2011-03-31, 00:35
Medlem
Intressant internet fynd.
Inspirerad av Callas som spenderade halva natten letandes på internet efter Bjäredal hits googlade jag lite.
Hittade följande som jag inte kan minnas länkats i tråden:

(kommentar gjord 27 september 2008)

Citat:
Den där Magnus Bjäredal verkar ju vara en riktig pajsare. Googlade lite och ser att han utövar våld mot kvinnor och pressar folk på pengar som levebröd.

http://studiomannen.wordpress.com/2008/09/25/peter-agnar-sig-inte-at-utskankning-av-mat-och-dryck/

rolig kommentar på samma blogg, den 29 mars i år:

Citat:
Magnus Bjäredal! Nu har du skitit i det blå skåpet. Att det var du som var mannen bakom tortyrkammaren i Halmstad är det ingen som är förvånad över!

Någon annan skrev i tråden ang ryktet om att han varit våldsam mot sin förra fru... Kan detta vara vad som åsyftas ovan. Kan någon hitta detta på nätet eller har det begravits på google?
Citera
2011-03-31, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Angående den svarta lådan med snäppfäste som var en gammal super-8 låda med hål riktade nedåt.
På de foton som finns av omgivningen runt statarlängan kan man se en 30m mobilmast c:a 2-300m bort, finns då ev möjlighet att blöjmarodören lagt en kamera + 12v batteri och 3g sändare som då skickade bilder till hans mobil eller annat abonnemang.

När jagsomvardär nu ev läser detta:
Var det mer än 1 stort "linshål" i denna väska som var riktad nedåt? (jag tänker då på att han ev satt i några infraröda ledlysen som drar lite ström som kameran ser med men som offret inte kan uppfatta.
2st 12v 6,5ah celler med kamera,led+ 3g sändare borde hålla 2-3 dygn beroende på hur han ev har kopplat skiten, den kan också ha varit uppringbar, då kan den ha hållt upp runt 1 vecka om det gick att slå av/på kameramodulen, och från källarfönstret över gärdet var det fri sikt så då var det inga problem med radiomottagningen trots att det var i en källare.

Där var bara ett hål, något större än en femkrona.
Citera
2011-03-31, 00:41
Medlem
Inelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet

Någon föreslog att det skulle kunna röra sig om s k austronautblöjor, dvs vuxenblöjor som är gjorda för att tåla det mesta. Jag vet inte vilket märke som hittades i källaren men om han köpt in dessa för detta ändamålet, då förstår jag varför han måste åka till Lidl för att handla Fanta.
I övrigt stod det i annonsen han satte ut att han ville att kvinnan skulle göra på sig. En tredje teori som presenterats är att man kan få problem med att hålla tätt om man har Parkinsons. MB kanske har låtit göra på sig själv innan han låtit kvinnan sätta på sig blöjan.

Den blöja som syns på bilden med stolen är i alla fall en abri-san. Man använder dessa, bland annat, för dagligt bruk till inkontinenta äldre människor. Referens:
http://www.vuxshopen.se/sv/product/47/Abri-San-Nr-9

På en annan bild i något slags ihoprullat knyckle ser jag en blöja med klisterlappar, och det bör var en tena flexblöja. http://www.tena.nu/Ta-hand-om-nara-och-kara/Produktutstallning/Produktsortiment/Produktgenvagar/TENA-iFlexi/

Man har ju en gång i tiden jobbat i äldreomsorgen, så lite har man väl lärt sig. Men de tål inte vad som helst.
Citera
2011-03-31, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvendaernamn
man undrar ju vad de nyfikna personerna gjorde i huset överhuvudtaget? räknas det inte som inbrott?

Suck... läs tråden och plugga brottsbalken...
Citera
2011-03-31, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inelin
Den blöja som syns på bilden med stolen är i alla fall en abri-san. Man använder dessa, bland annat, för dagligt bruk till inkontinenta äldre människor. Referens:
http://www.vuxshopen.se/sv/product/47/Abri-San-Nr-9

På en annan bild i något slags ihoprullat knyckle ser jag en blöja med klisterlappar, och det bör var en tena flexblöja. http://www.tena.nu/Ta-hand-om-nara-och-kara/Produktutstallning/Produktsortiment/Produktgenvagar/TENA-iFlexi/

Man har ju en gång i tiden jobbat i äldreomsorgen, så lite har man väl lärt sig. Men de tål inte vad som helst.

