Citat:
Ursprungligen postat av Reqan
Ja ja, den bjuder jag på. Tankevurpa av mig. Det jag tänkte på var att 95% av vår invandring inte- är asylinvandring.
Haha, man får bara tacka och ta emot.
Men ja, det stämmer ju. Men det jag försökte poängtera var att majoriteten som kommer hit har antingen redan säkrad anställning eller påbörjat en utbildning. I sin tur är majoriteten av dessa personer ifrån västvärlden och hårt arbetande arbetande länder som Indien och Kina. Lite komiskt att SD vill minska invandringen och stänga ute just dessa. Det är ju trots all inte den här delen som lever på bidrag och gör kaoz i Rosengård.
Av vad jag har förstått har inte Sverige någon överdrivit generös anhörigpolitik. Dock får vi ta i beaktning att Sverige har ett gott rykte om sig att låta bidragen flöda så det är väl en anledning till varför så många söker asyl till just Sverige. Vi kan inte heller neka asylsökande och deras närmsta anhöriga för vi har EU-direktiv som styr detta.
Att Sverige kanske dock är lite väl snälla i sin bedömning vilka som är i behov av skydd och inte kan dock diskuteras och till och med ifrågasättas. Dock skulle en åtstramning här endast ge en marginell skillnad i antalet totala invandrare som kommer hit årligen, och minskningen skulle troligtvis inte ens röra sig om tvåsiffriga procentsatser.
EDIT: Läste sista länken. Mycket bra initiativ som sagt.