2011-03-29, 20:20
Medlem
Hej!

Jag har nyligen blivit medlem på Avanza bank och har i planer att lägga in ungefär 30 000 och inverstera i aktier. Vad har ni för synpunkter kring Avanza bank? Är det någon här som har gått i vinst genom Avanza?

Jag skulle uppskatta om någon kunde ge mig goda råd, typ bli min mentor. Denne person får självklart ersättning för all hjälp. Skicka PM vid intresse. Tack på förhand.

Mvh
Citera
2011-03-29, 20:58
Medlem
Oldberrys avatar
Självklart finns det en hel del som gått i vinst när de handlat genom Avanza, precis som det gör hos alla andra banker. Några speciella tips för just avanza vet jag inte om jag har, men läs på innan du gör dina köp!

För övrigt så får du inte annonsera på Flashback, det bryter mot regel 1.01
Senast redigerad av Oldberry 2011-03-29 kl. 21:05.
Citera
2011-03-29, 21:40
Medlem
korqs avatar
Det beror ju givetvis vad du investerar i, och om det är höga risker etc.
Du får helt enkelt läsa på.
Citera
2011-03-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaflash
Hej!

Jag har nyligen blivit medlem på Avanza bank och har i planer att lägga in ungefär 30 000 och inverstera i aktier. Vad har ni för synpunkter kring Avanza bank? Är det någon här som har gått i vinst genom Avanza?

Du tjänar varken mer eller mindre på aktier bara för att du köper dom genom Avanza. Det beror helt och hållet på vad du köper för företag.

Dock har du en del fördelar i Avanza, som att pengarna finns tillgängliga för nya köp sekunden efter en försäljning mot de normala 3 bankdagarna.

Annars säger jag som de flesta, läs på och kolla upp eventuella företag innan du köper. Du tjänar inget på att stressköpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in