bli rent.

Duggregn:
- att det inte läkt på två veckor, och du har gjort vad du kan göra osv får mig att tänka på att det skulle kunna vara något annat än en stafylokockinfektion. tyvärr kan herpes-symtom visst blomma ut tidigare än man tror (hände en vän till mig för inte alls så länge sedan). sök vård igen om det inte har blivit bättre efter helgen. och då menar jag inte läkt ihop helt utan just blivit bättre.
Senast redigerad av montevideo 2011-04-22 kl. 22:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in