2011-04-12, 15:55
Medlem
GMs pappa har tydligen skrivit ett "öppet brev"

http://arbetarbladet.se/nyheter/hofors/1.2944626-pappans-oppna-brev-till-hoforsborna
Citera
2011-04-12, 19:50
Medlem
Svatopluks avatar
Nåt vidare ansvar själv verkar han inte vilja ta på sig, annat än som en del av det abstrakta "oss som föräldrar". Har man en grovt kriminell 20-årig son så är man en del av problemet själv...
Citera
2011-04-12, 19:57
Medlem
Minardis avatar
Luktar WT lång väg när sonen gör en sån sak och fadern sedan går ut i media utan att verka skämmas eller ta något som helst ansvar.
Citera
2011-04-12, 20:15
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svatopluk
Nåt vidare ansvar själv verkar han inte vilja ta på sig, annat än som en del av det abstrakta "oss som föräldrar". Har man en grovt kriminell 20-årig son så är man en del av problemet själv...

Citat:
Ursprungligen postat av Minardi
Luktar WT lång väg när sonen gör en sån sak och fadern sedan går ut i media utan att verka skämmas eller ta något som helst ansvar.

Jag reagerade också på det när han skrev (med min fetmarkering)

Citat:
Ursprungligen postat av Ur pappans öppna brev till Hoforsborna
Vi kan inte heller se på när vuxna förser våra barn med droger – vuxna kända av polisen och kanske rent av kända av dig.

Jag hade förväntat mig '..... kända av omgivningen'.
Citera
2011-04-12, 20:39
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svatopluk

Jag måste erkänna att jag förväntade mig något HELT annat när jag såg att han skrivit ett öppet brev. Kanske erkänna sitt eget ansvar, men också prata om samhället - istället var det mycket av det senare och inget av det förra. Jag tror inte det här kommer göra det lättare för hans familj att röra sig i lilla Hofors.
Citera
2011-04-12, 20:44
Medlem
"orter som Rosengård eller Malmö"

När tusan blev Rosengård en ort...? Pappan kanske inte heller är så bildad...
Citera
2011-04-13, 18:24
Medlem
hayennas avatar
Nu letar man efter ett brunnslock

Någon som vet varför?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=4454044
Citera
2011-04-13, 18:43
Medlem
Mildsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theofil
GMs pappa har tydligen skrivit ett "öppet brev"

http://arbetarbladet.se/nyheter/hofors/1.2944626-pappans-oppna-brev-till-hoforsborna

Herregud. Snacka om att inte inse att han själv är del av problemet. Nehejdå, det är naturligtvis samhällets fel. Extra roligt att han skriver att nu har våldet kommit till Hofors... Ja, tack vare dej din sopa.

Jag inser att GM troligen är lätt sinnesslö om han brås på sin pappa så han borde dömmas till rättspsyk...
Citera
2011-04-13, 18:44
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Nu letar man efter ett brunnslock

Någon som vet varför?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=4454044

Kanske man har använt sig av locket för att ta sig igenom entréporten.
Citera
2011-04-13, 18:52
Medlem
Lefantils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Kanske man har använt sig av locket för att ta sig igenom entréporten.
En kvalificerad gissning. Tror åtalet kommer att komma mycket snabbt i detta fall då GMs verkar ha fyllt i luckorna och detaljer som brunnslock utreds.
Citera
2011-04-13, 19:00
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lefantil
En kvalificerad gissning. Tror åtalet kommer att komma mycket snabbt i detta fall då GMs verkar ha fyllt i luckorna och detaljer som brunnslock utreds.

Grym gissning skulle jag säga

riotgrrrrl - Skulle vilja höra vad du säger om det som skrivits sedan du slutade tvärt att skriva. Är du bekant med dem inblandade? Och i så fall vilka positiva sidor bidrar dessa individer med till samhället? Eller har du sådana tankar om andra liknande brott där du ställer dig på försvarets sida?
Citera
2011-04-14, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Mest troligen var hon med när blatten mördade mannen. Antagligen har läraren tittat lite för mycket eller stött på tjejen och då har det slagit slint hos GM. Hon kan dömas för skyddande utav brottsling men knappast medhjälp till mord. Och för dig som reagerade på vad jag kallade GM i första meningen så kan man ha utländskt påbrå även om man har svenskt efternamn.

Du kanske kan ställa epa-traktorn åt sidan ett tag och komma ner på jorden.
GM är för det första av europeisk härkomst.
Hon var med vid mordet och har självklart delaktighet i det.
Hur hon ska dömas är en annan fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in