Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det där är inte bara en brf som finns ifall de skulle få möjlighet att köpa fastigheten? För jag kan inte hitta en enda bostadsannons som gäller den fastigheten, nån borde väl sålt/köpt en lägenhet där.

https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/affar-pa-toppniva-det-var-ingen-prisfraga/

https://www.bostadsuppgifter.se/bostad/stockholms-kommun/stockholm/grevgatan-10/2hmt2/

Som sagt: det skulle finnas mycket att gräva i denne mans fastighetsaffärer:

Citat:
När Lars Edman hösten 2001 genomförde en större fastighetsaffär ansåg en enig hyresnämnd att denne visat sig olämplig som fastighetsägare.

https://www.svd.se/svartlistad-fastighetsagare-kritiseras-efter-nytt-inkop

Den där Lars Edman tycks vara i krig med alla:

https://www.realtid.se/fastighetskung-i-bostadskrig-pa-ostermalm

Lars Edman säger att han köpte fastigheten för att han var intresserad av garaget. Han har själv 8st fordon registrerade på sig själv och han bor bakom hörnet:

https://www.google.se/maps/dir/Grevgatan+10,+Stockholm/Strandvägen+17,+114+56+Stockholm/@59.3322022,18.0813303,17z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x465f9d508c620c 23:0x5ea76d0fa93d20b4!2m2!1d18.0840412!2d59.332614 1!1m5!1m1!1s0x465f9d509533fdbf:0x13dcb83b7712e246! 2m2!1d18.0836291!2d59.3318143!3e3

Man skulle naturligtvis kunna tycka att 100milj för garageplats är lite överdrivet - men inte om bordellen samtidigt bibringar en himla massa stålar.. ;-)
Senast redigerad av sno 2020-05-17 kl. 17:39.
Citera
2020-05-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagpostartreposter
Vilket av brotten ger längst fängelsestraff?

Hade han fått vara kvar i tv4 som mördare tror du?

Nej han faller på att han är en framgångsrik person med italienskt ursprung, hade han varit en värsting från Somalia skulle det däremot inte gått att sparka honom utan att få hela feministrörelsen att skrika rasism.
Citera
2020-05-17, 17:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Det finns ingen som horar i nån skitig lägenhet bland andra horor och gillar det - visst finns det många som gör det ”frivilligt” av olika anledningar men ingen som gillar det. Vakna upp för fan. Det är bara snubbar som tror det - och horor som säger det i säljtexterna för att det är bra för affärerna.

Har det visat sig att hon åkte hit på eget initiativ?

Ja ingen lär bry sig om nån jävla nolla köper sex, ingen får reda på det och ingen bryr sig utom de drabbade kvinnorna. Men ska du sitta och flina på på reklamskyltar och och seminarier om hur du styr över ditt eget liv så funkar det inte så bra att vara sexbrottsling - jävligt skönt att det är så.

Konstigt att det skrivs om det när han på ett helt unikt sätt fläker ut sig i sociala medier och morgonsoffa på TV om att han är en horbock - ingen hade annars nämnt hans namn (det var tv-kändis innan han själv gick ut)

Finns det några bevis för att det handlar om en skitig lägenhet och att fler luder var närvarande eller är det din sanning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag antar att i avtalet mellan PR och företagen finns en klausul som reglerar att han "måste sköta sig" annars kan uppdragsgivaren säga upp avtalet. Det är en frivillig överenskommelse mellan två parter. Varför skulle inte den gälla. Om han sköter sig så får han bra betalt gör han det inte så blir han av med jobbet

Han har ju skött sig (på jobbet, i det professionella sammanhanget).

Varför han ska bli av med jobbet för något han gjort på sin fritid är bortom mitt förstånd.
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Han dömdes för människosmuggling. Han är en brottsling i lagens mening och då undrar jag varför han hyllats och inte fördömts.

Eftersom du inte förstår varför Paolos affärer just nu rasar samman så förstår du inte detta heller. Tyvärr, över din förmåga.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Nej 6 år är inte alls mycket lindrigare än för mord.
Ska du jämföra maxstraffet så får du väl också jämföra med livstid i fängelse?
Han kommer så klart inte få maxstraff för en eventuell oaktsam våldtäkt.
Citera
2020-05-17, 17:19
Medlem
Citat:
Men är det okej att individer som begår samma brott i praktiken får vitt skilda straff? PR har fått sitt formella straff och det ska väl sluta där - men icke, istället försvinner hela hans karriär. Samtidigt som andra sexköpare bara får böter och that's it.

Och var drar vi gränsen, vid vilka brott ska folk hängas ut och vilka brott ska hyllas? Människosmuggling verkar uppenbarligen vara okej men sexköp, är det där gränsen går? Varför hänger vi inte ut fortkörare också?

Gränsen går exakt där de som använder Roberto som reklampelare och förgrundsgestalt för sina produkter. Där går gränsen. Dessa människor har rätt att kicka honom och skaffa en förgrundsgestalt som ger dem positiv uppmärksamhet.

Även om Roberto är korkad så vet han väl som står i kontrakten?

I teve satt han sig ju själv och antydde att han nog hade våldtagit tjejen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Pablo Roberto kanke inte förstår men idag gäller det att hålla sig en meter ifrån varandra.

Han borde dömas för det också!
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag vet att du är en efterbliven människa så jag ska förklara för dig hur det hänger ihop... dom företag PR samarbetar med är inget annat än ett gäng fega godhetsknarkande gäng råttor som skulle sälja sin egna mor för att framstå som det mest pk av alla pk människor... du kan gagga hur mycket du vill om att de gjort någon analys om att det skulle minska bara för att du upprepar en lögn blir den inte till en sanning..

*gäsp* återigen feministernas vita riddare som antagligen aldrig fått sett en fitta eller ett par bröst mer än på en taskig prulle ska komma och babbla på om incels...

Jag har inte uppfattat evanoff group eller körlunda golf som några godhetsknarkare. Jag har ingen som helst uppfattning om dom överhuvudtaget men du kan gärna förtydliga på vilket sätt deras knarkande visat sig.

Jag är inte heller riktig med på varför en pastaförsäljare måste framstå som PK jag har ingen som helst uppfattning om Barillas uppfattning i så kallade pk-frågor
Citera
2020-05-17, 17:20
Medlem
Citat:
Han har ju skött sig (på jobbet, i det professionella sammanhanget).

Varför han ska bli av med jobbet för något han gjort på sin fritid är bortom mitt förstånd.

Varumärket PR lever av är nersmutsat. Det är så marknaden fungerar.
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Accepterade hon sex med dig då eller är du för ful?

Jag vägrar på in till hans artikel, den idioten borde svältas ut på klick. Kan någon ge citat av vad han skriver?

Ja och där har du nästa pajas som det kommer sannolikt bli skandaler omkring, skenhelig och ful som fan. Vidrig människa, garanterat besökt billiga fnask och misshandlat dom efteråt! Han och hans fru är riktiga mobbare och ärkesvin. Tror dom kan få bete sig hur man vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Så du hade varit helt okej med det om han köpt sexet i Tyskland ? eftersom där är sexköp lagligt, eftersom du kallar honom för sexbrottsling.

Som sagt inte en jävel bryr sig om att han köpt sex... skillnad vore det om han våldtagit någon stackare.

Vet inte om du sovit de sista dygnen men det är väl helt övertydligt att det är jävligt många som bryr sig, allt från affärspartners till många andra personer... (Du och dina polare verkar inte vara helt representativa i frågan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in