Jag satt la med han 3 år eller nåt och omgicks kanske 3 timmar om dagen med han..
Han är trevlig och snäll har en nack krage för han krocka och klöv en nack kota..
Han är la lite överutbildad han va pilot och har varit flyglärare att lära upp nya piloter..
Han va även Marinbiolog och lektor i matematik..
Han tog fram lösningar för o plocka upp olja fartyg dumpat till havs och varit uppe o förhandlat med regeringen och grejer..
Har en massa patent på lösningar han gjort..
Sitter hela dagarna och gör skrivelser till advokaten för o försöka få till en resning för han tycker att det är mycket i utredningen som gör att tekniska bevisen hur mordet gått till inte kan stämma osv..
Såna små detaljer som folk i en rättsal alldrig förstår sig på...
Förutom det sitter han konstant och gör jo anmälningar på personalen där han sitter för han känner sig kränkt och felaktigt behandlad konstant

Men han är snäll hjälpsam brukar hjälpa andra intagna som typ sitter för knark osv och blivit av med körkortet bara för de är dömda för knark osv...
Så sitter han o bestrider så folk får tillbaka körkort ossåvidare..
Jag hade infolex och proplex nordsted juridik o thomson fakta på min dator när jag satt så jag hade typ access till de flestas domar som NjA referat och jag läste hans dom många gånger och han va duktigt invecklad att döma

Pga han konstant flytta fokus från ämnet och haka upp sig på detaljer..
Men sen va han lite som en sagofarbror så han älskade o berätta om allt om sitt liv vad han gjort och hur så typ så mycket han förklarat start o landning och alla rutiner som pilot hur planet navigerar osv osv så man blev la nästan en halvt utbildad pilot genom alla hans detaljrika instruktioner..
Men den bilden jag fick av honom va egentligen att när han sitter inne är han en snäll just kille och jävligt smart men på utsidan så är han både narcisst och sadist med konstanta alkolproblem.
Han såg bra ut hade flera relationer samtidigt men det verka som han inte är en person som kan ta ett nej utan de som träffar honom måste se upp till honom och avguda honom annars slutar det illa

Mordet han satt för och konstant överklaga bedömde jag att han har begått med 100% säkerhet plus ett annat dubbelmord i onsala som han av nån anledning alldrig ens åtalats för..
En ruskigt hal kille och smart så nästan lite konstigt att han lyckades åka dit för mordet han sitter för men han tabba sig på flera sätt..
Sen är han lugnet själv man kan inte se honom bli upprörd man han förklarar hur han tänker typ kom en kille o skulle klappa till mig jag såg till höger där står ett bord och en stol om jag sparkar mot sidan ramlar han mot bordet och vinkeln ändras så huvet drar i stolen så han bryter nacken..
Han e så sjukt lugn utstuderad så redan när jag träffa han fatta jag han är en sån livstidare som kommer sitta livstid för han kommer alldrig släppas ut igen..
Då jag spenderade mycket tid med honom i data rummet så la personalen märke till det och ingen aning om hur eller varför men då kom polisen dit och hämta ner mig till intaget för ett förhör ang honom

Det va la rätt lungt de typ berätta mest om han och va väldigt noga med att säga den jäveln kommer alldrig komma ut..
Nån polis tyckte Mariniusson hade påverkat vittnen som hans flickvän i partille under förhör osv och skrämt henne till tysnad och andra saker och den polisen va tydligen så rädd för marinisson så han öppet mena släpps mariniusson så är det bara för mig o lämna landet han kommer att dyka upp förr eller senare typ

Typ han e klassad som riktigt jävla farlig..
Sen dök polisen upp igen och börja fråga ut mig om han erbjudit mig pengar eller gett mig pengar för o få hjälp o skaffa fram info eller vapen osv..
Typ polisen verkade väldigt nervösa att han skulle kunna agera innefrån murarna..
Men då Mariniusson och jag blivit bra vänner så gick jag igenom allt polisen frågat och vad jag svarat för att han skulle veta hur landet ligger.
2 veckor innan jag flyttades från Kliniken skogome till öppen anstalt så kom polisen en sista gång och då va dom riktigt allvarliga..
De frågade om jag hade velat rymma om jag skulle kunna rymma från kliniken och frågade hur jag hade gjort..
Så jag förklara att enkelt o dra därifrån om har hjälp från utsidan men omöjligt om är på insidan o vill dra..
Då sa de bara ok han skall bort härifrån fort som faan han får inte ta sig ut..
Så jag gick o berättade det för mariniusson och han skratta o sa sån makt har de inte de kan inte få honom flyttad..
Dagen efter flyttades han till hall.
Tror han e kvar där idag fått stroke osv och är riktigt jävla gammal nu..
Han har lagt ut några snyft storys på youtube och hans dom är väldigt invecklad men intressant o läsa..
Han är en jävligt bra kompis till mig men för hans egen del tror jag det är bäst han sitter kvar på insidan tills det är dags o lämna in hatten för kommer han ut så kommer han inte o bli direkt snäll mot vissa