2011-04-15, 02:10
Medlem
joees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesBartowski
Antingen är du efterbliven eller så hatar du svenskar, och om du nu hatar svenskar så vad i helvete gör du här din dumma kuksugare, ta din skit och dra. Vet inte vilken piss håla du bor i men var du än bor så tror jag inte du ser svenska män springa efter sina kvinnor med svansen mellan benen, nästa gång du gör det så kan du väl filma det? och vad skulle det vara för fel med att diska?

Du skämmer ju ut dig själv och ja, svenska män blir överkörda av sina kvinnor. Bit ihop, det är verkligheten.
Citera
2011-04-15, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joee
Du skämmer ju ut dig själv och ja, svenska män blir överkörda av sina kvinnor. Bit ihop, det är verkligheten.
nej, du skämmer ut dig själv. du är en invandrare, DU FLYDDE FRÅN DITT LAND DITT PATETISKA AS, flyr jag från mitt land?
Citera
2011-04-15, 05:00
Medlem
sossehakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Svensken är tillvand vid att "någon annan" skall ta tag i saker och lösa problemen. Det är "någon ansvarig" eller "sakkunning" eller någon vars uppdrag det är, som skall kliva in i en konflikt och ryta till. Sedan småskolan har svenska barn och ungdomar fått itutat att man alltid skall kalla på "någon vuxen" som styr upp när det blir konflikter. Man har också fått lära sig att "det inte är ens fel om två träter", att man skall försöka prata istället för att slåss och att om man tappar kontrollen och vevar på, så är man mer eller mindre störd i huvudet. Man skall helst egentligen inte "lägga sig i" om man råkar se eller höra något som är fel, såvida det inte är nästintill fullständigt konsensus om vad som är oacceptablet för gruppen. Det är fult och illa att bli upprörd offentligt, att gapa och skrika och fäkta omkring sig. Många svenskar blir illa till mods och tycker det är obehagligt och pinsamt om någon i omgivningen beter sig utagerande. Många har det gått så långt att de upplever diffusa känslor av skam för någon annans räkning om de är i närheten av en person som blir högljudd och tappar kontrollen. Det kan även gälla helt okända personer i offentliga sammanhang.

Det har inte alltid varit så med svensken, men det har av olika anledningar nu faktiskt blivit så och det är ett intressant kulturellt fenomen som jag faktiskt inte sett motstycke till bland andra folkslag -möjligtvis japanerna undantagna.

Svensken knyter näven i fickan, stirrar tomt rakt framåt och försöker låtsas som om inget obehagligt syns, hörs eller finns....

Men: OM svensken lackar ur... Om det går så långt att toppackningen ryker och det säger T I L T totalt i hela systemet, så blir svensken fruktansvärd att ha att göra med. En arg svensk är alldeles rosenrasande och faktiskt skrämmande, därför att då kokar precis allt han svalt och tuggat i sig och hållit inne med ut som en eruption av vrede. Där andra folkslag kan fortsätta det symboliska fäktandet och käftslängandet med alla åtbörder och viftningar, där blir svensken svart totalt och släpper inte taget förrän han känner skelettet krasa mellan tänderna.... Furor Teutonicus, kallade romarna fenomenet back in the days.

Huvudet på spiken! Fler och fler går och samlar på sig vrede i dessa tider.
Citera
2011-04-15, 07:00
Bannlyst
Citat:
Svensken är tillvand vid att "någon annan" skall ta tag i saker och lösa problemen. Det är "någon ansvarig" eller "sakkunning" eller någon vars uppdrag det är, som skall kliva in i en konflikt och ryta till. Sedan småskolan har svenska barn och ungdomar fått itutat att man alltid skall kalla på "någon vuxen" som styr upp när det blir konflikter. Man har också fått lära sig att "det inte är ens fel om två träter", att man skall försöka prata istället för att slåss och att om man tappar kontrollen och vevar på, så är man mer eller mindre störd i huvudet. Man skall helst egentligen inte "lägga sig i" om man råkar se eller höra något som är fel, såvida det inte är nästintill fullständigt konsensus om vad som är oacceptablet för gruppen. Det är fult och illa att bli upprörd offentligt, att gapa och skrika och fäkta omkring sig. Många svenskar blir illa till mods och tycker det är obehagligt och pinsamt om någon i omgivningen beter sig utagerande. Många har det gått så långt att de upplever diffusa känslor av skam för någon annans räkning om de är i närheten av en person som blir högljudd och tappar kontrollen. Det kan även gälla helt okända personer i offentliga sammanhang.

