2024-02-23, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dotdashdashdotdash
Nej då, du har missförstått. Paolo med personal kommer servera endast iklädda förkläde, fluga och string.

Längre fram mot kvällen, efter tvåsiffriga skinknyp från tanterna, kommer Paolo och några till köra ett kortare dansnummer.

Någonstans på den här sajten har jag hela tiden påstått att Paolo borde vända på rollerna. Genialt.

Paolo har en Chippendale-kropp. Use it.

Sen när han faktiskt har legat med allas fruar och de betalat för det, vem vann?

See?

Män och kvinnor är två helt olika sorters djur. Man är idiot om man inte fattar det tbh.
Citera
2024-02-24, 10:11
Medlem
Semperexians avatar
Minns en kväll när någon i kön till Cafeet som han inte ville släppa in flashade med en kniv och han sprang ut i parken. Personalen på Cafeet den kvällen var djupt besvikna på honom och tyckte han var feg efteråt medans han stod och försvarade sig upprört inför deras anklagelser "Jamen va fan alltså blablabla"
Citera
2024-02-24, 11:06
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Minns en kväll när någon i kön till Cafeet som han inte ville släppa in flashade med en kniv och han sprang ut i parken. Personalen på Cafeet den kvällen var djupt besvikna på honom och tyckte han var feg efteråt medans han stod och försvarade sig upprört inför deras anklagelser "Jamen va fan alltså blablabla"

Låter lite som falska nyheter..
Paolo har blivit knivhuggen mer än en gång i sitt liv, det står först i hans CV och är det första han nämner i sammanhang där han pratar om sina meriter och liv..

Har svårt att tro att han skulle missa chansen att bli huggen och bättra på statistiken, är du säker på att han sprang ut i parken?
Citera
2024-02-24, 11:48
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Låter lite som falska nyheter..
Paolo har blivit knivhuggen mer än en gång i sitt liv, det står först i hans CV och är det första han nämner i sammanhang där han pratar om sina meriter och liv..

Har svårt att tro att han skulle missa chansen att bli huggen och bättra på statistiken, är du säker på att han sprang ut i parken?

Ja jag visste att paolos fanboys skulle förneka det. Jag var där, jag känner honom, jag känner alla som jobbade på cafeet på den tiden. Jag har t.o.m stått i den dörren några gånger innan jag bytte bransch. Men låtsas du på om det känns bättre. Det var nog ca 1995. Framförallt JT som han kallas, för de som kände personalen på Cafeet på den tiden, var riktigt förbannad och stod och skällde en stund på "den där jävla fegisen"
Senast redigerad av Semperexian 2024-02-24 kl. 12:02.
Citera
2024-02-24, 12:21
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ja jag visste att paolos fanboys skulle förneka det. Jag var där, jag känner honom, jag känner alla som jobbade på cafeet på den tiden. Jag har t.o.m stått i den dörren några gånger innan jag bytte bransch. Men låtsas du på om det känns bättre. Det var nog ca 1995. Framförallt JT som han kallas, för de som kände personalen på Cafeet på den tiden, var riktigt förbannad och stod och skällde en stund på "den där jävla fegisen"

Jag är absolut ingen fanboy..
Att undvika närkontakt med knivar istället för att verifiera dem som något av livets höjdpunkter och meriter vinner alla dar i veckan i min bok..
Citera
2024-02-24, 12:24
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Jag är absolut ingen fanboy..
Att undvika närkontakt med knivar istället för att verifiera dem som något av livets höjdpunkter och meriter vinner alla dar i veckan i min bok..

Ja, jag skulle nog inte heller tycka det är värt att få en kniv i magen for 150 spänn i timmen eller vad man nu fick på den tiden men jag har inte byggt en karriär på att porträtteras som en macho alfa hane. För övrigt så är JTs Bindefeldt-historia mer spännande än Paolos - han tryckte upp Bindefeldt mot en vägg efter att ha fått en ovälkommen klapp på stjärten. Hmmm jag undrar om inte Bindefeldt kanske blandat ihop den händelsen med incidenten med Paolo eftersom Paolo förnekar händelsen. Både JT och Paolo var välkända Cafe Opera-personligheter på den tiden. Mina egna erfarenheter av Bindefeldt var inte sexuella, tackolov, men som alla andra som hade med honom och hans fester att göra på den tiden så upplevde jag honom som väldigt otrevlig och superstressad inför sina fester.

