2011-04-16, 07:33
Medlem
Hej
På siter som t.ex. greenhouseseeds, där det står enormt mycket information om varje strain, står det ju bl.a. hur stor skörd man kan få per auto-blommande planta.
På t.ex. denna står det ju att man kan få upp till 45 gr per planta, men det står ju också att man måste ta ner den till max 18 timmars ljus för att den ska börja blomma.
Så, vad skulle hända om man kör den på 24 h ljus i någon månad, så att den kan få växa till sig lite, är det fortfarande så att man max kan få ut 45 gr, eller tror ni man kan få ut mer?
Citera
2011-04-16, 07:53
Medlem
TwentyPastFours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joltelegalize
Hej
På siter som t.ex. greenhouseseeds, där det står enormt mycket information om varje strain, står det ju bl.a. hur stor skörd man kan få per auto-blommande planta.
På t.ex. denna står det ju att man kan få upp till 45 gr per planta, men det står ju också att man måste ta ner den till max 18 timmars ljus för att den ska börja blomma.
Så, vad skulle hända om man kör den på 24 h ljus i någon månad, så att den kan få växa till sig lite, är det fortfarande så att man max kan få ut 45 gr, eller tror ni man kan få ut mer?
Nu har jag inte odlat just denna, men alla autoblommande jag testat blommar oavsett ljustid, alltså även under 24 h ljus per dag. Om den inte blommar under 24 h ljus så är det inte en riktig autoblommande, utan då är den möjligtvis en så kallad "early flowering".
Citera
2011-04-16, 10:49
Medlem
Neontomtes avatar
Det står att den börjar blomma mellan 12-18 timmar.
Att köra 24 timmar ljus är väl inte rekommenderat men 20 skall ge bäst resultat.

45gram som max om du odlar utomhus ja.
Odlar du inne kan du få betydligt mer men räkna med MAX 20g.
Du kan få upp till 900g / m2 inomhus med rätt utrustning. Läste på ICmag att en hade fått ut 720g.

Du verkar inte riktigt ha koll på läget så plugga på lite mer, köp ett par frön och testa dig fram.
Men räkna inte med någon monsterskörd!
Citera
2011-04-16, 11:01
Medlem
Jodå, jag har en hel del koll, skrev dock kanske inte tillräckligt utförligt, menade att om man tänkt köra inomhus tills de vuxit sig ganska starka (säg ca 4 veckor), för att sedan sätta ut dem, då bör man väl kunna få en lite större skörd, vad tror du?
Citera
2011-04-16, 11:45
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Jodå, jag har en hel del koll, skrev dock kanske inte tillräckligt utförligt, menade att om man tänkt köra inomhus tills de vuxit sig ganska starka (säg ca 4 veckor), för att sedan sätta ut dem, då bör man väl kunna få en lite större skörd, vad tror du?

Nej jag tycker 45g på en planta utomhus i Sverige är MYCKET!
Säger samma där, räkna med max 20g utomhus.

Vid inomhus med en vanlig strain, 4 veckor vegg och 10 veckor blom under 250W CFL och perfekta förhållanden, 40g torkat per planta. Så att räkna med att få lika mycket utomhus under icke perfekta förhållanden tycker jag låter svårt

Det går ju tyvärr inte att förespå vädret. Kan ju lika gärna vara skit väder hela sommaren.

Hade det varit så lätt att få ut 45g per planta hade nog alla odlat ute
Tänk dig 100 kvinnor och varje ger 45g, 4,5kg på en sommar. Big deal!
Citera
2011-04-16, 12:44
Medlem
Tror du, även fast man kör en månad grow först? Låter inte så enormt bra, om det inte är det de menar att man ska göra.
Alltså, när det står själva tiden för en auto på hemsidan (t.ex. 6 veckor), menar dom inte då 6 veckor ifrån frö till skörd? För jag menar dom börjar ju blomma i stort sett direkt, om man nu inte har något som inte blommar förens vid t.ex. 18 h och man som sagt kör som jag menar...
Citera
2011-04-16, 17:46
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Tror du, även fast man kör en månad grow först? Låter inte så enormt bra, om det inte är det de menar att man ska göra.
Alltså, när det står själva tiden för en auto på hemsidan (t.ex. 6 veckor), menar dom inte då 6 veckor ifrån frö till skörd? För jag menar dom börjar ju blomma i stort sett direkt, om man nu inte har något som inte blommar förens vid t.ex. 18 h och man som sagt kör som jag menar...

Nej blomningstiden är 6 veckor. När den går in i blom kan jag inte säga men skulle gissa efter 3 veckor.
AF strains är inte framtagna till att ha en så stor yeild som möjligt utan att dem ska blomma snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in