Det har inte alltid varit så med svensken, men det har av olika anledningar nu faktiskt blivit så och det är ett intressant kulturellt fenomen som jag faktiskt inte sett motstycke till bland andra folkslag -möjligtvis japanerna undantagna.

Svensken knyter näven i fickan, stirrar tomt rakt framåt och försöker låtsas som om inget obehagligt syns, hörs eller finns....

Men: OM svensken lackar ur... Om det går så långt att toppackningen ryker och det säger T I L T totalt i hela systemet, så blir svensken fruktansvärd att ha att göra med. En arg svensk är alldeles rosenrasande och faktiskt skrämmande, därför att då kokar precis allt han svalt och tuggat i sig och hållit inne med ut som en eruption av vrede. Där andra folkslag kan fortsätta det symboliska fäktandet och käftslängandet med alla åtbörder och viftningar, där blir svensken svart totalt och släpper inte taget förrän han känner skelettet krasa mellan tänderna.... Furor Teutonicus, kallade romarna fenomenet back in the days.

Bästa inlägget i tråden, så här är det.
TS kommer senare troligtvis att få känna på den här vreden i framtiden och då blir det inte kul, han kommer ångra att han inte hoppades att de fortsatt knyta näven i fickan.
En mörk framtid stundar.
Citera
2011-04-15, 07:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMaximillian
HAHAHAHA vilket skitsnack! NI vita förslavade Afrika, bombade/bombar sönder Irak, Afghanistan och Somalia. NI VITA slaktade indianerna i Amerika. hahah och du säger att ni avstår från våld??? HAHAHA gå och göm dig!

Räknar du araber till VITA? Då kan jag ge dig en poäng, om inte så har du ingen poäng överhuvudtaget.
Sen har du glömt black on black slavery, men det blir så när man är en dum historielös hedning likt dig själv.
Citera
2011-04-15, 08:19
Medlem
Beskkovs avatar
Det jag väntar på är att folk ska våga säga ifrån, våga säga nej och göra nåt åt detta problem. Invandringen idag är som pesten var under medeltiden. Dom kommer hit och fördärvar våra länder och tror att det är okej. Vi kuvar under trycket till en början, dock så kommer det komma en tid då vi hittar ett botemedel mot denna pest vi idag kallar invandring och invandrare. När vi gör det kommer det sluta med att vi svenskar kommer göra uppror och slå tillbaka pesten och ta tillbaka vårat land. Varje dag läser man om otrevligheter som mellanöstern för med sig och det sjuka är att den svenska regeringen inte gör något för att hindra alla slödder som kommer hit. Man vet mycket väl vad det är för folk man har att göra med. Det är ett folk som generellt sätt har våld som vardag. Vad tror dom egentligen kommer hända när dom kommer hit? Jo, dom tar med sig våldet och sin syn på livet och förstör nästa land.
Citera
2011-04-15, 08:53
Medlem
Citat:

Hahaha. Du är och förblir en pajas men jag måste erkänna att du är en skön sådan.
Citera
2011-04-15, 10:58
Medlem
fliirps avatar
Jag tror att svenskarna inte känner någon anledning till att sätta folk på plats eller säga öppet hur dom tänker om det inte handlar om någonting som personer känner sig kränkt utav, utan jag tror svenskarna mer tänker "okej, han tänker så och han tänker fel" sen är det inget mer med det.

Och det du säger om att svenskarna pratar bakom ryggen på folk tror jag oftast handlar om något helt annat. Jag tror att dom flesta för en diskussion där dom diskuterar om "offret" har rätt eller fel, om du hänger med?

