2022-06-30, 17:20
Medlem
Får ut ungefär 23k efter skatt. Detta hände 6 juni så ungefär 3 veckor sedan. Nej har inte fått ett samtal från polisen, fick bara hem brevet idag. I brevet ska jag godkänna brottet med min underskrift och betala in min böter sedan skicka tillbaka brevet..
Citera
2022-06-30, 17:26
Medlem
svenskstarköls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watchb3
Får ut ungefär 23k efter skatt. Detta hände 6 juni så ungefär 3 veckor sedan. Nej har inte fått ett samtal från polisen, fick bara hem brevet idag. I brevet ska jag godkänna brottet med min underskrift och betala in min böter sedan skicka tillbaka brevet..

Okej ungefär samma inkomst här med, hur många dagsböter fick du? Shit va surt ☹️ blir de så får ja ta ett lån för o lösa de fan va kul de kommer bli då 🤮
Citera
2022-06-30, 17:29
Medlem
Dagsböter 150 a 290 kronor = 43 500 kronor fick jag
Citera
2022-06-30, 17:31
Medlem
svenskstarköls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watchb3
Dagsböter 150 a 290 kronor = 43 500 kronor fick jag

Lider med dig.. Kommer bli nått liknande för mig säkert, de va nån som skrev att hen trodde ja skulle få runt 140 dagsböter 😔

Det blir dyra jävla tramadol isf!! Fuck
Citera
2022-07-01, 09:52
Medlem
svenskstarköls avatar
Som sagt snuten fick ca 100st 200mgs tramadol av en bekant som tagit dom ur min postlåda för jag ej skulle använda dom.. Står mitt namn på paketet..Men dom har ju inte tagit dom av mig fysiskt eller va man ska säga.

Tvärneka dessa 100 tabs att ja skulle beställt?säga nån annan måste beställt? Vad har jag isf att vänta? Kommer dom hem o ska ha familjens datorer / telefoner osv eller lägger dom ba ner skiten??

Eller torskar ja på dem ändå då dom anser att de e samma substanser som ja hade i blodet och att dom fått paketet av en anhörig till mig och menar att de räcker som "bevis"? Nån som vet och inte bara antar? Mvh
Citera
2022-07-01, 13:54
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskstarköl
Som sagt snuten fick ca 100st 200mgs tramadol av en bekant som tagit dom ur min postlåda för jag ej skulle använda dom.. Står mitt namn på paketet..Men dom har ju inte tagit dom av mig fysiskt eller va man ska säga.

Tvärneka dessa 100 tabs att ja skulle beställt?säga nån annan måste beställt? Vad har jag isf att vänta? Kommer dom hem o ska ha familjens datorer / telefoner osv eller lägger dom ba ner skiten??

Eller torskar ja på dem ändå då dom anser att de e samma substanser som ja hade i blodet och att dom fått paketet av en anhörig till mig och menar att de räcker som "bevis"? Nån som vet och inte bara antar? Mvh

Läs gärna på här med. Om de är så att du ska på polisförhör och där är även tips och info om du beställt via nätet vad du ska göra och hur du bör göra.

https://www.luffarn.com/skit/forhor/#.Yr7f2caexPw
Citera
2022-07-01, 14:30
Medlem
svenskstarköls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Läs gärna på här med. Om de är så att du ska på polisförhör och där är även tips och info om du beställt via nätet vad du ska göra och hur du bör göra.

https://www.luffarn.com/skit/forhor/#.Yr7f2caexPw

Tack för länk! Har läst den, neka neka neka är de ju dom skriver. Men nån här i tråden antydde ju att dom skulle kunna fälla mig ändå bara genom att mina anhöriga gav dom tabletterna och sa att de va mina som jag beställt... Vilket jag fan inte förstår varför dom skulle göra 🤮 men men är som det är, alla var onyktra och ingen tänkte väl ordentligt antar jag...
Citera
2022-07-01, 17:10
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Tack för länk! Har läst den, neka neka neka är de ju dom skriver. Men nån här i tråden antydde ju att dom skulle kunna fälla mig ändå bara genom att mina anhöriga gav dom tabletterna och sa att de va mina som jag beställt... Vilket jag fan inte förstår varför dom skulle göra 🤮 men men är som det är, alla var onyktra och ingen tänkte väl ordentligt antar jag...

De kan dom säkert fast dom inte ska. Det ska ju vara ställt utom allt rimligt tvivel att du inte beställt dom. Och de är åklagare som har bevisbördan i domstol. Rensa alla spår, all historik. Är du riktigt orolig så spräck skärmen på nuvarande telefon om du nu använt telefonen. Och sen bränn upp den eller klipp i sönder den.

Jag tror som sagt du får böter max i alla fall. Du har inga tidigare domar så ska de inte vara några konstigheter. Fler får gärna komma med input
Citera
2022-07-01, 18:17
Medlem
svenskstarköls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
De kan dom säkert fast dom inte ska. Det ska ju vara ställt utom allt rimligt tvivel att du inte beställt dom. Och de är åklagare som har bevisbördan i domstol. Rensa alla spår, all historik. Är du riktigt orolig så spräck skärmen på nuvarande telefon om du nu använt telefonen. Och sen bränn upp den eller klipp i sönder den.

Jag tror som sagt du får böter max i alla fall. Du har inga tidigare domar så ska de inte vara några konstigheter. Fler får gärna komma med input

Ja de är ju så de ska funka! Aldrig hört nån som torskat på beställda grejer så om dom inte blivit tagna på bar gärning eller va man ska säga... Ja vi får väl se blir säkert böter, får se om de kommer lapp inom någon vecka 🙈 är ju ba sjukt va höga böterna blir när man har jobb.. Räkna lite snabbt på runt 140 dagsböter de blir 40k+ för mig 🤮 jaja bara vänta o se som sagt o hoppas på de bästa 🙏

Tacksam för alla svar!
Citera
2022-07-04, 12:36
Medlem
svenskstarköls avatar
Citat:
Vad bör ett ev straff bli för innehav av 100st 200mg tramadol (santeria) för eget bruk, samt att man haft det i kroppen vid provtagning vid samma tillfälle.

Första gången narkotikabrott , ordnade förhållanden med jobb osv.

Tacksam för svar!

Nån annan med erfarenhet eller input?? Mvh
Citera
2022-07-04, 12:50
Medlem
Citat:
Nån annan med erfarenhet eller input?? Mvh
Min gissning skulle bli 30 dagsböter. Antar att det var för eget bruk? Tramadol har jag för mig har samma straffvärde som cannabis. 20g cannabis bör klassas som ringa narkotikabrott.
Notera att olika droger har olika straffvärden, heroin och kokain har högre straffvärden än cannabis som anses vara drogen med lägst straffvärde. Se https://lagen.nu/dom/rh/2016:24 där hovrätten säger att gränsen för ringa går vid 20g.
Senast redigerad av Sebs12345 2022-07-04 kl. 12:58.
Citera
2022-07-04, 12:58
Medlem
svenskstarköls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebs12345
Min gissning skulle bli 30 dagsböter. Antar att det var för eget bruk? Tramadol har jag för mig har samma straffvärde som cannabis. 20g cannabis bör klassas som ringa narkotikabrott.

Ja för eget bruk,Dom 100 fick dom av bekanta som tagit de ur postlådan.. Så inte direkt av mig eller va man ska säga..men ändå. Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in