2011-04-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U137
En liten trend som vi ser med att provocera och sedan stämma?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1426842/Skadestand-for-svintillmale-inspirerar-elever.html

Båda är uttryck för en större och mer illvillig trend som inte kan hejdas med bara ett domstolsbeslut. Det är ju ett inlärt beteende; varken ungen som fick pengar för att ha busat eller den här tjejen som kanske kommer att bli belönad för att ha gått in på någons företag och ställt krav kunde göra som de gör om de inte lärt sig av fenomen som DO, Beo, Centrum Mot Nogger Black etc.
Citera
2011-04-07, 15:44
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egnever
Ny snyftartikel i Sydsvenskan idag, om den 17-åriga praktikanten Rayan Abdel Rahman som kördes ut av arbetsgivaren för att hon bar slöja:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1434948/Elev-med-sloja-nekades-praktik.html

Var det rätt eller fel av arbetsgivaren att agera som hon gjorde? Vad innebär det ökande antalet anmälningar knutet till religion (läs islam) till diskrimineringsombudsmannen för framtiden? Anser ni att invandrarkvinnorna ska få bära vad de vill på huvudet, eller bör de inrätta sig efter svenska normer och kulturell prägel?

Jamen lägg av nu. Om det så krävdes att jag skulle byta frysir(jag har inget hår lol!) så skulle jag göra det.

Om jag var tvungen att ta bort örringarna så skulle jag göra det.

Varför kan hon inte göra det? Varför stöter jag aldrig på rasism? Jag vill gärna veta hur det känns. Är det så att jag ser MIG som en person och medveten om vad jag gör för rätt/fel som får alla rasister att springa iväg eller är detta bara ett skämt?

"Hon skällde ut mig framför kunderna" tror jag FAN inte på. Så skulle ingen göra. Det skulle bara få kunderna att flytta iväg. Alltid samma "Denne rasist skrek på mig framför folk."

Sen jag såg den där filmen om den där sjalgumman som kallade polismannen för rasist och skulle sprida detta i media, så vägrar jag tro på allt kvinnor med sjal har att säga.

Förlåt men personer som visar att dom är muslimer är samma sak som nationalister, sa min vän igår. Jag börjar faktiskt tro på honom. Dessa skapar "Vi och dom". Men det finns civiliserade muslimer som håller Islam inom sig själv, som inte skriker "RASIST" och ska visa att man är muslim.

Att vänstermedian aldrig ger upp.
Citera
2011-04-07, 17:33
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Sen jag såg den där filmen om den där sjalgumman som kallade polismannen för rasist och skulle sprida detta i media, så vägrar jag tro på allt kvinnor med sjal har att säga.

Ja, varför anstränga sig med att sätta sig in i individuella fall när man kan dra alla över en kam och klappa sig på magen medan man skrockar "dei va la gött de". Men det är bra. Öppna alla dina inlägg så, så blir det enklare att sortera bort dig.

on topic så lär det bli riktigt märkligt om anmälan bifalles. Huvudbonad som huvudbonad tycker man. Intressant.
Citera
2011-04-07, 17:35
Medlem
Tråkigt, detta borde inte få hända.
Finns ett enkelt sätt att stoppa detta, skicka hem slöjbärarna.
Citera
2011-04-07, 17:48
Medlem
Deliberatelys avatar
Men för helvete vad förbannad man blir på dessa jävla arabsnyltarhelveten! Går efter ett inlärt beteende, se bara hela artikeln; "skällde på henne inför kunder", fan heller att hon gjorde, jävla lögn.

"– En frisör jobbar med händerna. Alla har rätt att få jobb och praktik oavsett hur man ser ut eller vart man kommer ifrån, säger hon"

Kan det bli mer inlärt beteende? Förfan ingen jävel får klä sig hur de vill på ett jobb, arabhelvetet får fan lära sig någon gång! Men nej, de vet att de kan tjäna massvis med pengar genom att snyfta ut lite och överdriva historian så in i helvete. ARGH vad less man blir!
Citera
2011-04-08, 12:25
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Religionsfrihet är till för att man ska få utöva sin religion utan att bli deporterad till Dachau för det - det ska inte missbrukas för att tillskansa sig speciella fördelar och undantag i rättssystemet och arbetslivet. Samma regler ska gälla för religiösa som för icke-religiösa, annars har man skapat en apartheid mot ateister. Den enda konsekvensen av det är att religiösa, och i synnerhet blattereligiösa, blir ännu mer hatade och att det skapas ännu mer vilja att deportera dem till Dachau.

Tror ni negerjävlar verkligen att vi tycker om er mer för att ni kommer hit och anmäler alla som tittar snett på er till DO? Vill ni bli mer omtyckta och accepterade så:

1: Anpassa er till samhället - översättning: ingen slöja. Detta är ett rimligt krav som arbetsgivare har rätt att ställa, liksom de kan kräva av mig att jag inte dyker upp i lädermask med dragkedja för munnen.
2: Ge fan i att DO-anmäla alla som inte accepterar att ni vägrar anpassa er.

