2019-12-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krematoriet
Annars kan man ju öppna den fort som fan

Alltid antagit att den är låst på något vis ifall kistbärarna skulle vingla till.
Citera
2019-12-15, 15:30
Medlem
krematoriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amusing
Alltid antagit att den är låst på något vis ifall kistbärarna skulle vingla till.

Tror den är det. Men inte med nyckel, kan jag inte tänka mig.
Citera
2019-12-16, 21:15
Medlem
CrapOramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlandT
Om man åker dit för att ha postat låt oss säga 5 kuvert med receptbelagd medicin till köpare. Vad är då att vänta för straff?

Ser det som i princip omöjligt att åka dit för att posta något till någon, om inte köparen golar dig iofs, eller om spanare lurar runt hörnet, vilket jag utesluter i ditt fall. En mottagare däremot kan råka illa ut.
Citera
2019-12-17, 15:14
Medlem
stryker789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapOrama
Ser det som i princip omöjligt att åka dit för att posta något till någon, om inte köparen golar dig iofs, eller om spanare lurar runt hörnet, vilket jag utesluter i ditt fall. En mottagare däremot kan råka illa ut.

Inte om man nekar.
Citera
2019-12-19, 20:21
Medlem
Apollinaires avatar
Någon som vet var gränsen mellan ringa narkotikabrott och narkotikabrott av normalgraden går gällande oxycontin/oxynorm? Är 100mg brytpunkten? 200mg?
Citera
2019-12-27, 18:18
Medlem
CrapOramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stryker789
Inte om man nekar.
Neka ska man alltid göra. Det är dock inte en garant för att gå loss.
Citera
2019-12-29, 11:03
Medlem
Du kan ju åka dit och "prata" med personen. Om personen då hotar eller attackerar dig har du rätt att försvara dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Om jag rent hypotetiskt skulle åka till personen som rånade mig under gårdagen,
slå idioten tills hen faller och sedan ta tillbaka mina grejer - vad skulle det bli för straff om hen vore idiotisk nog att anmäla detta? Böter/samhällstjänst eller mer? Menar inte att jag skulle slå sönder personen för att förtydliga, gissar på att ett slag räcker 1v1 till skillnad från de 3 polare som hjälpte han under rånet, modiga killar med andra ord...

Är tidigare okänd av farbror blå om det nu spelar in i Sverige, jag har noll erfarenhet..
Säger inte att jag kommer göra detta btw, men jag önskar att jag vore kapabel just i skrivande stund ärligt talat.
Citera
2019-12-29, 17:05
Medlem
ylletrasas avatar
Någon som kan säga vad för straff det blir om barnmisshandel? Mitt x ska åtalas. Händelsen är att han höll på att bryta av armet på barnet. Och drog barnet väldigt illa..
Citera
2020-01-05, 11:58
Avslutad
Vad får man för straff om man våldtar och dödar en kvinnlig polis?

Jag undrar även om man tar och kidnappar en manlig polis och torterar han på medeltida stil och sen dödar honom, vad blir straffet? Kan man få vård istället för fängelse i båda fallen?
Citera
2020-01-05, 12:00
Medlem
Tvirtynts avatar
Samma straff som för en vanlig människa antagligen. Om du gick medieval på offret så hade du nog satts på psyket snarare än i cellen.
Citera
2020-01-05, 12:01
Medlem
S.O.Stolps avatar
Troligtvis kommer du överlämnas för rättspsykiatrisk vård, ja.

(FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning.
Citera
2020-01-05, 12:01
Bannlyst
En orgasm och livstids fängelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här