2012-12-23, 13:31
  #445
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Vad snackar du om? Om något så är det de enda äkta liberalapartiet i Sverige! C och FP kan dra åt helvete jävla hycklare.

Äkta liberalism skall inte endast berör "delar" av samhället, kallar man sig självt ett liberalt parti så skall det innefatta liberalism allt ifrån sexköp till narkotikapolitik till arbetsmarknad ! Liberaldemkoraterna har förmodligen min röst! Önskar att vi fick se mer av dem i media!
Har jag sagt att C och Fp är liberaler? Nej. De är ännu lite mer socialister än vad L är, men det gör inte L till liberaler. De enda som kommer i närheten av att vara liberaler på riktigt är Liberala Partiet (http://www.liberalapartiet.se/) även om de tyvärr också hintat om att socialliberalismen kan komma att krypa in i vissa delar av deras politik.
Citera
2012-12-24, 10:55
  #446
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Har Liberaldemokraterna någon chans och komma in i riksdagen 2014?

Finns det ens ett parti med det namnet, jag har inget hört om dem annat än här på Flashback för, som det känns som, flera år sedan ...

God jul by the way
Citera
2012-12-24, 13:56
  #447
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Finns det ens ett parti med det namnet, jag har inget hört om dem annat än här på Flashback för, som det känns som, flera år sedan ...

God jul by the way


Man kan göra följande test.

Vad heter partiledare, partiledningen, verkställande utskottet, skatmästaren. Vad heter deras medlemstidning. Hur ser deras lokala organisation, ut i vilka kommuner är de aktiva, hur många aktiva funktionärer har de som arbetar hårt och naturligtvis hur många partimedlemmar har de.

Svaret på det blir nog beklämmande klent och då är det nog kört.
Citera
2012-12-24, 18:20
  #448
Medlem
Imperishables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Man kan göra följande test.

Vad heter partiledare, partiledningen, verkställande utskottet, skatmästaren. Vad heter deras medlemstidning. Hur ser deras lokala organisation, ut i vilka kommuner är de aktiva, hur många aktiva funktionärer har de som arbetar hårt och naturligtvis hur många partimedlemmar har de.

Svaret på det blir nog beklämmande klent och då är det nog kört.

Anledningen är att partiet är nytt. Det tar tid att bygga en organisation och om man skulle följa logiken att alla som inte är etablerade är chanslösa skulle inga nya partier komma in i riksdagen.
Citera
2012-12-26, 12:17
  #449
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperishable
Anledningen är att partiet är nytt. Det tar tid att bygga en organisation och om man skulle följa logiken att alla som inte är etablerade är chanslösa skulle inga nya partier komma in i riksdagen.
Fast ska man komma in i riksdagen får man ha lite flyt som Mp med säldöden, som var helt naturlig och inte hade ett skit med miljöförstöring att göra eller som KD genomföra ett valteknisktsamarbete med C.
Eller SD som driver immigratiosfrågan som är vårt största problemområde idag.

Kör man med fri sprit och bredare trottoarer demagogi så blir man tagen för det clownpati man de facto är.
__________________
Senast redigerad av Sonnenwende 2012-12-26 kl. 12:22.
Citera
2014-05-06, 16:07
  #450
Medlem
puckots avatar
Är det någon som vet ifall det är någon som helst aktivitet inom LD fortfarande eller har dom helt lagt ner verksamheten sedan Alexander Bards avhopp från partiet? Tänkte om någon som hänger här har lite inside-koll om hur läget är inom LD just nu? Kommer dom fortfarande ställa upp i riksdagsvalet?

Senast jag hörde något från dom, kanske för något år sedan, så påstods det att det var en del arbete på gång bakom kulliserna och att det var på gång med en ny hemsida o.s.v. Tyvärr har det ju dock utåt sätt inte verkat som att det händer något överhuvudtaget och att det projektet verkar så gott som dött för tillfället. Deras gamla hemsida ligger ju fortfarande uppe, men den har ju som sagt inte uppdaterats på bra länge.

Jag som är liberal, men som är mer åt det socialliberala hållet har liksom inte riktigt något vettigt alternativ att rösta på längre. Visserligen finns det en del även i LDs partiprogram som jag inte helt kan ställa mig bakom eller inte sympatiserar med, men det hade varit en bra kompromiss för mig som ligger någonstans i mitt emellan C/FP och KLP.

Det enda som återstår i såfall är ju att jag får rösta på PP eller KLP igen, för mig som inte vill sammankopplas med den "socialliberalism" som riksdagspartierna står för. Annars får det kanske tyvärr bli en blankröst, om jag inte kan bestämma mig.
__________________
Senast redigerad av puckot 2014-05-06 kl. 16:11.
Citera
2014-05-06, 16:44
  #451
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Är det någon som vet ifall det är någon som helst aktivitet inom LD fortfarande eller har dom helt lagt ner verksamheten sedan Alexander Bards avhopp från partiet? Tänkte om någon som hänger här har lite inside-koll om hur läget är inom LD just nu? Kommer dom fortfarande ställa upp i riksdagsvalet?

Senast jag hörde något från dom, kanske för något år sedan, så påstods det att det var en del arbete på gång bakom kulliserna och att det var på gång med en ny hemsida o.s.v. Tyvärr har det ju dock utåt sätt inte verkat som att det händer något överhuvudtaget och att det projektet verkar så gott som dött för tillfället. Deras gamla hemsida ligger ju fortfarande uppe, men den har ju som sagt inte uppdaterats på bra länge.

Jag som är liberal, men som är mer åt det socialliberala hållet har liksom inte riktigt något vettigt alternativ att rösta på längre. Visserligen finns det en del även i LDs partiprogram som jag inte helt kan ställa mig bakom eller inte sympatiserar med, men det hade varit en bra kompromiss för mig som ligger någonstans i mitt emellan C/FP och KLP.

Det enda som återstår i såfall är ju att jag får rösta på PP eller KLP igen, för mig som inte vill sammankopplas med den "socialliberalism" som riksdagspartierna står för. Annars får det kanske tyvärr bli en blankröst, om jag inte kan bestämma mig.

Du har nog inte hört talats om Liberala Partiet
Citera
2014-05-06, 18:06
  #452
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoolaBaduula
Du har nog inte hört talats om Liberala Partiet

Jag antar att du menar Klassiskt Liberala Partiet nu? För det var det jag menade med förkortningen KLP. Som jag har fattat det så kallar dom sig visserligen för bara Liberala Partiet i dom flesta officiella sammanhang, men att man är registrerad som Klassiskt Liberala Partiet hos valmyndigheten.

Ja, det är väl som sagt det enda alternativet för mig i såfall, eller möjligen PP. Men det känns inte riktigt som att jag som är mer åt det socialliberala hållet riktigt passar in helt i ett parti som representerar den klassiska/nyliberala delen av liberalismen. Eftersom deras åsikter skiljer sig en del från mina, även om det såklart finns vissa delar av deras politik som även jag som socialliberal kan sympatisera med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in