Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-22, 10:58
  #745
Medlem
godboys avatar
Som tidigare sagts i tråden, snabbmat är inte billigt i Sverige. Väldigt ovanligt att jag köper något på BK eller Mc.D till normalpris. En meny för 80-95 kr med en hamburgare, pommes och läsk är på gränsen till löjligt dyrt med tanke på att man kan köpa en bra lunch ute med riktigt fin salladsbuffé inkl kaffe för 90-100 kr. I alla fall om man är utanför centrum och i industri eller köpcentrum områdena.

Ibland kör de ju köp Whopper Meal och få en Whopper på köpet och då kan jag och frugan ta något sådant om vi skulle vara sugna.

Vidare så tror jag de skulle kunna öka sin omsättning rätt grymt om de typ sålde Whoppern löst för ca 30-35 kr, ibland har de ju diverse burgare på drive för 19 kr och då är det prisvärt. Men om folk visste att en lös Whopper ligger runt 30-35 kr så tror jag att många skulle köpa det som lunch eller "lättare" mål om man bara kör förbi.
Citera
2017-10-22, 11:03
  #746
Medlem
JohanMattas avatar
Big king kan vara den mest vidriga burgaren jag ätit. Fick den för 20 kr igår via deras app. Det var en copycat av Big mac. Två torra jävla cheeseburgarkött, hård ostskiva, äcklig majonnäsdressing och lite sallad på det.

Köp inte!
Citera
2017-10-25, 07:16
  #747
Medlem
Åt burger king igår och det smakade fyfan
Citera
2017-10-25, 14:19
  #748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungskev
Åt burger king igår och det smakade fyfan

Vad beställde du? Vad exakt var det som smakade så vidrigt? Allt, eller specifika saker som tex dressing? Du får gärna vara mer specifik.
Citera
2017-10-25, 14:20
  #749
Medlem
oretas avatar
Tycker deras burgare har en lite.. broskig konsistens
Citera
2017-10-25, 14:22
  #750
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Big king kan vara den mest vidriga burgaren jag ätit. Fick den för 20 kr igår via deras app. Det var en copycat av Big mac. Två torra jävla cheeseburgarkött, hård ostskiva, äcklig majonnäsdressing och lite sallad på det.

Köp inte!

Lite på vinst och förlust att gå till Burger King och beställa något annat än en Whopper, som smakat likadant i säkert 20 (?) år.
Citera
2017-10-25, 15:37
  #751
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Lite på vinst och förlust att gå till Burger King och beställa något annat än en Whopper, som smakat likadant i säkert 20 (?) år.
Jag håller verkligen med dig. En Whopper är liksom en Whopper, och det behövs inte mer än så. Sedan så skiljer sig smaken, eller nått, mellan olika restauranger av någon anledning. Den bästa Whoppern jag ätit, köpte jag på restaurangen i Jakan (Jakobsberg/Stockholm).
Citera
2017-10-25, 22:35
  #752
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Är den god och prisvärd ändå.?
Funderar på att köpa den snartr

Ja om du gillar svampig blöt bacon i mängder kanske den kan vara god.
Citera
2017-10-26, 10:41
  #753
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Ja om du gillar svampig blöt bacon i mängder kanske den kan vara god.

När jag käkar på donken brukar jag köra 2 cheese.
Testa en gång i år, att ta burge kings cheese, torra som fan var de, antar att man måste ta de enorma burgarna för att inte få skosulor?
Citera
2017-10-26, 11:18
  #754
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Ja om du gillar svampig blöt bacon i mängder kanske den kan vara god.

Är dock inte så förtjust i Bacon , Men man får väl offra sig någon gång i livet.
Citera
2017-10-26, 11:21
  #755
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Är dock inte så förtjust i Bacon , Men man får väl offra sig någon gång i livet.

Om du inte gillar bacon, varför inte beställa en annan hamburgare alternativt göra en specialbeställning och be dem plocka bort baconet?
Citera
2017-10-26, 11:23
  #756
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Om du inte gillar bacon, varför inte beställa en annan hamburgare alternativt göra en specialbeställning och be dem plocka bort baconet?

Visst ja det går ju också Tänkte inte på det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback