2009-02-23, 16:00
Medlem
Samb0s avatar
Om man tycker det är pinsamt att ta med påse till affären har man dåligt självförtroende. Det är ingen annan som bryr sig förutom just den som gör det. Hur ofta kollar ni på folk och tänker "snåla jävel" när han har med sig egen påse? Vem fan bryr sig..
Citera
2009-02-23, 16:02
Medlem
Jag bryr mig inte om folk tar med påsar, tänker inte ens på det. Ibland blir det för mycket påsar i skåpet och då tar man med en egen påse vid nästa handling.
Citera
2009-02-23, 16:09
Medlem
Imastrangerheres avatar
Tycker att matvarukedjorna ska ta bort sin logga från påsen.Varför ska jag betala 1,50 för att gå runt och göra reklam? Samtidigt känner man sig som en pensionär som käkar kattmat om man vecklar upp en begagnad påse ur fickan, man ska gärna kolla kvittot också och påpeka att man betalat 1 kr för mycket för nudlarna, samtidigt som kön hopar sig bakom.Känns jävligt snålt, trots att det egentligen inte är det.

Kan man inte införa pant på påsarna? Lämna din gamla och få en ny. Typ.
Citera
2009-02-23, 16:37
Medlem
EzZn0s avatar
mina föräldrar har med sig tygkassar som dem fick från ICA men också några "lådor". Dem är röda och ni borde se någon som har det om ni handlar på en stor ICA affär.

Mina föräldrar brukar också ha med sig dem när dem handlar på willys vilket som känns lite pinsamt.

Jag brukar få låna dem så, ja.
Citera
2009-03-21, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knightone
Videoövervakning... är väl i princip det enda

Nej verkligen inte!!
Man kan absolut sitta dagen efter o kolla videon men inte får du tillbaka varorna (pengarna)

Driver en bensinmack sen 10 år så vet

Frysen däremot ! Billiga böter jömfört med svinn på butik o (släpkärror) !! mm.
Citera
2009-03-21, 02:22
Medlem
Morphiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Arbetar som kassör i en större matbutik och nu i sommar hade vi påhälsning av en organiserad klan. En kund kom fram och sa att zigenarna stal saker så jag försäkrade mig först om att det inte var fördomar, men då det var rusningstid och kassorna behövde bemannas var det inte mycket vi kunde göra. Att det rörde sig om stöld fick jag bekräftat då alla i familjen utom två lämnade butiken. De två kvarvarande plockade åt sig några varor och la på rullbandet, givetvis enbart för att det är hyfsat misstänksamt att en hel zigenarfamilj med stora kjolar går förbi kassan utan att köpa något. Jag drog varorna och hon skulle betala med kortet, under tiden stod den andre, förmodligen hennes nervösa son och var otålig och svamlade saker som "äh skit i dem". Kortet var godkänt men hon accepterade aldrig beloppet utan knappade bara lite på kortavläsaren och sa att hon var tvungen att hämta ett nytt kort ute i bilen.

Under tiden hade övriga i familjen ställt bilen precis startklar utanför entrén så båda hoppade in och sen körde de iväg. Vilken normalt funtad människa skulle lämna sina varor obetalda på rullbandet och sen sätta sig i en bil och köra iväg?

För bara några dagar sedan fick jag mina fördomar bekräftade återigen då det stod att en kvinna hade tagit 410 snusdosor under sin kjol och de låg dessutom i två stora kartonger! Vilka andra har en så stor kjol? Den anställde hade upptäckt stölden men två män höll fast henne men som tur var kunde polisen gripa kvinnan senare.

Jag vet inte riktigt hur lagen ser ut men vi får iallafall inte gripa tag i någon för snatteri inne i butiken utan det måste ske när kunden gått utanför kassan. Det jag är förbannad på är att sådant här inte går att stoppa, man kan väl inte direkt be kvinnan i fråga att lyfta på kjolen. De som sysslar med sådana här stölder vet att ingenting händer det är därför de fortsätter. Visst har man hört om en del razzior från polisens sida men hur skulle man kunna förhindra detta rent konkret? Ett förbud mot romer eller stora kjolar i matbutik hade lett till diskussion om apertheid så det kanske inte är speciellt konstruktivt. Utvisning för upprepad stöld? Inget land vill ta emot dem.

Jag jobbar själv i butik och vet exakt hur det kan vara.

Vi gör som så att när ziggisarna dyker upp följer vi efter dom vart dom än går och håller ett avstånd på ca 5 m. Det finns ju alltid någon hylla i närheten som behöver frontas just då =)

Fronta betyder att man ställer fram varan till hyllkanten med ansiktet synligt för att det skall se välfyllt ut. (För som som inte vet vad det betyder).

Om ziggisarna är verkligen på G för att norpa grejor så brukar dom alltid tjafsa om att bli förföljda bla bla bla... Det ger jag fan i och brukar säga att ert släkte är kända för att stjäla så det är klart som fan att jag hänger i din kjol. Då brukar dom oftast bli tysta och lämna butiken omgående.
Citera
2009-03-21, 03:08
Medlem
Bockstensmannens avatar
Vad är felet på zigenare? Varför kan de inte uppföra sig som normala civiliserade människor? Helt seriöst, som folkslag har de ju extremt dåligt rykte som de hela tiden bekräftar, varför inte beté sig normalt så slipper de bli trakassareade utrensade mm som de gnäller om
Citera
2009-03-21, 03:11
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Vad är felet på zigenare? Varför kan de inte uppföra sig som normala civiliserade människor? Helt seriöst, som folkslag har de ju extremt dåligt rykte som de hela tiden bekräftar, varför inte beté sig normalt så slipper de bli trakassareade utrensade mm som de gnäller om
Jag har faktiskt en normalt funtad zigenare kvinna till granne. Dessvärre så är resterande part av hennes familj dumma i huvet Vet inte varför jag citerade just dig, men nu blev det så!
Citera
2009-03-21, 03:36
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Jag har faktiskt en normalt funtad zigenare kvinna till granne. Dessvärre så är resterande part av hennes familj dumma i huvet Vet inte varför jag citerade just dig, men nu blev det så!
Grattis Undantaget som bekräftar regeln eller vad det kallas...
Citera
2009-04-04, 16:03
Medlem
Mvks avatar
Får korta ner inlägget:
har egen butik. jag har litat på dom men nu har dom svikit mitt förtroende. 2 dagar sedan snodde dom härifrån.

Är själv barn till invandrande föräldrar och behandlar alla etniciteter med respekt men nu, ja du......

Fyfan va dåligt, är mycket besviken.
sen att den ena var 60-70 bast gör inte saken bättre.

Säg så här, om jag snattade när jag var liten och polisen eller butiksägaren ringde hem till min mamma hade jag blivit utfryst i månader och fått diverse straff även stryk.

Dom här går in hela familjer småbarn och gamlingar tillsammans, det tycker jag är det värsta. barnen fostras in i detta.
Citera
2009-04-05, 13:04
Medlem
DrMumins avatar
Ja dom prata på radion häromdan om att det snart va Zigenarnas national dag

en tanke som slog mig hur fan kan man ha de när man inte ens har nått land å va välkommen i???
Citera
2009-04-05, 13:20
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meister02
väldigt allmänbildad, intelligent och allmänt världsvan.
Vet att det finns bra och dåliga personer överallt..MEN

Jag hade en granne som var miljöpartist, antirasist och tyckte att alla var lika mycket värda och välkommna i Sverige.

Utom finska zigenare.

Zinkisarna har den effekten på vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in