2011-04-03, 19:32
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Ska laga lite mat åt syrran och hennes kille samt lite polare.
Nu har jag improviserat och kommit halvvägs.
BLir det här gott?

SÅ långt har jag kommit;
Jag har marinerat jumboräkor med citronolivolja, massa vitlök, vitt vin och basilika.
Tänkte att jag låter dom stå några timmar.

Så har jag tänkt mig det ska gå;
Det ska bli en pastarätt iaf.
Ska woka räkorna tillsammans med marinerade krabbsticks och brasera dom med lite mer vin och sedan tillsätta tomatpure och chili.
Hacka lite mer basilika lägga i färskt samt hacka lite soltorkade tomater och lite olivcreme.
Allt ska bli till en sås med vanlig spaghetti.
Tror ni det blir gott?
Citera
2011-04-03, 19:55
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Ska laga lite mat åt syrran och hennes kille samt lite polare.
Nu har jag improviserat och kommit halvvägs.
BLir det här gott?

SÅ långt har jag kommit;
Jag har marinerat jumboräkor med citronolivolja, massa vitlök, vitt vin och basilika.
Tänkte att jag låter dom stå några timmar.

Så har jag tänkt mig det ska gå;
Det ska bli en pastarätt iaf.
Ska woka räkorna tillsammans med marinerade krabbsticks och brasera dom med lite mer vin och sedan tillsätta tomatpure och chili.
Hacka lite mer basilika lägga i färskt samt hacka lite soltorkade tomater och lite olivcreme.
Allt ska bli till en sås med vanlig spaghetti.
Tror ni det blir gott?
Tyvärr tror jag inte att det blir någon höjdare. Krabbsticks tenderar att bli som gummi i samband den här typen av uppvärmning. Likaså blir räkorna helt sabbade med tanke på den alldeles för långa tillagningstiden. Du har dessutom ett virrvarr av ingredienser som alla drar åt olika håll. Tänk på att räkor har en mycket diskret och delikat smak. Denna kommer att bli helt utplånad med tanke på alla dessa starka ingredienser.

Personligen hade jag nöjt med en ytterst liten gnutta vitlök, chili och citronsaft. Eventuellt kan du köra på vinet i stället för citronsaften. Krabbfingrarna hade jag hoppat över helt och hållet.

~Paul~
Citera
2011-04-03, 19:59
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Tänkte på det här med krabbsticks, sen är det upp till besökarna och bestämma om det var gott eller inte antar jag.

Plockade bort sticksen, de smakade dock otroligt gott redan nu så det blir till en sallad!
Citera
2011-04-03, 20:06
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Plockade bort sticksen, de smakade dock otroligt gott redan nu så det blir till en sallad!
Ja, det är så de är tänkta att användas. Eller som utfyllnad i diverse räkcocktails samt kalla skaldjurssallader.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in