Citat:
Ursprungligen postat av egnever
Ny snyftartikel i Sydsvenskan idag, om den 17-åriga praktikanten Rayan Abdel Rahman som kördes ut av arbetsgivaren för att hon bar slöja:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1434948/Elev-med-sloja-nekades-praktik.html
Var det rätt eller fel av arbetsgivaren att agera som hon gjorde? Vad innebär det ökande antalet anmälningar knutet till religion (läs islam) till diskrimineringsombudsmannen för framtiden? Anser ni att invandrarkvinnorna ska få bära vad de vill på huvudet, eller bör de inrätta sig efter svenska normer och kulturell prägel?
Jamen lägg av nu. Om det så krävdes att jag skulle byta frysir(jag har inget hår lol!) så skulle jag göra det.
Om jag var tvungen att ta bort örringarna så skulle jag göra det.
Varför kan hon inte göra det? Varför stöter jag aldrig på rasism? Jag vill gärna veta hur det känns. Är det så att jag ser MIG som en person och medveten om vad jag gör för rätt/fel som får alla rasister att springa iväg eller är detta bara ett skämt?
"Hon skällde ut mig framför kunderna" tror jag FAN inte på. Så skulle ingen göra. Det skulle bara få kunderna att flytta iväg. Alltid samma "Denne rasist skrek på mig framför folk."
Sen jag såg den där filmen om den där sjalgumman som kallade polismannen för rasist och skulle sprida detta i media, så vägrar jag tro på allt kvinnor med sjal har att säga.
Förlåt men personer som visar att dom är muslimer är samma sak som nationalister, sa min vän igår. Jag börjar faktiskt tro på honom. Dessa skapar "Vi och dom". Men det finns civiliserade muslimer som håller Islam inom sig själv, som inte skriker "RASIST" och ska visa att man är muslim.
Att vänstermedian aldrig ger upp.