2011-04-16, 22:18
Bannlyst
Fel fel fel.

"Anhöriginvandringen har ökat de senaste decenniet. Däremot är det färre invandrare idag som fungerar som anknytningspersoner. 34 704 personer fick uppehållstillstånd som anhöriga 2009, varav 71 % var så kallad kärleksinvandring. "

http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhoriginvandring/
Citera
2011-04-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reqan
Fel fel fel.

"Anhöriginvandringen har ökat de senaste decenniet. Däremot är det färre invandrare idag som fungerar som anknytningspersoner. 34 704 personer fick uppehållstillstånd som anhöriga 2009, varav 71 % var så kallad kärleksinvandring. "

http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhoriginvandring/

70% av anhöriginvandringen var kärleksinvandring. Alltså inte 70% av invandringen överlag. Var det svårt att förstå?
Citera
2011-04-16, 22:29
Bannlyst
Ja ja, den bjuder jag på. Tankevurpa av mig. Det jag tänkte på var att 95% av vår invandring inte- är asylinvandring.
Citera
2011-04-16, 22:35
Bannlyst
Däremot slipper ju just våra såkallade flyktingar ifrån kraven att betala för sina anhöriga...
http://www.migrationsverket.se/info/1978.html
Citera
2011-04-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reqan
Ja ja, den bjuder jag på. Tankevurpa av mig. Det jag tänkte på var att 95% av vår invandring inte- är asylinvandring.

Haha, man får bara tacka och ta emot.
Men ja, det stämmer ju. Men det jag försökte poängtera var att majoriteten som kommer hit har antingen redan säkrad anställning eller påbörjat en utbildning. I sin tur är majoriteten av dessa personer ifrån västvärlden och hårt arbetande arbetande länder som Indien och Kina. Lite komiskt att SD vill minska invandringen och stänga ute just dessa. Det är ju trots all inte den här delen som lever på bidrag och gör kaoz i Rosengård.

Av vad jag har förstått har inte Sverige någon överdrivit generös anhörigpolitik. Dock får vi ta i beaktning att Sverige har ett gott rykte om sig att låta bidragen flöda så det är väl en anledning till varför så många söker asyl till just Sverige. Vi kan inte heller neka asylsökande och deras närmsta anhöriga för vi har EU-direktiv som styr detta.

Att Sverige kanske dock är lite väl snälla i sin bedömning vilka som är i behov av skydd och inte kan dock diskuteras och till och med ifrågasättas. Dock skulle en åtstramning här endast ge en marginell skillnad i antalet totala invandrare som kommer hit årligen, och minskningen skulle troligtvis inte ens röra sig om tvåsiffriga procentsatser.

EDIT: Läste sista länken. Mycket bra initiativ som sagt.
Senast redigerad av Infinity24 2011-04-16 kl. 22:48.
Citera
2011-04-17, 21:24
Medlem
Daniel.lofgrens avatar
Tack för intressant diskussion!
Citera
2011-04-17, 21:27
Medlem
Cmanssons avatar
Har inte försörjningskravet blivigt slopat nu igen effter uppgörelsen med Miljö talibanerna ?
Citera
2012-05-30, 06:05
Medlem
Rainmans avatar
Jag har en fråga angående försörjningskravet.

Det är så att min fru ska söka efter svenskt uppehållstillstånd och jag har inga som helst problem att försörja både mig själv och henne. Men jag jobbar i Norge och känner jag svenska byråkratin rätt så kan problem uppstå när dom ser att jag inte skattar någonting i Sverige. Någon kunnig som vet hur jag ska gå till väga för att bevisa för migrationsverket att jag kan försörja mig själv, kan ett arbetsgivarintyg ifrån Norge räcka eller kommer migrationsverket skita i det fullständigt och bara följa sina paragrafer? För jag kan inte läsa någonstans att man måste skatta i sverige så att migrationsmupparna kan se att jag har tillräckligt med pengar för att försörja mig själv.
Citera
2012-05-30, 07:02
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cmansson
Har inte försörjningskravet blivigt slopat nu igen effter uppgörelsen med Miljö talibanerna ?

Försörjningskravet flyttas till svenska skattebetalare. Slopas gör det aldrig. Det är viktigt att påpeka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in