2011-04-04, 22:46
Medlem
Jag använder mig av Virtualdub 1.9.8 och jag skulle vilja lägga till två eller fler låtar till
en videofil. Jag skulle även vilja kunna klippa i dessa låtar. How to do?

En annan fråga jag har är varför jag inte kan se ljudspåret när jag lägger till en mp3 fil?

"Audio display is disabled because the audio of the track is compressed"

Jag har läst lite skit om att ändra antalet frames i videoklippet för att matcha ljudspåret.. men om filmen är 6 min och låten 3 min så känns det inte riktigt rätt..

Snälla hjälp mig med detta frustrerande problem!

Edit: testade lägga till en .wav fil och kunde då se ljudspåret.. men inte fan kunde jag lägga till en till låt eller klippa på något sätt.. Går det helt enkelt inte?
Senast redigerad av Ballin 2011-04-04 kl. 22:49.
Citera
2011-04-06, 00:48
Medlem
Är det ingen som kan detta program? ingen som har en aning eller något tips?
Citera
2011-04-06, 06:59
Medlem
Ingen aning.
Byt program.

Vill du klippa bara ljud spåret får du göra det i ett ljud program innan du lägger till in den i filmen. Video redigerings programmen bruka klippa både bild och ljud samtidigt.

I värsta fall får du använda runt 3 olika gratis program för att redigera och lägga till ljud spår.
Citera
2011-04-06, 18:20
Medlem
problemet är ju att programmet är jävligt smidigt och bra.. men att bara kunna lägga till en låt är ju helt värdelöst..

Det jag skulle kunna göra e att tanka typ audacity för att sedan klippa ihop låtar där.. därefter importera den som en låt i virtualdub,
Citera
2011-04-06, 19:23
Bannlyst
virtualdub suger kuk, använd windows movie maker istället. mycket mer intuitivt.

virtualdub är inte menad för så avancerad video/ljud redigering.
Citera
2011-04-06, 21:31
Medlem
Ballin:
Förr använde jag VirtualdubMod som var en special version av den vanliga. Bytte ut den för att den inte hade uppdaterats under flera år.

Numera kör jag:
Avidemux : Video redigering. Tror den kan lägga till ljud spår och andra saker jag aldrig testat.
Audacity : Ljud redigering
MKVtoolnix : För att lägga ihop under flera text, flera ljud spår, ett video till en enda mkv fil.

ikosaedri:
Är "windows movie maker" verkligen så bra?
Sista jag testa den var till XP strax innan Vista kom.

Avidemux kan åtminstone importera nästa alla format och exportera dom de vanligaste och massor av andra saker.
Senast redigerad av panpo98 2011-04-06 kl. 21:37.
Citera
2011-04-06, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
ikosaedri:
Är "windows movie maker" verkligen så bra?
ja, faktiskt, även om man hör dåliga saker av den (kanske för att det är microsoft). det är den bästa gratis videoredigeraren som finns till windows.

microsoft vill förstås tjäna något på det, så begränsningen är att man kan bara göra wmv filer, så om du vill använda en annan format kan du kan spara din film i hög kvalité i movie maker och konvertera den till annan format i kanske avidemux. den borde kunna importera wmv.
Citera
2011-04-07, 00:19
Medlem
Jag valde virtualdub för att Fraps rekommenderade det.. men men, får väl kika på andra lösningar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in