2011-03-31, 16:23
Medlem
kosiwagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Är man för bra så har man svårare att bli en produkt. Det är just produkter dom söker, inte originalitet.

Ahh, du förklarade just varför jag hatar Idol och musikindustrin...
Citera
2011-03-31, 18:01
Bannlyst
Citat:
Är man för bra så har man svårare att bli en produkt. Det är just produkter dom söker, inte originalitet.

Precis, det finns alltid en bakgrundstanke med all television som har med pengar och göra.
De bästa musikerna slog igenom med originalitet och motstred alla sorts förfrågningar om att delta inom media.

Så mitt råd till TS är att också avstå från att bruka Idol som hjälp inom musiken.
Extremt mycket teater av allting, Talang är precis samma visa då jag har beskådat själv.
Citera
2011-03-31, 18:10
Medlem
teflonpannan69s avatar
Lägg upp covers på Youtube istället. Riktigt B. Men du blir i varje fall en någorlunda självständig individ som folk gillar (om du är bra dvs). Vanligt folk stör sig dock bara allmänt på alla som har ordet ''Idol'' inpräntat framför sitt namn.
Citera
2011-03-31, 18:36
Medlem
Davideks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Varför vill du vara med i Idol? Är du bra nog och vill "lyckas" är det förmodligen bättre att avstå och gå indie istället för att hora ut dig till TV4. Alla Idolvinnare och tidigare deltagare har kvar stämpeln och prefixet Idol- före deras namn och kan inte ta sig ur. Visst har det att göra med att vissa av dem suger snopp också men att heta Idol-något hjälper inte direkt.

Det man gör är att man äger ut alla andra, och sedan när det är cirka tre pers kvar, och du så lämnar du idol på egen hand och sjunger vidare dig till en karriär. Se på tove styrke, hon åkte ut när det var tre pers kvar, och hon har lyckats väl. Vem fan var det ens som vann det året?
Citera
2011-03-31, 18:54
Medlem
Jag sökte till Idol år 2008, mest som en kul grej. Insläppet var nån gång runt 10 vill jag minnas, och dag 1 så var inte den riktiga Juryn på plats. Det som skulle sållas fram då, var talanger samt tv-material. Vill minnas att det var 3-4 olika Juryrum, med vart rum bestående av 2 personer som sållade för att så effektivt som möjligt kunna beta av alla jävla idioter som kommer dit.

Jag fick lov att komma in även dagen efter, men jag valde att inte gå dit då jag inte hade något intresse av att eventuellt göra bort mig i TV. Jag vet ju inte om juryn ville göra åtlöjes-tv av mig
Citera
2011-03-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtHansson
Jag sökte till Idol år 2008, mest som en kul grej. Insläppet var nån gång runt 10 vill jag minnas, och dag 1 så var inte den riktiga Juryn på plats. Det som skulle sållas fram då, var talanger samt tv-material. Vill minnas att det var 3-4 olika Juryrum, med vart rum bestående av 2 personer som sållade för att så effektivt som möjligt kunna beta av alla jävla idioter som kommer dit.

Jag fick lov att komma in även dagen efter, men jag valde att inte gå dit då jag inte hade något intresse av att eventuellt göra bort mig i TV. Jag vet ju inte om juryn ville göra åtlöjes-tv av mig

Det går ju alltid vidare massa idioter ändå, vissa tror ju att de kan sjunga fast det låter låter för jävligt.

Vad säger juryn till dessa, du var så dålig att du får komma tillbaka nästa dag ?
Citera
2011-03-31, 20:39
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sionist
Märkligt att jag har hört flera säga samma sak. Nästan på orden...

Sen har jag hört de som säger att förjuryn endast säger ja eller nej.
Undrar vilket som stämmer....

@ts: viktigt rep?
Tack för svar alla!

Jag citerar bara vissa, men jag uppskattar självklart alla svar och de frågor som alla ställer!
Det är ett viktigt rep, då det är en riktig konsert inför massa folk dagen efter..
Citat:
Ursprungligen postat av rightball
Herregud, hur svårt är det att missa ett rep?
Se ovan.
Man kanske vill ha ett stabilt rep innan en stor konsert!

Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Varför vill du vara med i Idol? Är du bra nog och vill "lyckas" är det förmodligen bättre att avstå och gå indie istället för att hora ut dig till TV4. Alla Idolvinnare och tidigare deltagare har kvar stämpeln och prefixet Idol- före deras namn och kan inte ta sig ur. Visst har det att göra med att vissa av dem suger snopp också men att heta Idol-något hjälper inte direkt.
Det jag mest är ute efter är enbart att få höra juryns åsikter om ifall jag suger eller ej.
När det gäller sång så vill jag ha ärliga åsikter av personer som är bra lämpade att yttra sig i frågan
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Lägg upp covers på Youtube istället. Riktigt B. Men du blir i varje fall en någorlunda självständig individ som folk gillar (om du är bra dvs). Vanligt folk stör sig dock bara allmänt på alla som har ordet ''Idol'' inpräntat framför sitt namn.
Har lagt upp lite covers faktiskt

Till alla- det jag vill veta är mer ungefär hur lång tid allt tar, från kl. 10 och framåt.
Är insläppet klockan 10 så alla får sitta och vänta fem timmar innan det äntligen är ens tur att sjunga två minuter, sedan bli hissad/dissad och få åka hem eller hur funkar det?

Repet är somsagt ganska viktigt, vi övade i helgen också men detta var tänkt som stort rep och en lunchkonsert som uppvärmning till den stora konserten dagen efter.
Och det känns inte som att jag vill säga "nä jag tror jag drar till gbg istället"

Frågan om jag kan dra till en annan audition istället- jag har tänkt på det, men då gäller det ju isf Falun eller Sthlm, båda ca 4tim från mig och enkelbiljett kostar över fyrahundra, till gbg blir det både närmare och inte lika dyrt..
Citera
2011-03-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Det går ju alltid vidare massa idioter ändå, vissa tror ju att de kan sjunga fast det låter låter för jävligt.

Vad säger juryn till dessa, du var så dålig att du får komma tillbaka nästa dag ?

Till mig sa dom nåt i stil med: "Kanonbra, tack ska du ha! Vi ser gärna att du kommer hit imorgon igen och sjunger inför den riktiga juryn och gör TV-inspelning"

Det kan hända att mitt framträdande var fullt av möjligheter för att göra strålade lyteskomik, jag vet inte. I vilket fall så gjorde jag bäst i att stanna hemma känner jag i efterhand
Citera
2011-03-31, 21:04
Medlem
Kalaskondomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtHansson
Till mig sa dom nåt i stil med: "Kanonbra, tack ska du ha! Vi ser gärna att du kommer hit imorgon igen och sjunger inför den riktiga juryn och gör TV-inspelning"

Det kan hända att mitt framträdande var fullt av möjligheter för att göra strålade lyteskomik, jag vet inte. I vilket fall så gjorde jag bäst i att stanna hemma känner jag i efterhand

Med det artistnamnet förstår jag dig

OnT, Om du nu känner att du måste söka idol, så gör det, men fråga dig istället vad som är mest värt:
1. One-hit-wonder, med stämpel, eller
2. Göra det du gillar, du kanske blir känd kanske inte, du har iaf gjort något du tycker om.
Citera
2011-03-31, 21:12
Bannlyst
Citat:

Fel. Idol-Linnea var ju jävligt originell och kom på en fjärde plats. Hon skulle säkert vinna hela skiten ifall hon inte bara hade siktat in sig på jazz som inte har någon större spridning bland ungdomar och 80-talister.
Citera
2011-03-31, 21:20
Medlem
Emma18s avatar
Har en fråga angående det där med flera dagar och juryer. När man tittar på TV ger de ju helt klart intrycket av att en audition genomförs på en dag (två i Stockholm). Är detta då bara en grundomgång där folk sållas i en/två dagar och sen får de bra/roliga komma tillbaka en annan dag. Eller är det så att t.ex. utsållningen börjar kl 10 för 5 parallella juryer och de som är bra ställs i en ny kö till den riktiga juryn där insläppet kanske börjar kl 11 eller 12? Om det är flera omgångar samma dag blir det ju betydligt svårare att hinna färdigt till kl 12. Då kanske det inte ens räcker med att du är där kl 5 på morgonen.
Citera
2011-03-31, 21:23
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Sök i en annan stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in