2011-04-16, 03:57
Medlem
Autocratss avatar
Det var i måndags, ringde in till vårdcentralen för att få lite hjälp med mina symptom. Eftersom att vårdcentralen trodde jag hade någon form av ångestattack så ringde jag till mitt försäkringsbolag Folksam och anmälde att jag blivit galen.

Frågade sedan dessa om jag fick teckna en ny försäkring som täckte ödelagda liv, jag ville helt enkelt ha vårdnad om mitt raseri och ångest. Jag kom även på var ångesten kom från, mitt hjärta, jag hade en tom känsla i bröstet.

Det värsta var att försäkringsbolaget trodde jag ljög. Man sa alltså det till mig rätt upp i ansiktet, min fråga är om det är stämningsbart och även hur jag gör för att kunna teckna en försäkring, måste jag ha sjukintyg på att sjukdomen finns? Samt om försäkringsbolagen har fått för stor makt, som utnämnt sig själva till läkare och bedöma folks sjukdomar?

Jag måste vara vaken ett tag till, för jag skälver av trötthet.

Tacksam för synpunkter kring mitt problem.

MVH
Icke undertecknad.
Senast redigerad av Autocrats 2011-04-16 kl. 04:03.
Citera
2011-04-16, 05:34
Medlem
Sjukförsäkringar brukar inte gälla retroaktivt, så att skaffa en efter det att du insjuknat kommer troligtvis inte ge dig ett öre. Om du är sjuk så är det i första hand sjukvården du ska vända dig till, speciellt om du vill ha vård.

Och var kommer försäkringskassan in i det hela?
Citera
2011-04-16, 09:32
Medlem
felstavadds avatar
Ditt problem är nog även att du inte sovit, lägg dig och sov ett gäng timmar så kommer det nog bli lite klarare vad du ska göra. När du sovit och om det inte löser sig så återkom med frågan. Inte mkt att göra med försäkringar under helgen iaf, har du ont i hjärtat så föreslår jag akuten.

Det var mitt råd .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in