Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-10, 18:35
Medlem
danneohs avatar
Jag söker ett musikprogram likt exempelvis Winamp, jag har idag ganska mycket musik på datorn ~65 GB och mitt bibliotek utökas konstant.

Jag har tidigare använt mig mycket av Winamp, men det drar så horribelt mycket prestanda när all musik ligger i spellistan (vilket som är ett krav)
På senare dagar har jag använt mig av Windows Media Player (Windows 7) som faktiskt fungerar bra, men det drar mer CPU än Winamp och är otroligt långsamt att starta upp.

Jag har hört mycket gott om Mediamonkey, vad tycker Ni om det?

Annars är det bara att ösa på med alternativ, gärna en liten motivering också

Mvh
Citera
2011-04-10, 18:43
Medlem
Narkotikovs avatar
MPD kanske? Jag har inte testat det på Windows, men det verkar funka (dock Win32).
Citera
2011-04-10, 18:43
Medlem
Clarizos avatar
varför kör du bara inte Spotify?
Citera
2011-04-10, 18:45
Medlem
Sitargs avatar
Testa Jaangle.
Jag har inte kikat hur krävande det är jämfört med andra program, men jag har haft ungefär lika många gb musik i Jaangle utan problem.
Citera
2011-04-10, 18:57
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narkotikov
MPD kanske? Jag har inte testat det på Windows, men det verkar funka (dock Win32).

Det låter som en bra grej, men lite väl avancerat, dessutom stod det:
Citat:
är en databas-användande musikspelarserver för Unixliknande operativsystem.

Citat:
Ursprungligen postat av Clarizo
varför kör du bara inte Spotify?

Principiella skäl..

Citat:
Ursprungligen postat av Sitarg
Testa Jaangle.
Jag har inte kikat hur krävande det är jämfört med andra program, men jag har haft ungefär lika många gb musik i Jaangle utan problem.

Efter lite efterforskning låter det mycket lovande
Har intstallerat och håller på att överföra filerna nu, får se hur det blir om ett tag

Tack!
Citera
2011-04-10, 18:59
Medlem
Aardwarks avatar
Foobar 2000 är det som gäller. Resurssnålt och snabbt. Inte så "flashigt" grafiskt sett, iallafall inte i default-läget.

Finns även plugins som ska göra att ljudet blir lite bättre, åtminstone om du har äldre OS än Vista: Kernel Streaming och ASIO.

http://www.foobar2000.org
Citera
2011-04-10, 19:13
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwark
Foobar 2000 är det som gäller. Resurssnålt och snabbt. Inte så "flashigt" grafiskt sett, iallafall inte i default-läget.

Finns även plugins som ska göra att ljudet blir lite bättre, åtminstone om du har äldre OS än Vista: Kernel Streaming och ASIO.

http://www.foobar2000.org

Oo det låter ju riktigt bra detta, många trevliga plugins också
Kanske finns någon tråd för detta men kan passa på här, fungerar betan bra eller vill man ha stablen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in