Citat:
Ursprungligen postat av
-HoneyBadger-
Jag är absolut ingen fanboy..
Att undvika närkontakt med knivar istället för att verifiera dem som något av livets höjdpunkter och meriter vinner alla dar i veckan i min bok..
Ja, jag skulle nog inte heller tycka det är värt att få en kniv i magen for 150 spänn i timmen eller vad man nu fick på den tiden men jag har inte byggt en karriär på att porträtteras som en macho alfa hane. För övrigt så är JTs Bindefeldt-historia mer spännande än Paolos - han tryckte upp Bindefeldt mot en vägg efter att ha fått en ovälkommen klapp på stjärten. Hmmm jag undrar om inte Bindefeldt kanske blandat ihop den händelsen med incidenten med Paolo eftersom Paolo förnekar händelsen. Både JT och Paolo var välkända Cafe Opera-personligheter på den tiden. Mina egna erfarenheter av Bindefeldt var inte sexuella, tackolov, men som alla andra som hade med honom och hans fester att göra på den tiden så upplevde jag honom som väldigt otrevlig och superstressad inför sina fester.
En annan incident med Paolo var när jag åt lunch på Rörstrandsgatan tillsammans med en tjejkompis och hennes kompis som var lärare på försvarshögskolan. Jag höll på med en utbildning som min arbetsgivare fixat och det var väldigt mycket samma teorier och terminologi som militären använde och vi satt och diskuterade likheterna när Paolo kom förbi och satte sig med oss. Han tyckte det var skitspännande att vi diskuterade militära grejor men där vi diskuterade militärakademiska teorier och flöden och processer och procedurer så svamlade Paolo bara om romerska imperiets makt, så läraren och jag började himla lite med ögonen efter ett tag. Paolo märkte efter en stund att vi inte var på samma nivå och reste sig och gick. Han hade hoppats på mer sensationella diskussioner om blod och jord och krig och död och tyckte nog att svenskar inte fattar någonting om krig och att vara en riktig man