En annan incident med Paolo var när jag åt lunch på Rörstrandsgatan tillsammans med en tjejkompis och hennes kompis som var lärare på försvarshögskolan. Jag höll på med en utbildning som min arbetsgivare fixat och det var väldigt mycket samma teorier och terminologi som militären använde och vi satt och diskuterade likheterna när Paolo kom förbi och satte sig med oss. Han tyckte det var skitspännande att vi diskuterade militära grejor men där vi diskuterade militärakademiska teorier och flöden och processer och procedurer så svamlade Paolo bara om romerska imperiets makt, så läraren och jag började himla lite med ögonen efter ett tag. Paolo märkte efter en stund att vi inte var på samma nivå och reste sig och gick. Han hade hoppats på mer sensationella diskussioner om blod och jord och krig och död och tyckte nog att svenskar inte fattar någonting om krig och att vara en riktig man
Senast redigerad av Semperexian 2024-02-24 kl. 13:12.
Citera
2024-02-24, 20:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Åhfan, hur löste det sig då och vilka jobbade mer i dörren?

Och om JT var servitören jätte-Tom/Tommy? så kan jag bara undra vad han skulle dit och tjafsa för?
Citera
2024-02-24, 20:15
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ca 1995🤣. Va fan har det för relevans i dagens läge?
Citera
2024-02-24, 20:21
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Åhfan, hur löste det sig då och vilka jobbade mer i dörren?

Och om JT var servitören jätte-Tom/Tommy? så kan jag bara undra vad han skulle dit och tjafsa för?

Hehe JT stod för Jätte Tasken...
Minns inte riktigt, jag gick förbi där för att hälsa på någon vid stängningsdags och då var det fortfarande rätt mycket upprörda känslor. Jag har för mig att det var lite poliser på plats också och rätt allmänt stökigt. Som jag minns det så var så gott som hela personalstyrkan irriterad på Paolo den kvällen och JT var på den tiden rätt dominant och högljudd så han var väl den som tog på sig att skälla på Paolo å allas vägnar. JTs ord till mig var typ "jävla fitta, han sprang o gömde sig i parken". En snällare historia om Paolo är när jag var splitternyinflyttad till Sthlm och inte kände en människa och han stoppade mig i kön. Jag smet in via lagerlunden och vid stängningsdag kände han igen mig och bara skrattade istället för att bete sig
Senast redigerad av Semperexian 2024-02-24 kl. 20:35.
Citera
2024-02-24, 20:48
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Ca 1995🤣. Va fan har det för relevans i dagens läge?

Det var ungefär den tiden som Paolo var som hetast i Sthlm och började därför att bli erbjuden jobb som gjorde att övriga Sverige började känna igen honom ungefär som sthlmare hade vetat vem han var i flera år
Senast redigerad av Semperexian 2024-02-24 kl. 21:13.
Citera
2024-02-25, 22:33
Medlem
Paolo har sonat sitt brott. Verkar som att många inte fattar det utan verkligen vill hålla liv i händelsen av ren jantelag. Dessutom har han själv bett om ursäkt. Fördigsnackat. Klart. Släpp det. Anmäl er som statister till Dumpen i stället om ni är så engagerade i sexbrott. Han är driven, har djup i åsikter och resonemang. En intressant och kul kille. En förebild. För bra för Sverige och avundsjukan.
Citera
2024-02-25, 23:16
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murek
Paolo har sonat sitt brott. Verkar som att många inte fattar det utan verkligen vill hålla liv i händelsen av ren jantelag. Dessutom har han själv bett om ursäkt. Fördigsnackat. Klart. Släpp det. Anmäl er som statister till Dumpen i stället om ni är så engagerade i sexbrott. Han är driven, har djup i åsikter och resonemang. En intressant och kul kille. En förebild. För bra för Sverige och avundsjukan.

Lol snubben har noll djup. Han har typisk "blattementalitet" som ni annars kallar sånt beteende. Kvinnor ska lyda mannen men mannen ska försvara henne och köpa fina smycken för så visar en äkta man sin kärlek för kvinnor och där otrohet är naturligt för mannen bara han håller tyst om det men om kvinnan är otrogen så smäller det. T.o.m. hans matgrej är en inlärd italiensk serietidningskarikatyr, där en äkta macho italienare kan minsann koka pasta annars är han ingen riktig man och familjeöverhuvud. Läser man på om det italienska köket, som har väldigt goda grejor, så blev det först viktigt för italienare för ca 60 år sedan som ett led i ett lyckat italienskt brandingprojekt att försoka få igång turism och förbättra italiens rykte. Eller som en italiensk polare beskriver det: Vi hade förlorat allt annat och hade bara mat kvar att satsa på. De invandrare som bildar gäng i Sverige just nu är ändå amatörer jämfört med de brott som italienska invandrare begick i USA, men om man försöker sig på en historiedebatt om det faktum så kommer han, trots sitt "djup" bara att vilja utöva fysiskt våld mot dig hellre än att anta en intellektuell djupdykning i parallellerna. Annars kan han väl vara en rätt kul kille att hänga med om det bara gäller nöjen istället för intellektuella övningar.
Senast redigerad av Semperexian 2024-02-25 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in