Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-07, 13:41
Medlem
Tjenare Allesammans

Jag har stött på ett lite problem.
Finns det, på något sätt, att man kan spara texten/informationen som man skriver in i en text ruta
i något av Microsoft Office programmen?

Det är nämligen så att jag har gjort lite olika layouter på hur processen skall se ut för att logga information och detta har gjort i lite olika Microsoft Office program och där kommer min fråga, den informationen som jag skriver in i en text ruta behöver jag spara på något sätt, typ att den kopierar texten till ett excelblad eller att den sparar texten på nästa sida, vad som helst bara informationen sparas. Är detta möjligt?

Tack på förhand

Jesper
Citera
2011-04-07, 18:56
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppson87
Tjenare Allesammans

Jag har stött på ett lite problem.
Finns det, på något sätt, att man kan spara texten/informationen som man skriver in i en text ruta
i något av Microsoft Office programmen?

Det är nämligen så att jag har gjort lite olika layouter på hur processen skall se ut för att logga information och detta har gjort i lite olika Microsoft Office program och där kommer min fråga, den informationen som jag skriver in i en text ruta behöver jag spara på något sätt, typ att den kopierar texten till ett excelblad eller att den sparar texten på nästa sida, vad som helst bara informationen sparas. Är detta möjligt?

Tack på förhand

Jesper

Lite visual basic script kan lösa det mesta.
Men ärligt talat så kan jag inte förstå ditt problem =)
Citera
2011-04-08, 08:48
Medlem
Säg att jag skriver "ABCD" i någon text ruta, så vill jag kunna spara "ABCD" någonstans automatisk för att kunna se historik.
Citera
2011-04-11, 10:56
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppson87
Säg att jag skriver "ABCD" i någon text ruta, så vill jag kunna spara "ABCD" någonstans automatisk för att kunna se historik.

VB-script är nog lösningen på ditt problem. Du kan inte (mig veterligen) få upp en "ruta" på annat sätt i officepaketet.
Sen kan du spara det var du vill med hjälp av kodning. Men det blir en hel del kodning!
http://sv.wikipedia.org/wiki/VBscript

Kanske du kan lösa ditt problem med att aktivera Track changes?
http://office.microsoft.com/en-us/word-help/track-changes-while-you-edit-HA001218690.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in