2011-04-19, 09:09
Medlem
Hej vi har en amstaff hane på 5 månader. Elvis har alltid älskat mat och det är det bästa han vet men för en vecka sedan så åt han inte sin frukost så trodde vi han hade blivit rädd för mat skålen så vi diskade och och satte oss på golvet bredvid maten och lät han äta mat ur handen och sedan åt han ur matskålen igen, åt som vanligt
Men nu dricker han bara vatten och struntar i maten helt men luktar bara på den sedan går han iväg. Det ser ut som han hickar ibland.

Vi tackar i för hand för alla svar och tipps
Citera
2011-04-19, 09:15
Medlem
Maximus23s avatar
Hunden fullt frisk för övrigt ? Det kan vara infektioner problem med munhålan ?

Sen så beror det lite på väderleken också om det är varmt så minskar ju aptiten
Citera
2011-04-19, 09:57
Medlem
charkovs avatar
Bra hunden dricker och är frisk för övrigt. Skall se att den får snart aptit igen och börjar äta.
Ganska vanlig hundar hoppar över att äta någon dag, tar den igen annan dag.
Citera
2011-04-19, 10:13
Medlem
Elvis är pigg och glad som han alltid har varit han är lite hårt och lös om vart annat i magen glömde jag skriva förut.

Kan ätandet bero på att han håller på att tappar tänder också??? för jag vet att det var lite jobbigt att äta själv när man jag hade tappat tänder när man var liten.

Hur ofta ska en 5 månader äta????? nu äter han tre mål om dagen ca 150g till frukost vi halv sex innan min sambo går till jobbet och hundra 100g till lunch vid 12:00-13:30 sedan blir det middag får han ca 100g kl 18:00.
Detta är kanske för mycket eller för lite jag är lite osäker
Citera
2011-04-19, 10:49
Medlem
6tasys avatar
Ring en veterinär och be om dennes åsikt över telefon! Det är nog säkrast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in