2011-04-02, 18:01
Medlem
SteelPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Håller på forska lite om hur svårt det egentligen är för en att få tag på olicenserade vapen. Om det nu rör sig om internetshopar eller ryska kontakter nere på gymmet spelar ingen roll. Men om frågade, hur många av er skulle kunna fixa fram ett vapen. Syfta mest på eldvapen.

Vilken normal person som helst med två ben och två ögon kan skaffa fram ett vapen på mindre än en timme.
Citera
2011-04-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteelPizza
Vilken normal person som helst med två ben och två ögon kan skaffa fram ett vapen på mindre än en timme.
nej ..... dumma jävel ska man mot all förmodan fixa fram ett vapen på gatan fråga pundarna och erbjud dom e 500 ingen normal människa skulle riskera grova fängelse straff för att gunnar 42 bast frå om en revolver
Citera
2011-04-03, 08:04
Medlem
ojtbss avatar
Förutom att ha kontakter, finns det nåt sätt att beställa hem olika delar och bygga ihop ett eget med rätta kunskaper? eller åka till nåt u-land och sen försöka smuggla hem ett?
Citera
2011-04-03, 10:01
Medlem
SteelPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plmms
nej ..... dumma jävel ska man mot all förmodan fixa fram ett vapen på gatan fråga pundarna och erbjud dom e 500 ingen normal människa skulle riskera grova fängelse straff för att gunnar 42 bast frå om en revolver

Beror väl på vem man känner.

De flesta jag umgås med har vapen och en del har dem har vapen utan licenser också..

Citat:
Förutom att ha kontakter, finns det nåt sätt att beställa hem olika delar och bygga ihop ett eget med rätta kunskaper? eller åka till nåt u-land och sen försöka smuggla hem ett?

En resa till forna östländer så är det nog rätt lätt att få köpa nästan vad som helst.
Senast redigerad av SteelPizza 2011-04-03 kl. 10:04.
Citera
2011-04-05, 08:38
Medlem
ojtbss avatar
men då måste man ha kontakter i öst europa....? om man inte är poppis här i krokarna då är man nog inte det i Polen eller Vitryssland
Citera
2011-04-05, 08:46
Medlem
SteelPizzas avatar
Citat:
men då måste man ha kontakter i öst europa....? om man inte är poppis här i krokarna då är man nog inte det i Polen eller Vitryssland

Allt verkar mycket komplicerat för dig.

Stanna du hemma framför datorn, tror det är enklast och tryggast för dig.
Citera
2011-04-05, 19:09
Medlem
broadmans avatar
För ett par år sedan tänkte jag tanken att skaffa nåt licensfritt eller olagligt. Dock tog jag mig i kragen och tog jägarexamen.

Med den i handen kunde jag bygga upp ett hemförsvar i toppklass. I USA har man i princip fri valmöjligheret att välja vapen för hemförsvar, och vad rekommenderar experter där, jo ofta en pumphagel laddad med buckshots och ev. en pistol.

Haglet ger överlägsen eldkraft i relation till en pistol eftersom den skjuter 8st hagel mot pistolens 1st kula. Detta gör det lättare att träffa i en stressituation. Buckshots varvat med slugs ger pumphageln utökad räckvidd och hög anslagsenergi.

Vill man sedan komplettera med ett snipergevär med ljuddämpare fixar jägarexamen detta också.
Citera
2011-04-09, 01:11
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broadman
För ett par år sedan tänkte jag tanken att skaffa nåt licensfritt eller olagligt. Dock tog jag mig i kragen och tog jägarexamen.

Med den i handen kunde jag bygga upp ett hemförsvar i toppklass. I USA har man i princip fri valmöjligheret att välja vapen för hemförsvar, och vad rekommenderar experter där, jo ofta en pumphagel laddad med buckshots och ev. en pistol.

Haglet ger överlägsen eldkraft i relation till en pistol eftersom den skjuter 8st hagel mot pistolens 1st kula. Detta gör det lättare att träffa i en stressituation. Buckshots varvat med slugs ger pumphageln utökad räckvidd och hög anslagsenergi.

Vill man sedan komplettera med ett snipergevär med ljuddämpare fixar jägarexamen detta också.
Hagelgevär är inte så värst bra för hemförsvar, på de korta avstånd det blir fråga om sprider de inte särskilt mycket. Den allra största fördelen med pumphagelgevär är egentligen psykologisk, jag skulle tro att vilken inkräktare som helst kommer på andra tankar när han hör någon som pumpar in en patron i loppet.
Citera
2011-04-09, 20:23
Medlem
Shoess avatar
Läste för någon månade sedan en artikel om Balkan/Serbien om jag inte minns fel som gjälde kalasnjikovs. De tog journalisten 4 timmar innan han hade 2 st personer som vissade han illegala kalasnjikovs. Finns mycket gammla krigsveteraner därnere vilket gör det hela lättare. Ca pris var 1 500 Euro - 2000 Euro.

Journaliseten hade även en kontakt i sverige som sa sig få fram en kalasnjikov för 35 000 Kronor.

Så att få tag i ett vapen i andra länder är nog inga problem, de svåra i de fallet är ju att få hem skiten.

Såg också en documentär om 2 snubbar i somalia som köpte AK-47 över stånd för 20 euro ^^, Vilket drömrike

EDIT : http://www.youtube.com/watch?v=a8HQbqJ-nMU < --- Somalierna
Senast redigerad av Shoes 2011-04-09 kl. 20:35.
Citera
2011-04-09, 20:26
Medlem
Lite OT då det är Turkiet och inte Sverige i klippet, men nedan har vi ärkeblatten Dano Acar som leker med ett automatvapen, vilket jag inte kan föreställa mig är lagligt ens där.

http://www.youtube.com/watch?v=qPQwMyXk4sU

Någon som har en teori om var de kan ha fått tag på vapnet? Vidare, någon som kan se vad det är för fabrikat?
Citera
2011-04-09, 20:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Har ingen vidare koll men som lekman så borde det lättaste att skaffa ett vapen vara utomlands. Ser man olika journalister som gjort undercover och köpt vapen i Sverige så är det ju oftast både dyrt och inte heller bra vapen som är till salu för "de icke invigda".

Så forna öst som balkanstaterna tror jag det skulle vara lättast. Har du rejält med pengar så borde en USA-tripp också innebära tillgång till vapen relativt lätt. Speciellt i de mer vapenliberala staterna så verkar det vid vapenmässor inte vara någon större kontroll om du är amerikan eller inte. Svåra är nog att få hem det (och inte bli ertappad med vapen av polisen där...). Men har du pengar så borde en egen segelbåt vara ett rätt säkert transportmedel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in