Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-18, 23:30
Bannlyst
Hur fan ska man få bort VMware helt?

Har tagit bort det från Program, kört Clean my Mac, allt, men det är fortfarande där när jag startar datorn. Ikonen är kvar längst upp till höger bredvid Time Machine ikonen.

Nån som kan hjälpa mig?
Citera
2011-04-19, 02:10
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Har tagit bort det från Program, kört Clean my Mac, allt, men det är fortfarande där när jag startar datorn. Ikonen är kvar längst upp till höger bredvid Time Machine ikonen.

Det verkar isåfall som att programmet fortfarande har associerade filer kvarlämnade på macen.

AppCleaner är en bra gratisapp som hittar filer tillhörande appar på antingen sökord eller från en lista över installerade program. Prova installera den och söka på just VMware, dyker där upp några filer så ta bort dem via appen och töm papperskorgen sen.

Om det ändå inte funkar kan du gå in i Systeminställningar > Konton > Fliken Startobjekt och titta så att VMware eller VMware Helper inte ligger där. Markera den isåfall och klicka på minustecknet.
Citera
2011-04-25, 15:25
Medlem
pikzels avatar
Det här är det lite luriga med OSX. Folk får lära sig att det bara är att dra från Applications till papperskorgen för att ta bort program. Det är det ibland, men inte alltid. För att avinstallera VMWare ska du köra installationsprogrammet och där välja att avinstallera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in