2011-05-02, 13:44
Medlem
Formatets avatar
Hyperia:Flashback collab, det var fan inte dumt alls. Jag är lätt med på den idén iallafall. Jag anser att vi bör välja stil och inriktning till en början. Dessutom vore det fint att fixa så alla kan nås via skype och msn, precis som det föreslogs. Det kan ju faktiskt bli riktigt intressant. Att bolla runt projektet som du föreslog röstar jag också för.

För vidare diskussion finns jag både tillgänglig via PM och här i tråden!

Feliks: Jag har cirka 8 års erfarenhet av producering inom diverse stilar. Har tidigare också släppt en skiva och arbetat med både småproducenter (hemmaproddare) samt större (qdance folk).

guywithtnt: Även om du inte anser dig bra nog vore det väl fortfarande roligt att vara med och bidra? Man ska ta chansen när man får den!
2011-05-02, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Formatet
guywithtnt: Även om du inte anser dig bra nog vore det väl fortfarande roligt att vara med och bidra? Man ska ta chansen när man får den!
Självklart tänker jag bidra och hjälpa till med allt jag kan!
2011-05-02, 15:49
Medlem
Formatets avatar
Låter tokbra!

Gäller bara att få med resten och styra upp något snyggt. Har du själv några önskemål kring vad vi ska producera etc? Vad har du för expertis områden inom musiken?
2011-05-02, 18:13
Medlem
Hyperias avatar
Citat:
Låter tokbra!

Gäller bara att få med resten och styra upp något snyggt. Har du själv några önskemål kring vad vi ska producera etc? Vad har du för expertis områden inom musiken?

Känns lite fel att svara på något som är riktat mot guywithtnt, men tänkte ändå skriva lite i tråden om frågorna du gav honom, så jag snor den lite

Jag är iallafall öppen för alla stilar, alltid kul att lära sig något något nytt. Jag har inga direkta "krav" på vilken stil vi ska göra, men jag skulle lägga min röst på Electro, House eller Trance om dessa kommer på tapeten. Min specialitet faller på Trance, och då mot Uplifting Trance.
Jag kommer bidra med så mycket jag kan på alla sätt och vis, om jag nu är accepterad i gemenskapens värme
2011-05-02, 20:31
Bannlyst
Citat:
Har du själv några önskemål kring vad vi ska producera etc? Vad har du för expertis områden inom musiken?
Expertis vet jag inte, men allt inom techno, house, electro, hardstyle, trance, dubstep, pop, dance och alla dess subgenrer. Jag är väldigt öppen så att säga, i värsta fall så lär man sig något nytt!
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperia
Jag kommer bidra med så mycket jag kan på alla sätt och vis, om jag nu är accepterad i gemenskapens värme
Klart du är!
2011-05-02, 20:45
Medlem
Själv jobbar jag i Cubase men MIDI och VST funkar ju i allt, jag bidrar gärna med något om det är möjligt! Har ingen direkt erfarenhet av sådan musik men det kan bli kul och lärorikt
2011-05-03, 08:57
Medlem
Jag har använt FL Studio ett tag, 2-3 års erfarenhet iaf.

Jag är intresserad utav detta om jag kan tillföra med nått.

http://soundcloud.com/tudd/piston-rox är mitt senaste verk och rykande färskt hehe.
2011-05-03, 15:38
Medlem
NixarNs avatar
Tycker att hela grejen låter sjukt intressant.

Har själv inte producerat särskilt länge men är på god väg.

Helt klart intresserad iallafall!
2011-05-03, 18:12
Medlem
Formatets avatar
Okey folks. Det verkar som flest röster faller på trance/något inom dess ramar. Jag röstar också för det, har precis börjat syssla lite smått med progressive/tech och bidrar gärna på det viset.

Har funderat lite på denna idé fram och tillbaka en smula, jag tänkte föreslå om detta visar sig gå bra och vara roligt samt intressant att vi kanske kan dra ihop ett elektroband eller dylikt, såhär över nätet? Vore sjukt kul. Men vi får väl se. Inte för att vara alltför högtflygande så att säga.

Har alla skype btw? Tänkte ta och ta hem det till datorn nu och om folk vill kan ni gärna langa era skypenamn så jag kan lägga till er, så kan vi ta och prata mera där. Lär ju gå igenom vilka VST'er alla har, vilka versioner etc etc etc så projektet inte fastnar hos någon som fattas på något och så. Sen är det väl dags att kanske börja med en grund eller dylikt.

NixarN: Ska man ta det som ett intressevisande för att delta, eller är du bara nyfiken på resultatet?

Hyperia: Självklart är du med i värmen! Stig på för tusan! Att blanda tech/hard med uplifting vore som sagt något intressant. Kan bli en riktig clash. Speciellt om vi kanske kan lyckas fånga lite influenser från andra deltagare etc.

tudd: There is always room for one more!

EDIT: Ygg: Frågan är väl lite om det blir för invecklat med att skicka midi fram och tillbaka i samma veva som det jobbas med .flp? Jag talar ju inte för hela arrangemanget så att säga, men grundtanken var väl att vi skulle hålla oss inom FL's gränser. Men det är väl ingen omöjlighet, so to speak?
Senast redigerad av Formatet 2011-05-03 kl. 18:14.
2011-05-03, 18:16
Medlem
NixarNs avatar
@Formatet

Jag är helt klart med ifall det finns rum och plats!
2011-05-03, 18:37
Medlem
Jag är gärna med om det finns plats, bara för att kunna bidra med något.
Kan dock tilläggas att jag inte har så mycket erfarenhet på nacken, men om ni andra samtycker så hade det varit superjävlakul!

Count me in! (Om jag behövs).
2011-05-03, 19:36
Bannlyst
@Triwe, The more the merrier, in my opinion. Fast det kanske blir för många kockar i soppan? 2 projekt åt gången? Skall bli intressant.
Citat:
Har alla skype btw? Tänkte ta och ta hem det till datorn nu och om folk vill kan ni gärna langa era skypenamn så jag kan lägga till er, så kan vi ta och prata mera där. Lär ju gå igenom vilka VST'er alla har, vilka versioner etc etc etc så projektet inte fastnar hos någon som fattas på något och så. Sen är det väl dags att kanske börja med en grund eller dylikt.
Jag har skype, dock utan fungerande mick för tillfället. Alla kan ju faktiskt skaffa det, det är gratis!
Tillåter konferenssamtal(dvs upp till 10 pers tror jag).
Men gällande mick så kanske det inte gör så mycket om jag lyssnar genom hörlurarna och svarar i skrift?
Finns kanske fler som mig som har pajjat sin mick..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in