Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-04-13, 11:18
Medlem
Leavemealones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sintzu
Jag kurerade mina benhinneproblem med ordentlig stretchning och massage med liniment efter varje löptur. Masserade över skenbenet och ut över det smärtande området. Vet ej om det hjälpte men det brukade släppa lite efter denna ritual
Mvh
Vilka stretchövningar gör du?
Citera
2011-04-13, 22:05
Medlem
Quaggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leavemealone
Kunde du springa som vanligt efter det eller kör du bara crosstrainer?

Har endast hållit mig till crosstrainern, tänkte prova att ge mig ut i vårsolen snart - se vad hinnorna tycker om det.
Citera
2011-04-13, 23:18
Medlem
TheMachines avatar
Byt löpstil. Det hjälpte mig för mig. Köpte ett par minimalistiska skor och skaffade mig en löpteknik då jag landar på framfoten/mitten av foten istället för att landa på hälen. Att springa med überdämpade löpskor med upphöjd häl har en tendens att få en att landa på hälen, och det ger mycket belastning på framsidan av underbenet, och benhinnorna.
Skorna är inte det viktigaste, men försök se över din löpstil så att du inte springer klumpigt och landar hårt på hälarna, utan snarare försöker springa med kortare steg och att du landar mer på mitten av foten.
Citera
2011-04-14, 00:36
Medlem
Unzips avatar
Har också problem med benhinnor och undrar vilket av följande tre metoder som är bäst för att gå ner i vikt om man inte kan springa:
- gå promenader på löpband i högt tempo i 345min - 60min.
- cykla i 45min-60min.
- crosstrainer 45-60min.

Vilken av de tre kan vara bäst ifall man vill gå ner i vikt och inte kan springa?
Citera
2011-04-14, 14:34
Medlem
Leavemealones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unzip
Har också problem med benhinnor och undrar vilket av följande tre metoder som är bäst för att gå ner i vikt om man inte kan springa:
- gå promenader på löpband i högt tempo i 345min - 60min.
- cykla i 45min-60min.
- crosstrainer 45-60min.

Vilken av de tre kan vara bäst ifall man vill gå ner i vikt och inte kan springa?
Uppenbarligen är ju cykling och crosstrainer bäst, där kan du ju kötta på hur hårt som helst medans du är begränsad till hur fort du kan gå ifall du tar promenader.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in