Det är två fel som ni konsekvent begår. Det finns ingen som tycker synd om er i fall som detta och det finns ingen som tycker att ni "utsätts för rasism". Ni blir enbart mer avskydda än ni redan är.

Integration betyder att ni ska anpassa er. Ni kan inte komma och klaga över att blattar är så dåligt integrerade (och därmed t.ex. begår mer brott) när det är ni själva som bär skulden för det. Sverige är inte underställt islam.

För det andra ska man ha rätten att anställa (och inte anställa) vem man vill av vilken anledning man vill. Vill man inte ha en neger som anställd så ska man inte tvingas ha en neger som anställd. Det kan vara svårt för vissa att acceptera med tanke på att negern inte kan hjälpa att han är neger men nu är det så att man kan hjälpa att man har slöja på sig - allt man behöver göra är att ta av slöjan så är problemet löst. Det finns inte slöjtvång i Sverige.

Därför är det här så löjligt att jag hade gapskrattat om det inte var för att jag är helt säker på att hon kommer att få ut pengar efter anmälan till DO varav frisören förmodligen kommer att gå i konkurs. Och ni undrar varför folk är främlingsfientliga! Det enda ni gör i det här landet är att roffa åt er på alla andras bekostnad.

Det finns ett ord för sådana som ni: parasiter.
Citera
2011-04-08, 15:07
Medlem
Witkos avatar
Det låter mer som ett fall för Religions Ombudsmannen än DO.
Jag tycker det är absurt att man ska kunna lämna in klagomål med religiös hänvisning,
gällande lagar och regler ska väl gå före gammalt hokus-pokus?

Lika för alla eller?
Citera
2011-04-09, 20:18
Medlem
Åt helvete med att anmäla Frisörsalongs ägaren pga hon nekades praktik!
Hon vägrade slita av sig sin slöja och varför i helvete söker man då praktik hos en frisör?
Så jävla trött på dessa idioter som ska anmäla för allt alla är rasister om dom ej får som dom vill... ska vi anpassa oss kanske och konvertera till islam allihop så hon inte känner sig kränkt kanske?

Sjukt att detta kan räknas som kränkande hos en människa.. antingen är det satt i system eller så är människan helt störd!!
Ska du söka jobb som frisör bär du ej huvudbonad om ägaren har det som krav att den ska av hur svårt är det att fatta?
Citera
2011-04-10, 07:48
Medlem
Min-Mammas avatar
Klart som fan hon inte ska ha slöja i en frisörsalong!

Det är inte representativt och kan förstöra för verksamheten. Jag menar vem går och tatuerar sig hos en otatuerad tatuerare tex?

En tatuerare är tatuerad själv och en frisör är välvårdad på huvudet. Självklarheter.
Annars får hon öppna egen salong och underlåta sig att vara representativ där, där hon inte sabbar för någon annan.

nej, jag tror bara det rör sig om att inkassera bidrag. Dom vet om att det inte kommer tillåtas, det är därför dom (musslorna) driver igenom sån här skit.
Citera
2011-06-01, 12:09
Medlem
spoilers avatar
Naturligtvis.

"Rayan Abdelrahman kände sig kränkt och chockad och polisanmälde ägaren för olaga diskriminering. Nu har också Diskrimineringsombudsmannen, DO, tagit sig an fallet och kräver att salongens ägare, innan den 3 juni, svarar på en rad frågor angående praktikantens påståenden."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1483343/Frisor-utreds-av-DO.html
Citera
2011-06-01, 13:13
Medlem
christopher82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Naturligtvis.

"Rayan Abdelrahman kände sig kränkt och chockad och polisanmälde ägaren för olaga diskriminering. Nu har också Diskrimineringsombudsmannen, DO, tagit sig an fallet och kräver att salongens ägare, innan den 3 juni, svarar på en rad frågor angående praktikantens påståenden."

Hoppas dom måste stänga igen salongen och att frisören blir skuldsatt för resten av livet.
Det är inte lika viktigt att gynna svenskt näringsliv som att gynna stackars muslimer som vi hoppar på hela tiden.
Citera
2011-06-01, 13:19
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Naturligtvis.

Salongsägaren får nog utöka verksamheten nu för att kunna betala det saftiga skadeståndet som kommer krävas, kanske får lov att sälja salongen.
Det är skandal att en privat företagsägare inte ens ska få bestämma själv hur de anställda ska klä sig.
Dom måste ha svaga psyken alla mussar också som bryter ihop totalt så fort nåt inte går deras väg, alltid beror det på rasism.

Man har själv hört detta många gånger när man varit i närheten av berikare. Får dom inte allt dom vill ha så tar dom fram rasistkortet omedelbart, även om folk följer lagarna så ser mussarna det inte så utan för dom är det rasism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in