Citat:
Ursprungligen postat av ZajjonLajjon
Pfft, ni som inte tror på Illuminati eller dom här "konspirationerna" är väll inte ens intresserade utav att ta reda på saker själva? För det är så mycket enklare att sitta och kasta skit på folk som har hjärna nog att börja kolla utanför den lilla fyrkanten du kallar din verklighet.
Om ni verkligen vill ta reda på saker så finns det MYCKET som pekar på att Illuminati existerar, Illuminati i sig, så som jag har förstått är SYSTEMET i sig som vi lever i, rätta mig om jag har fel om nån annan har mer koll på det. För själva systemet förklaras i just pyramid modellen.
Stenhuggarna har väll en stor roll i det hela i "pyramiden"?
Åter till det jag ville ha sagt, sitt inte bakom din jävla dator och håna nån och nånting som du inte fattar för du är rädd för det som du inte kan förstå, för oavsett hur mycket du förnekar mitt påstående nu, så är okunskap och ignorans i stort sett alltid en följd utav rädsla.
Illuminati är ingen "hemlighet" i dagens läge, det finns alldeles för mycket saker, människor, som vet om det, som försöker sprida det, självklart handlar det om pengar, det finns en ledande elit i världen som är enormt rika, är det bara för att det är vissa som är riktigt bra på göra affärer?
Kapitalismen i världen är inte ens riktig kapitalism, demokrati existerar inte, inte så som DET SKA VARA, men vad gör det? För "så är det ju" tänker du kanske? Och kastar skit på dom som säger emot det?
Dagens "demokrati", styrs av storföretagen, inte av vad folk tror på och vill ha i sin värld. ALLT det går att kolla upp, få bekräftat från MÅNGA källor, men du kanske vill glo din snevridna TV4 och få se och lyssna på vad andra vill att du ska tro och tänka? Gör så isf och forsätt leva i okunskap.
För mig så handlar kritiken mot NWO/Illuminati/ZOG snarast om hur den framförs och vilka som framför den?
Hur kan det komma sig att jag lägger så stor vikt vid detta? Är det inte viktigare att budskapet når fram om att världen styrs av de ockulta organisationerna som finns runt om i världen?
Kanske det gör för vissa men för mig så vill jag snarare basera min syn på världen på akademiskt gångbara källor som man faktiskt inte kan överbevisa med occams rakkniv.
Jag personligen finner inte någon större skillnad på Alex Jones och de flesta amerikanska predikanter som säljer gud.
Jag personligen ser golf klubbar/ekonomiska karteller som större hot mot den moderna ekonomin/demokratin än frimurarna/odd fellows/skulls and bones osv.
Varför detta?
För att dessa aldrig granskas, inte ens av de så kallade sanningssägarna (Alex Jones osv.) och de innehåller numera ännu större koncentration av rika människor som faktiskt sitter i maktpositioner och således faktiskt har en möjlighet att sammarbeta bättre.
Sedan får man inte glömma bort att lobbyister (dvs. folk som får betalt för att påverka politiker i vissa riktningar) ligger bakom många av de odemokratiska beslut som fattas. Dessa handlar framför allt om att se till att rika människor blir ännu rikare.
Sedan finns det säkert svin även inom frimurarna osv. men det handlar nog mer om att sociopater lyckas manipulera sin väg in än att de uppmuntras.