2023-09-26, 14:57
Medlem
Nu skriver den ängsliga Elsa att hon väljer kläder till deras unge samt borstar hans tänder, håller handen till skolan! Mina barn gick själva och valt kläder efter humör & ingen kan inbilla mig att en 8årig kille kan vilja se så färglös ut & pottfrisyr!
Citera
2023-09-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Nu skriver den ängsliga Elsa att hon väljer kläder till deras unge samt borstar hans tänder, håller handen till skolan! Mina barn gick själva och valt kläder efter humör & ingen kan inbilla mig att en 8årig kille kan vilja se så färglös ut & pottfrisyr!
Vi får komma ihåg att hon har ett barn, lättare att curla då. Men jag funderade också på hur länge man borstade barnens tänder när jag läste.... Tycker han har fina kläder, dock uppenbart att han inte får välja själv. Big NO däremot på att bädda direkt efter uppstigning, då bäddar hon in kvalstren... bör luftas en stund.
Citera
2023-09-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Men jag funderade också på hur länge man borstade barnens tänder när jag läste....

Tandläkaren vi går till med vår sexåriga tjej sa till oss att deras rekommendation är att föräldrarna hjälper till att borsta tänderna på barnen tills de är 11 år. Jag har för mig att anledningen var att barnet inte har utvecklat sin finmotorik än.
Citera
2023-09-29, 10:42
Medlem
Står inte ut längre när man får höra att E skall till bokmässan & signera och tala om C.Larsson. Hon har för det första ingen kunskap, dessutom är hon ej författare till boken ”Etthem@ där hon dukat, bakat och lagt blommor i vaser! Varför säger ingen till henne att gå undan och ge uppmärksamheten till författaren till boken! Så vidrig personlighet!
Citera
2023-09-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Står inte ut längre när man får höra att E skall till bokmässan & signera och tala om C.Larsson. Hon har för det första ingen kunskap, dessutom är hon ej författare till boken ”Etthem@ där hon dukat, bakat och lagt blommor i vaser! Varför säger ingen till henne att gå undan och ge uppmärksamheten till författaren till boken! Så vidrig personlighet!
Tror hon på riktigt tycker hon har ”skrivit” boken. Eller åtminstone tror att hon har bidragit med något. Vilket hon inte har. Hon har heller inga som helst kunskaper om eller känsla för konst. Att den här boken ens kom ut är en skam och en skymf mot paret Larsson och allt de stod för.
Citera
2023-09-30, 21:44
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Du har inte höga krav…skrattar så jag kissar på mig

ALLT är osmakligt

Kan inte annat än att hålla med föregående skribent. Elsa må ha en sjukt störig persona men är i mitt tycke väldigt vacker. Ögon, hår, mun, ja faktiskt allt. Hon var dock betydligt mer attraktiv tidigare innan hon gick ner en massa i vikt. Föredrar helt klart den kurviga Elsa.
Citera
2023-10-01, 09:18
Medlem
Här kommer skvaller: Elsas man Pontus stod igår i ett sunkigt köpcentrum i en Stockholmsförort och DJ:ade. Han såg lagom nöjd ut över det. Inte drömgiget precis
Citera
2023-10-01, 14:23
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Här kommer skvaller: Elsas man Pontus stod igår i ett sunkigt köpcentrum i en Stockholmsförort och DJ:ade. Han såg lagom nöjd ut över det. Inte drömgiget precis

Hahaha. Alltid haft känslan av att Elsa är sockermamma åt soy-Poppe och det här förstärker ju minst sagt den fördomen. Sen sitter han i sin horribla podd och ser ner på pöbeln.. jo tjena!
Alla kulturbarn (lol) kan inte bli kulturarbetare. Det krävs liksom en viss talang och ett driv som jag är övertygad om att bortskämda lilla Pontus saknar. Kanske dags för honom att lägga ”musikkarriären” på hyllan å skaffa sig ett riktigt kneg som vi andra vanliga dödliga?
Citera
2023-10-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Hahaha. Alltid haft känslan av att Elsa är sockermamma åt soy-Poppe och det här förstärker ju minst sagt den fördomen. Sen sitter han i sin horribla podd och ser ner på pöbeln.. jo tjena!
Alla kulturbarn (lol) kan inte bli kulturarbetare. Det krävs liksom en viss talang och ett driv som jag är övertygad om att bortskämda lilla Pontus saknar. Kanske dags för honom att lägga ”musikkarriären” på hyllan å skaffa sig ett riktigt kneg som vi andra vanliga dödliga?

