Tänkte jag skulle byta den sedan länge trasiga lampan till bromsljuset som sitter i rutan på min 850 sedan idag på eftermiddagen.
Eftersom lampan i instrumentpanelen indikerar lampbortfall som det så vackert heter så är ju det en bagatell tänker jag i godan tro.
Efter att jag har plockat bort höljet som lampan sitter i så upptäcker jag att lampan faktiskt är hel.
Min första tanke är ju, säkringen, den måste vara bränd men icke, den är hel och i gott skick.
Jaha säger jag och kliar mig lite aktsamt i huvudet, vad fasen kan det då vara frågar jag mig själv.
Efter en stunds grubblande och ett par väl valda ramsor så slår det mig, kabelbrott... och ja, mycket riktigt har jag ingen ström fram till bromsljuset.
Jag konstaterar även att det är innan bromsljuset som felet sitter.
Då till min fråga(or) (Jag har två).
Jag vill hitta "boxen" där kabeln till bromsljuset går ifrån för att i så fall kunna dra en ny rackare där ifrån till bromsljuset.
Hur hittar jag den, mer där till, vart sitter den?
Om nu ovanstående skulle vara en omöjlighet, kan jag dra en kabel ifrån, jag låt oss säga höger bromsljus och på så viss få lampan att lysa när jag bromsar, men.... skulle lampan i instrumentpanelen slockna då?
Så... någon kunnig, hjälp mig, hur löser jag detta?