2011-04-20, 00:30
Medlem
Arsenikarsles avatar
Det verkar finnas en del folk som ogillar vissa djur, som i tråden av en som avskyr pitbulls och den andra tråden av en person som avskyr katter.
Men är det snarare inte ägarnas brist på omsorg och ansvar som gör att man börjar avsky djuren?

Själv skulle jag avsky en aggressiv och ouppfostrad hund som bara skäller hela tiden, men å andra sidan är det inte hundens fel, det måste man väl förstå?

Skulle ni som ogillar djur fortfarande ogilla ex. hundar och katter även om de var kastrerade (och inte skriker av kåthet), väluppfostrade och vänliga?
Citera
2011-04-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Det verkar finnas en del folk som ogillar vissa djur, som i tråden av en som avskyr pitbulls och den andra tråden av en person som avskyr katter.
Men är det snarare inte ägarnas brist på omsorg och ansvar som gör att man börjar avsky djuren?

Själv skulle jag avsky en aggressiv och ouppfostrad hund som bara skäller hela tiden, men å andra sidan är det inte hundens fel, det måste man väl förstå?

Skulle ni som ogillar djur fortfarande ogilla ex. hundar och katter även om de var kastrerade (och inte skriker av kåthet), väluppfostrade och vänliga?

Jag tror det handlar mycket om hur man är uppfostrad. har man vuxit upp med djur så är dem nästan en självklarhet. Har man däremot levt ett liv utan djur är det nog rätt lätt att man börjar ogilla dem för att man varken förstår sig på djurägarna eller djuren.
Citera
2011-04-20, 16:18
Medlem
Happy-consumers avatar
Det är klart att det är ägarnas fel men man kan väl mycket väl hata "fenomenet". Tex så finns det gott om människor som hatar fula tatueringar, gamla volvobilar från 85-95 och dubstep. Det är klart att det egentligen är människorna som bär, kör och spelar som man tycker illa om men det är liksom underförstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in