Tack för klargörandet. Mycket märken som omnämns, Fanta, Bravo, Tena, Abri-san...

Hittade något som tyder på att moder och son Bjäredal håller ihop när det gäller affärer. Ang äldrevården... Kan det vara så att sonen fått tag på blöjorna från modern?
Det kanske postats liknande grejer förut, men minns inte denna:

Citat:
En 69-årig kvinna från Falkenberg har stämt nio företag inom restaurangkedjan Harrys på sammanlagt 2,5 miljoner kronor för varumärkesintrång. Det är ordet pop-quiz tvisten gäller.

Ordet syftar till musikfrågesport som leds av en diskjockey, och det har blivit en populär underhållning på många restauranger.

I mars i år registrerade den 69-åriga kvinnans son ordet pop-quiz som varumärke och överlät sedan varumärket till mamman. Och det är han som nu driver stämningen mot Harrys som mammans juridiska ombud.

Sonen jobbade under flera år som ledare för pop-quiz på Harrys och han erbjöd resturangkedjan att köpa varumärket för en månad sedan. När företaget avböjde lämnade han in en stämningsansökan.”

Klockren lögn. Han har varit ledare noll gånger. Det kan förstås ha varit en missuppfattande reporter, ska sägas. Å andra sidan kommer inte jag att stämma någon för att de ljuger för en reporter på Sveriges Radio, så skit samma hur samtalet lät från början. Är inte intresserad av att stämma någon.

Den 69-åriga kvinna är alltså MBs mor.

saxat från kommentarer till inlägget:

Citat:
"Sedan verkar Magnus Bjäredal (-s morsa?) vara en helt vanlig rättshaverist i gärdsgårdsserien, som opererar medelst högljudda skall i tron att alla skräms till eftergivenhet av dessa."

http://studiomannen.wordpress.com/2008/09/17/peter-blir-stamd-och-nedstamd/
Citera
2011-03-31, 00:54
Medlem
Verkar som MB vann den ronden:

http://www.valleballong.se/valleballong/?p=222#comments

skrivet av MB själv (troligtvis)

Citat:
Stämningen drogs tillbaka av en anledning Harrys Pubar AB köpte varumärket genom betalning.

Kan detta vara hans huvudsakliga inkomst?
Citera
2011-03-31, 00:55
Medlem
Inelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
Tack för klargörandet. Mycket märken som omnämns, Fanta, Bravo, Tena, Abri-san...

Hittade något som tyder på att moder och son Bjäredal håller ihop när det gäller affärer. Ang äldrevården... Kan det vara så att sonen fått tag på blöjorna från modern?

Det kan han absolut ha gjort om hon använder sånt.. Lite väl tidigt för den typen av inkontinens dock. Men alla som jobbar med gamla människor kan ju få tag på såna här. Man brukar vara helt inkontinent när man behöver såna här grejer. Eftersom jag bara sett dem när jag jobbat vet jag bara hur man beställer dem därifrån, jag tror inte att de här riktigt stora säljs på apoteket.
Citera
2011-03-31, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
2st 12v 6,5ah celler med kamera,led+ 3g sändare borde hålla 2-3 dygn beroende på hur han ev har kopplat skiten, den kan också ha varit uppringbar, då kan den ha hållt upp runt 1 vecka om det gick att slå av/på kameramodulen, och från källarfönstret över gärdet var det fri sikt så då var det inga problem med radiomottagningen trots att det var i en källare.

Det skulle gå att sätta upp något liknande rent tekniskt men personligen tycker jag att det låter lite överkurs. Vore så mkt enklare att bara använda en vanlig video/digital/mobilkamera och filma spektaklet.

Kan känna lite att om man bygger totyrkammare och raggar för fullt på sexsajter med annonser och uruselt skrivna meddelanden så är man inte personen som riggar kameror med hemmagjord elförsörjning och streamingmöjligheter i en låda i taket.