Sammanfattning på mitt babbel: Jag tror ofta det är så att Svenskarna inte känner något behov av att sätta folk dom inte känner på plats helt enkelt.

Sen tror jag inte heller Svenskarna är "unika" på det sättet utan tror att Norge,Finland,Danmark är ungefär desamma?

Jag är själv Svensk, och jag kanske har jätte fel men min uppfattning är den iafl

Btw så ger jag cred till TS tråd, tycker de var väldigt roliga att läsa!
Citera
2011-04-15, 11:52
Medlem
Svenskar är ett försyn folk. Det är ingen som uppskattar vare sig glitter eller prål, överdrivna gester, gormande människor eller skryt. Nej svensken är timid, flitig och håller sig för sig själv. Han sitter inte på café och röker vattenpipa och snackar strunt. Svensken har bättre saker för sig. Svensken är försynt till den milda grad att om han blir trampad på tårna, som nu då med alla MENA-folk som kommer hit, så håller han tyst.

Svaret är alltså: Det ligger i vår folksjäl.

Vi får inte glöma bort att vare sig dessa araber och afrikaner är med och bidrar till samhället; kulturellt eller ekonomiskt så har de ingen rätt att vistas här. Det är många som glömmer bort det självklara faktum.
Citera
2011-04-15, 12:13
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmonSailor
Svenskar är ett försyn folk. Det är ingen som uppskattar vare sig glitter eller prål, överdrivna gester, gormande människor eller skryt. Nej svensken är timid, flitig och håller sig för sig själv. Han sitter inte på café och röker vattenpipa och snackar strunt. Svensken har bättre saker för sig. Svensken är försynt till den milda grad att om han blir trampad på tårna, som nu då med alla MENA-folk som kommer hit, så håller han tyst.

Svaret är alltså: Det ligger i vår folksjäl.

Vi får inte glöma bort att vare sig dessa araber och afrikaner är med och bidrar till samhället; kulturellt eller ekonomiskt så har de ingen rätt att vistas här. Det är många som glömmer bort det självklara faktum.
Ja du har en poäng. Svensken är mer lugn och sansad än exempelvis MENA-folk. Vi föredrar blygsamhet och är inte högljudda eller statusberoende i samam grad som dessa. Imo kan man rent av säga att vi är mer civiliserade, att ständigt hävda sig och tända till för det minsta är inte i vår natur.
Citera
2011-04-15, 13:09
Avslutad
Jag argumenterar detta med mina utländskt födda vänner fritt, i vilka skaror som helst. Ena av dessa är en av sådana "pack" vi hatar gemensamt här på Flashback, men har på senare år växt upp. Han har alltid varit hotfull, men har lidit av sin grava AD/HD samt tics... Blev mobbad som ung, så förstår att han hamnade i skiten då jag själv var nära på det.

Har dock alltid haft kraften att övertala honom och få honom att behärska sig. I yngre dagar försökte han ibland hävda sig framför mig men han visste att jag gav blanka fan i ifall han försökte något. Innerst inne är han godhjärtad med empati, hamnade i fel umgängeskrets helt enkelt.

Den andra har jag haft seriösa diskussioner med och han håller med om att det börjar gå för långt. Han själv går högskola, gymmar, och deltidsarbetar. Det sjuka är att hans mor och far är från Iran, dock bor han hos mor enbart då hans föräldrar är skilda. Trots detta förpestar hon Iran och älskar Sverige av hela sitt hjärta. Det är svårt att dra alla över en kam, men det gäller som sagt att invandringen sker på rätt sätt.

Sen vore jag en idiot om jag gick fram och försökte argumentera med en gangsterblatte, då ord skulle förvandlas till våld istället. Själv föredrar jag att hålla kontrollen och föra en argumentation så jag håller för mig själv.
Citera
2011-04-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesBartowski
nej, du skämmer ut dig själv. du är en invandrare, DU FLYDDE FRÅN DITT LAND DITT PATETISKA AS, flyr jag från mitt land?

Haha lägg ner nu grabben, du blev precis rövknullad med fakta. Gå och gråt ut nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in