Har Pontus studerat på högskola/universitet? Eller har han studerat musik eller liknande?
Citera
2023-10-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Har Pontus studerat på högskola/universitet? Eller har han studerat musik eller liknande?

Ok jag svarar mig själv för jag hittade detta på Elsas blogg från 2016. Pontus svarar på läsarfråga:

"Jag gick musikprogrammet på Södra Latins Gymnasium, piano, sång & gitarr var mina huvudämnen. Pop var liksom min huvudgren, så jag plockade lite russin ur olika kakor där eftersom någon sådan inriktning egentligen inte fanns. Ironiskt att alla geni-klasskompisar jag gick med där jobbar med popmusik nu.
Sedan läste jag Engelska A-C, Sociologi & Konstvetenskap på universitetet; en utmärkt cocktail för det jag jobbat med sen dess. Betalade av mitt sista på CSN-lånet i onsdags f.ö. Jippie för mig!"

Undrar hur mycket han har läst. Jag har kandidat och master i statsvetenskap och tar väl med mig CSN-skulden ned i graven.
Citera
2023-10-01, 20:30
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Det låter tvärtom som att Pontus är den i familjen med arbetsmoral. Han tar de kneg som erbjuds och har lite universitetspoäng i påsen och det är fan inget att se ner på; tvärtom. Har sett honom spela på flera jippon man varit på i Stockholm. Prinsessan Elsa som beskriver sig som författare för att hon stajlar dukade bord, beskriver sin gymrutin och fotar sin morsas sommarställe är väl inte att föredra? Vad bidrar det med i universum?
Citera
2023-10-02, 09:15
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Det låter tvärtom som att Pontus är den i familjen med arbetsmoral. Han tar de kneg som erbjuds och har lite universitetspoäng i påsen och det är fan inget att se ner på; tvärtom. Har sett honom spela på flera jippon man varit på i Stockholm. Prinsessan Elsa som beskriver sig som författare för att hon stajlar dukade bord, beskriver sin gymrutin och fotar sin morsas sommarställe är väl inte att föredra? Vad bidrar det med i universum?

Nä jag vet som sagt inget om hans bakgrund utan det är eg enbart baserat på min uppfattning av honom. Den har jag främst skaffat mig genom att lyssna på hans podd det fåtal avsnitt jag klarade av innan jag fick akut cancer bilateralt i öronen. Det lilla jag hörde satt han och denhär tjejen mest och raljerade om sina ”jobb” och var allmänt ocharmiga och världsfrånvända.

Och jag står fast vid att Poppes ”musikkarriär” mest är en konsekvens av att han själv titulerar sig som ”kulturbarn”🤮 Må så vara att han spelat på ställen i Stockholm men utanför den ankdammen full med navelskådare från samma kennel är det knappast någon som hört talas om honom.
Tror du på riktigt att han drar in några pengar att tala om när han står å vänder skivor i ett köpcentrum liksom? Elsa har ju och tjänar pengar, det går inte att se bort ifrån.
Sen att sättet hon tjänar dem på lämnar en hel del övrigt att önska det må så vara. Tycker inte heller det är ok att vissa människor ska kunna leva så som hon gör och tjäna pengar på det.
I dagens samhälle kan jag ärligt talat inte fatta hur man ens kan med.
Men de verkar inte fatta att deras hedonistiska och överdrivna leverne har börjat sticka i ögonen på folk.. men det är en annan diskussion!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in