De flesta kameror som kommer med den här funktionaliteten (webserver, 3g osv) direkt ur lådan kostar oftast 2k+ .. och förutsätter i de fall jag sett strömförsörjning.
Citera
2011-03-31, 01:05
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsRoj
Exakt vart går din gräns för våldtäkt i ditt tycke? DET hade varit mer intressant att veta just nu.
Den sammanfaller med vad lagen säger i BrB 6§1. Senare tilläggsparagrafer kan diskuteras, t ex tycker jag att det bara är onödigt missledande att t ex klassa det som tidigare kallades otukt med minderårig eller sexuellt utnyttjande som våldtäkt.

Min poäng är att enbart brist på samtycke inte är ett brottsrekvisit i svensk lag (även om det finns de som vill ändra lagen på den punkten), ika lite som det räcker med bara det för att fälla för människorov, som anklagelsen lyder i det här fallet. Jag är emot det framförallt därför att det är oerhört svårt att bevisa, därför att det inte finns någon "nedre gräns" (räcker det med att man tänkte "nej" eller med att man drar tillbaka sitt samtycke en månad senare?) och därför att det kan leda till att domstolarna börjar tillämpa omvänd bevisföring... men nu börjar vi gå OT.
Citera
2011-03-31, 01:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Jagsomhittadedet

Vet inte om du redan har svarat men jag provar i alla fall.
Vad var det för medicin du fann i källarhålet?
Citera
2011-03-31, 01:07
Medlem
BrukMurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsRoj
Vid ett helt vanligt samlag mellan en man och en kvinna som har sin älgskog i sin sängkammare hemma i sin stuga dom har bott i 20 år osv. Och om någon under samlaget säger "nej jag vill inte fortsätta", men den andra personen fortsätter så har man rent tekniskt om vi utgår från brottsbalken, gjort en våldtäkt.

Sen är det trots allt skillnad mellan päron och äpplen.

Vi pratar rent hypotetiskt, självklart skall vi inte kalla detta för BSMD (BDSM), detta är något helt annat killen har gjort i sin lilla håla.
Men i vilket fall, om dom kommer överens om, 1,2,3 får göras. men Mange håller tyst om överraskningarna 4,5,6 som hon/han får reda på när väl personen hänger där och gör dessa saker utan deras samtycke. Då har inte båda direkt godkänt vad som skulle hända där nere.

Intressant, då kan man ju undra om det egentligen är någon mening med BDSM, om allting avklaras på förhand, hur kan då en känsla av fara eller rädsla framkallas (vilket verkar vara det som folk tänder på) Lite som att kittla sig själv under fötterna,, ganska svårt och inte bra effekt. Är det samma sak för alla kontrakt oavsett vad de innefattar? Om Blöj-Mange och "Slyn-Lina" kommer överrens att Mange skall sätta en plastpåse över huvudet på Lina och framkalla en känsla av kvävning, eller om Mange skall förse Linas blygdläppar med 240 volt i 4 sekvenser a 3 sekunder,, båda handlingarna är fara för liv och kan också anses som mordförsök i andra sammanhang,, är dessa godkända kontrakt?

Trolig konsekvens, om ovan är godkända kontrakt i praktiken, kan alltid Blöj-Mange hävda att ett sådant muntligt kontrakt redan existerade. Eftersom det blir svårt att bevisa motsatsen, går han fri.

Om han inte går fri kommer vi i förlägningen hamnar vi i en svår sits eftersom allt umgånge måste skriftligt regleras då den andra parten kan hävda kontraktsbrott annars,, tex om Sex har skett men andra parten hävdar efteråt att sex var endast godkänt med skydd. Vissa åklagare och feministströmmningar vill ha detta till våldtäkt idag, i Sverige, jmfr Assange fallet.
Citera
2011-03-31, 01:10
Medlem
Inelins avatar
Vad tror ni om möjligheterna till värme där nere i källaren? Som jag tänker så krävs det el för alla möjligheter till värme. Som jag kan komma på åtminstone. Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in